begrænsninger
Fra : post@raunholt.dk

Dato : 24-09-02 13:37

Her er en side der forsøger at samle
alle spørgsmål omkring de forskellige
scooter begrænsninger.
www.raunholt.dk

Fra : Henrik Ø

Dato : 27-09-02 23:16

God ide at samle det hele på eet sted !!!

Og ang. begrænsninger så læs engang her.

Jeg har lige fjernet begrænserne på min 6 uger gamle Peugeot Speedfight 2
AC:
Først af med den sjove skive i variatoren. Derefter skåret blændrøret 1/2
op, lagt et stykke plade i, CO2-svejset det pænt sammen igen, renset det
koks-mat-grå maling af og sprayet det pænt med en varmefast mat maling der
til forveksling ligner det originale malede område.
Så langt, så godt!
Men med undren har jeg konstateret at den må være monteret med nogle endda
særdeles tunge ruller(!?!).
Er der nogen af Jer, der har været ude for denne måde at drosle en Pegøjser
på før ?
Det viser sig ved at når farten passerer 40-50 km/t, så falder
omdrejningerne op til topfart på lidt over 70 (efter speedo).
Så den kører 70-75 km/t næsten uden omdrejninger. Underlig fornemmelse.

Nogen der har en ide om jeg evt. har gjort noget forkert ?

Venligst : Henrik Ø

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-09-02 10:05

"Henrik Ø" <pwt@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fjernet begrænserne på min 6 uger gamle Peugeot Speedfight 2
> AC:

Jeg gjorde det efter 12 km på tælleren

> [...]
> koks-mat-grå maling af og sprayet det pænt med en varmefast mat maling der
> til forveksling ligner det originale malede område.

Så langt er jeg ikke kommet endnu. Har kun fjernet skiven.

> Men med undren har jeg konstateret at den må være monteret med nogle endda
> særdeles tunge ruller(!?!).

9g er standard.

> Er der nogen af Jer, der har været ude for denne måde at drosle en
Pegøjser
> på før ?

Hmmm, ved ikke hvad du mener? Den er vel afpasset til de tunge ruller.

> Det viser sig ved at når farten passerer 40-50 km/t, så falder
> omdrejningerne op til topfart på lidt over 70 (efter speedo).
> Så den kører 70-75 km/t næsten uden omdrejninger. Underlig fornemmelse.

Det kan jeg så ikke prale med. Min tager de omdrejninger den kan magte og
kører 70-75 efter speedo uden at jeg har kappet blindrøret...

Ved ikke om det er til nogen hjælp, men nu har du mine erfaringer.

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen a.k.a. Ares
Kolding - DK