VB6: Hvordan får jeg en form til altid at ~
Fra : Hugo

Dato : 23-02-01 11:50

Hejsa!

Jeg søger en løsning på, hvordan jeg laver et program til altid at ligge
øverst. Altså et program i stil med Taskbaren eller Shortcut baren i Office,
dvs. at programmet skal ligge i toppen af skærmen og selvom man maksimere et
andet vindue, så skal dette stoppe ved det aktuelle program, altså heller
ikke lægge sig nedenunder.

Med andre ord, så ønsker jeg at programmet reservere den øverste centimeter
af skrivebordet.

Hvordan dælen gør jeg det??

Mailto: ThomasL@amitech.dk

Mvh.
Thomas Larsen

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 23-02-01 15:30

"Hugo" <hugo@borge.de> wrote in message
> [...]
> ikke lægge sig nedenunder.
>
> Med andre ord, så ønsker jeg at programmet reservere den øverste

lave dette kald i form load
Call SetWindowPos(FormSplach.hWnd, HWND_TOPMOST, 0&, 0&, 0&, 0&, Flags)

Lav et modul med dette
Public Declare Function SetWindowPos Lib "user32" (ByVal hWnd As Long, ByVal
hWndInsertAfter As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal cx As Long,
ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long) As Long

Public Sub Ontop(FormSplach As Form)
'Make a form always ontop of other windows
On Error GoTo error
Call SetWindowPos(FormSplach.hWnd, HWND_TOPMOST, 0&, 0&, 0&, 0&, Flags)
Exit Sub
error: MsgBox Err.Description, vbExclamation, "Error"
End Sub

Nu vil formen lægge øverst

Bjarne Østergård
Gigasoft Danmark