Gulv efterlyses
Fra : Web Woman

Dato : 24-09-02 16:50

For 7-8 år siden (måske mere) købte jeg et gulv i Silvan.
Samme gulv kan ses i nogle af salene i BioCity i Århus... måske endda i alle
salene?

Tror typen hedder stavparket.
Træsorten er Merbau, men det kunne fås i andre trætyper.

Gulvet består af små fliser.

Hver flise er 15x15 cm og består af 7 stave.

De kommer i "store" fliser, der hver især består af fire små fliser... som
nemt kan knækkes fra hinanden.
Og de skal blot limes på gulvet, hvilket er et pillearbejde, men ellers
ganske nemt for den tålmodige.

Fliserne lægges, så stavene ligger skiftevis vandret og lodret, så der
kommer en slags skakternet effekt. Og da hver tern tillige består af syv
stave i varierende farver, er det et meget levende gulv med masser af
farvespil.

Efterfølgende skal gulvet blot slibes og oliebehandles.

Kan nogen hjælpe... med navn på producent eller forhandler?
Nu vil jeg nemlig have samme gulv i to andre rum i min lejlighed.

Venlige hilsner
Lisbeth

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 24-09-02 21:53

"Web Woman" <webwoman @ FJERN chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogen hjælpe... med navn på producent eller forhandler?
> Nu vil jeg nemlig have samme gulv i to andre rum i min lejlighed.

Hej

Prøv hos Junker i Køge, de er jo er førende på området i DK.

VH Birgitte

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 24-09-02 22:05

"Web Woman" <webwoman @ FJERN chicks.dk> skrev i en meddelelse

> Tror typen hedder stavparket.
> Træsorten er Merbau, men det kunne fås i andre trætyper.

Hej Lisbeth
Så vidt jeg lige har kunnet luske mig frem til hedder det mosaikparket, og
det ser ud til at det er et firma der hedder P.Rasmussen og sønner du skal
have fat i.
prøv at se her http://hjem.get2net.dk/inge/tra.html

Eller søg på www.google.com på søgeordene : Merbau+mosaikparket
det giver en hel del valgmuligheder.