DavidHogan
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 24-09-02 12:31

DavidHogan kommer til Danmark her kan læses om han og høre undervisning som
han har holdt.
God undervisning.

http://www.davidhogan.dk/

Han kommer til Ringkøbing

---
Denne mail er virus fri . det skulle den være i følge AVG . Kærlig hilsen
Børge.

Fra : Live4Him

Dato : 24-09-02 14:37

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> DavidHogan kommer til Danmark her kan læses om han og høre undervisning
som
> han har holdt.
> God undervisning.

Ja, det er jo spørgsmålet.
Mon alle bliver helbredt, og hvis ikke, hvordan behandler man så dem der
ikke blev helbredt ?

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-02 15:06

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> Ja, det er jo spørgsmålet.
> Mon alle bliver helbredt, og hvis ikke, hvordan
> behandler man så dem der ikke blev helbredt ?

Jeg har indtryk af at der i forbindelse med David Hogan og ligesindede
lægges meget mere vægt på mirakler og tungetale, falden i ånden osv.,
end der lægges vægt på en grundig bibelsk undervisning og forkyndelse
med Jesus i centrum!

En forkyndelse der vægtlægger mirakler og tungetale langt højere som
bevismateriale, end bibelsk fundering, kan være både farlig og
vildledende.

Der står jo tydeligt mange flere steder, at vor tro og forkyndelse
skal være grundfæstede på profeternes og apostlenes grundvold.

Står der mon nogen steder at vor tro og forkyndelse skal være
grundfæstede på mirkaler og tungetale?

Nej, jeg underkender hverken mirakler eller bibelsk tungetale, men
disse kan *aldrig* stå alene som sandhedsbevis for en forkyndelse!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-09-02 07:49

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

nej de mirakler må ikke stå alene. det gør de heller ikke.
Du ved nok hvilke tegn der følger dem som tror og er fyldt med Helligånden.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
http://www.nydheder.subnet.dk/

---

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-09-02 08:05

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

INVITATION

Til årets største begivenhed i
JesusKirken - Ringkøbing

Kirken, der først inviterede Charles Ndifon til Danmark, har nu inviteret en
mand, som har oplevet mægtige ting med Gud over hele verden. David Hogan,
der oprindeligt er fra USA, har indviet hele sit liv til Guds kald. For ham
hedder det nu 25 års arbejde primært blandt Mexicos indianerstammer. Her har
David Hogan og hans team oplevet mægtigt ting med Gud og han er en af dem,
som Charles Ndifon ser op til i sin tjeneste.

Her er nogle eksempler...
a.. Hver eneste del af den menneskelige krop er blevet helbredt eller
totalt genskabt ved bøn til Jesus: Blinde er blevet seende, spedalske er
blevet renset og har fået deres lemmer igen, døve kan høre, AIDS er blevet
helbredt, lamme går, kræftsyge fuldstændigt helbredt, dæmoniske bindinger af
alle slags er blevet brudt osv. osv.
b.. Tæt på 300 er blevet rejst fra de døde og det sker fortsat med
uformindsket hyppighed. Nogle var, lige som bibelens Lazarus, døde i 3 dage,
inden de kom til live igen. Personligt har han været til stede ved over 20
dødeopvækkelser - deriblandt hans egen søns
c.. Han og hans team faster ofte hver anden dag for at opleve mere af Guds
helbredende kraft til deres møder
DAVID HOGAN

Konferencen i Ringkøbing:
Om dagen (kl. 10:00 og 14:30) vil der være undervisning samt bøn for
helbredelse og om aftenen (kl. 19:00) vil der være endnu mere fokus på
dette. Dagsundervisningen koster 50 kr. pr møde. 200 kr. for alle
dagsmøderne.
Aftenmøderne er gratis. Om aftenerne vil der være arrangeret børnepasning
fra 1 til 3 år og spændende børneprogram fra 4 til 12 år.

