opsætning af Firewall
Fra : SuperMAN

Dato : 24-09-02 09:59

Hej NG,

Håber at jeg har postet denne det rigtige sted...

Jeg har nu kæmpet i flere dage at få min firewall til at spille sammen med
resten.. håber der er en der kan hjælpe mig her.

Beskrivelse:

ISP : En TDC proaccess linie.

opbygning.:

ADSL modem --> efficient networks speedstream 5871 router --> SecurePoint
firewall --> LAN.

Mit problem er at jeg skal have denne router til at smide alt trafik til
SecurePoint Firewallen.. og det burde jeg mene at have klaret.. men det
virker stadig ikke... nogen der har nogle gode ideer, eller kan hjælpe til
her..?

Fra : Christian Andersen

Dato : 24-09-02 10:19

SuperMAN wrote:

> Håber at jeg har postet denne det rigtige sted...

Jeg tror det ikke. Dit spørgsmål har ikke så meget med sikkerhed at gøre,
men mere med netværksopsætning.

Jeg vil foreslå gruppen dk.edb.netvaerk eller en af de interne
TDC-grupper. F.eks. tele.internet.adsl (eller hvad den nu hedder).

--
..signature

Fra : FreeMan

Dato : 24-09-02 10:26

:: Mit problem er at jeg skal have denne router til at smide alt trafik
:: til SecurePoint Firewallen.. og det burde jeg mene at have klaret..

Jeg går ud fra at du har anvendt funktionen: " Slå Host Mapping/NAT til "
og så har valgt den rigtige IP adresse (fra en SpeedStream 2601).

:: men det virker stadig ikke...

Hvad er det der ikke virker? Er det forbindelsen hele vejen fra klient og så
på ud nettet, eller er det specifikt NAT delen der er problemet.

Under alle omstændigheder var det måske en meget godt idé, at finde ud af,
om der er hul igennem, mellem firewall maskinen og internettet. Prøv evt.
Ethereal ell. lign. og se hvor langt trafikken når.

Der skal nok lidt mere info til, for at kunne give en mere konkret
anvisning.

/FreeMan

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 24-09-02 19:16

"SuperMAN" <jhanni@ofir.dk> wrote:

> [...]
>firewall --> LAN.
>

>Mit problem er at jeg skal have denne router til at smide alt trafik til

Medmindre du ejer ruteren så er det jo noget du skal betale TDC
for at gøre.

Når du alligevel har en firewall, hvorfor så ikke fjerne ruteren
helt og sætte firewallen direkte i modemet, med statisk
IP-konfiguration? Så får din firewall virkelig alt hvad der
kommer udefra.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).