TreeView
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 24-09-02 09:59

Hej,

jeg er ved at finde ud af hvordan en treeView-kontrol fungerer og prøver
at putte den ind i mit projekt. Nu har jeg et spørgsmål som jeg ikke synes
bliver svaret nogen steder i dokumentationen, derfor prøver jeg her.

Hvis jeg fx. vil benytte TreeView til at vise en oversigt over brugerens
lokal- eller netdrev, så kan jeg selvfølgelig vise niveau 0 (root) og
niveau 1 (mapper for roden af drevet). Så kan jeg gøre eet af to:

1) jeg henter HELE strukturen over i mit TreeView så det er klart, når
brugeren klikker sig ind på en hvilken som helst undermappe.

eller

2) jeg henter kun en undermappe (inkl. filer) når brugeren klikker på den.

I 1) får jeg en kæmpe masse data smidt i hovedet, som måske ikke bruges. I
2) får jeg kun vist det, brugeren er interesseret i, men til gengæld skal
der opdateres hele tiden.

Hvad er den bedste metode?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 24-09-02 18:12

"Klaus Ambrass" <kam@it.stam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bruges. I

> 2) får jeg kun vist det, brugeren er interesseret i, men til

Hvorfor skal der opdateres hele tiden? Du mener måske bare, at du
ikke skal hente data een gang for alle ? Ja, du skal hente data i
din _Click event (eller hvad den nu hedder ved TreeView)

> Hvad er den bedste metode?

2 ! Det er jo også sådan Stifinder fungerer. 1 vil ofte tage alt
for lang tid - brugeren vil opfatte dit program som langsomt !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Carsten Marcussen

Dato : 25-09-02 09:59

> [...]
> 2) får jeg kun vist det, brugeren er interesseret i, men til gengæld skal

At skule 'tygge' igennem hele din harddisk struktur kan blive en anelse tung
for at sige det mildt. Jeg brugte engang metode 1.. det var bare til en
outlook mappe struktur. Nøj det var tungt !

Jeg vil *klart* mene at en dynamisk metode (pkt.2) er at foretrække. Brug
Expand eventen med kode til at gå igennem underfolderene.

/Carsten

Fra : John Doe

Dato : 25-09-02 12:03

"Carsten Marcussen" <cm@nospam.com> wrote in

> [...]
>
> Jeg vil *klart* mene at en dynamisk metode (pkt.2) er at foretrække.
> Brug Expand eventen med kode til at gå igennem underfolderene.

Tak for svar.