Vi mener, at David Hogan er en af de mest trosstyrkende og engagerede
helbredelsesprædikanter, man kan høre i verden i dag. Derfor har vi
inviteret ham og hans team til Danmark i efterårsferien. Datoerne er: Søndag
d. 13. til og med tirsdag d. 15. oktober 2002 i ROFI-Centret, Ringkøbing.
Møderne holdes det samme sted, som dengang Charles Ndifon var her. På
hjemmesiden www.DavidHogan.dk er der en oversigt med overnatningsmuligheder
i Ringkøbing. Her er der også mulighed for at tilmelde sig til møderne i
dagtimerne - om aftenen er der åbent for alle. Der er god plads i
ROFI-Centret - ca. 2000 pladser. Der er mulighed for meget billig
indkvartering på sovesale på folkeskoler i egnen - man sørger selv for
maden. Kom og prøv at være med til så mange møder som muligt. Hvert møde er
anderledes og giver ny indsigt.

For kørselsvejledning til ROFI-Centret se: www.ROFI.dk.

Du er velkommen til at tage dine venner og bekendte med.

Kan Gud endda rejse de døde? Ja, og meget mere end det!!

Vi tror, at denne konference kommer til at sende dig hjem med fornyet tro på
Gud og med ivrighed og styrke til at udføre formålet med dit liv.

Flere oplysninger som sagt på www.DavidHogan.dk

Kom - lad os mødes med Gud - Han er god!

Med venlig hilsen
Peter Skov, pastor for JesusKirken - Ringkøbing

Hogan med team kommer til Danmark 13.-15. oktober i år! - De har oplevet
utrolige helbredelser og mennesker oplever Guds kærlige nærvær og fred til
deres møder...

----

JesusKirken - Ringkøbing
Langelandsgade 72
DK-6950 Ringkøbing

www.JesusKirken.com & www.Mirakler.dk
Tlf.: (+45) 97 32 27 77 Mob: (+45) 23 95 27 77 Fax: (+45) 97 32 46 77
E-mail: info@JesusKirken.com

---

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 09:49

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> c.. Han og hans team faster ofte hver anden dag for at
> opleve mere af Guds helbredende kraft til deres møder

[ ... ]
> Vi mener, at David Hogan er en af de mest trosstyrkende
> og engagerede helbredelsesprædikanter, man kan høre
> i verden i dag.

Det *ER* altså miraklerne, der får førsteprioriteten!

Hvorfor er der ikke mere omtale i den offentlige presse af disse
påståede dødeopvækkelser? Jeg ville da formode at noget sådant ville
kunne få slev CNN op af stolene!

Ikke nogen særlig betryggende reklame for manden og hans forkyndelse!

Det ville da være langt mere betryggende om man fortalte meget mere om
hvilken lære og forkyndelse manden og hans team står for!

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-09-02 10:52

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

· Startet over 300 kirker blandt indianere, der dyrkede trolddomskunst og
aldrig før havde hørt om Jesus
Kom og bliv udfordret, forvandlet og berørt af Gud idet David Hogan og hans
team deler deres erfaringer, deres tro og deres liv og kraft fra Gud med os.

Forkyndelsen er altså frelse i navnet Jesus

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 11:18

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Forkyndelsen er altså frelse i navnet Jesus

Ja, det er der så mange der siger at de forkynder! Og hvad er det for
en frelse han forkynder?

Fortæl mere om hans forkyndelse!

Hvad forkynder han f.eks. om:
Bibelen?
Treenigheden?
Skabelsen?
Menneskets natur?
Jesu natur?
Jesu liv, død og opstandelse?
Menigheden?
Dåben?
Åndens gaver?
Profetiens gave?
Guds lov?
Jesu ypperstepræstelige gerning?
Døden og opstandelsen?
Jesu genkomst?

blot for at nævne nogle punkter!

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-09-02 11:28

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Det var mange ting på en gang se ind på.
http://www.davidhogan.dk/
og
http://www.jesuskirken.com/index_ie.htm
på disse sider vil du nok hvis du dykker ned i den finde svar.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 11:49

> Det var mange ting på en gang se ind på.
> http://www.davidhogan.dk/
> og
> http://www.jesuskirken.com/index_ie.htm
> på disse sider vil du nok hvis du dykker ned i den finde svar.

Nej, der faktisk ikke rigtig nogen svar til mine spørgsmål på disse
sider. Det eneste de stort set focuserer på er mirakler! Der er stort
set intet om hvad hans lære og forkyndelse går ud på!

