getText()
Fra : Ostekongen

Dato : 24-09-02 10:03

Lige et hurtigt spørgsmål:
er metoden getText() forældet??
Og hvad kan i så fald bruges i stedet?

Ostekongen ICQ#: 144551849 Current ICQ status: + More ways to contact me i
See more about me:

Fra : Dennis B. Hansen

Dato : 24-09-02 10:05

Øhh... Blå?

Fra : Ostekongen

Dato : 24-09-02 11:09

> Øhh... Blå?

Øhh, hvad??

-Ostekongen

Fra : Allan Schmidt

Dato : 24-09-02 12:08

> Lige et hurtigt spørgsmål:
> er metoden getText() forældet??
> Og hvad kan i så fald bruges i stedet?

Hvilkens klasses getText() metode tænker du på?
Der er jo et hav af getText metoder i hele java API'et.

AS

Fra : Ostekongen

Dato : 24-09-02 12:16

Jeg tænker på getText()-metoden til JPasswordField-klassen

Fra : Lars Dam

Dato : 24-09-02 12:27

On Tue, 24 Sep 2002 13:16:21 +0200, "Ostekongen"
<ostekongen@hotmail.com> wrote:

>Jeg tænker på getText()-metoden til JPasswordField-klassen

Den er deprecated fordi så vil din password String ligge et eller
andet sted hvor man kan finde den. Derfor returneres password som et
char array (kan ikke huske funktionen).

Altså et sikkerheds spørgsmål. Den nærmere forklaring er vel at finde
et sted i javadoc'en for JPasswordField.

vh. ld
---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Jonas Starup

Dato : 24-09-02 12:33

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> wrote
> Jeg tænker på getText()-metoden til JPasswordField-klassen

Ja brug istedet getPassword() som returnerer et char[].

Det giver mulighed for at du kan overskrive dit password, således at det
ikke ligger i hukommelsen indtil garbagecollectoren kommer og spiser den.

Fra : Ostekongen

Dato : 24-09-02 12:52

Takker