Når du nu er så begejstret for ham, så har du vel grundigt undersøgt
hans lære og undervisning og kan fortælle en masse om dette?

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-09-02 12:06

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har fundet ud af at på alle måder er hans forkyndelse sund og klar
forkyndelse om frelse i Navnet Jesus.
an forkynder at det hun er ved Jesus der er frelse , lægedom og udfrielse.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 13:34

> [...]

> sund og klar forkyndelse om frelse i Navnet Jesus.
> an forkynder at det hun er ved Jesus der er frelse , lægedom

Ja sådan er der også mange der siger om forskellige newage retninger,
så det kan egentlig ikke bruges til noget, unden at det bliver
underbygget.

Men så må det jo være en smal sag for dig at besvare de spørgsmål
jeg konkret stillede! - For på de af dig henviste hjemmesider findes
der ikke denne information.

Og lige en reminder: Jeg kan ikke engelsk nok til at læse og forstå
engelsksprogede hjemmesider.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-09-02 13:54

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

så skriv eller ring til
http://www.evangelist.dk/

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-09-02 13:56

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

ps. ps. sommetider må man også regne med dem man har tillid til.
jeg har tillid til
http://www.evangelist.dk/

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 14:49

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> ps. ps. sommetider må man også regne med dem man har tillid til.
> jeg har tillid til
> http://www.evangelist.dk/

På denne side står der bl.a.:

< --- citat start --- >
"I Helligåndens dåb modtager den enkelte troende tungetalen og dermed
midlet til at nå målet.

Hvem skal disse tegn følge? Dem som tror; altså dig og mig, som kalder
os selv kristne!

Vi er kaldede til at være sådanne skilte for denne syge verden. Og
tegnene på at vi er levende kristne, som repræsenter Jehova den
levende Gud, er at vi taler i tunger, udriver onde ånder og helbreder
syge.

Så lad os lige få tingene på det rette. Hvis disse tegn ikke følger
dit liv, så er du ikke troende, så er du håbende, men troende nej:
Glem det Kaj."
< --- citat slut --- >

Af siden fremgår det iøvrigt at man slet ikke er troende, hvis man
ikke taler i tunger (altså det dersens nymorderne bable-sprog), og
dermed har man heller ikke frelsen!

Altså en omgang vranglære! Som slet ikke er i overensstemmelse med
Bibelen.

*Er* det dette ham der Hogan står for (det har jeg ikke kunnet se på
nogen af de sider du har henvist til, om han vitterlig gør), da er han
ikke en lærer sendt af Gud, men en falsklærer med et anderledes
evangelium, som Bibelen advarer os imod.

Fra : Live4Him

Dato : 25-09-02 15:59

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> dermed har man heller ikke frelsen!
>
> Altså en omgang vranglære! Som slet ikke er i overensstemmelse med

Jeg er enig. Der er en fordrejet lære som jeg vil tro at Christian Hedegaard
står meget alene med. Jeg tvivler på at andre i bestyrelsen for evangelist
deler denne påstand, at man ikke er troende hvis man ikke taler i tunger.
Men det kunne jo være sjovt at konfrontere dem med det.

Hvis man gennemlæser alt Christian Hedegaard underviser tror jeg dog man vil
finde mange flere fordrejninger af skriften, måske ikke så grelle som
ovenstående, men slemme nok.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 16:47

> [...]

> påstand, at man ikke er troende hvis man ikke taler i
> tunger. Men det kunne jo være sjovt at konfrontere

Dejligt at se at jeg dog ikke er helt alene med mit synspunkt!

> Hvis man gennemlæser alt Christian Hedegaard underviser
> tror jeg dog man vil finde mange flere fordrejninger af skriften,
> måske ikke så grelle som ovenstående, men slemme nok.

Nu ved jeg ikke hvad han iøvrigt lærer, da jeg stoppede efter at have
konstateret hans ubibelske visioner om at man, for at være frelst,
*SKULLE* tale i tunger! Men tager han fejl på et så vitalt område,
tyder det jo også på at han nok også tager fejl på andre væsentlige
punkter.