Ericsson R380 ~IRDA~
Fra : Nikolaj Marquart

Dato : 23-09-02 22:36

Hej Gruppe

Jeg har en R380s og den har jeg lært at vendt mig til den og benytter bla.
den synkro med outlook!

Jeg ved godt at det er en temmelig kritiseret model men men

Jeg plejer at synokronosere vha. det medfølgende kabel, Men, klogeåge her
har solgt sin stationere pcer og købt en bærbar som viste sig ikke at have
en seriel port

Jeg kunne selvfølgelig vælge at betale mig fra det og købe en usb - seriel
converter men jeg synes det er at give op på forhånd!

Jeg har derfor forsøgt at synkronisere via den infrarøde og det du ik!

Er der nogen som har fået det til at du? jeg kan godt finde fonen med irdaen
og jeg kan sende filer frem og tilbage ml dem! men ike synkrosere med
outlook. jeg tror det er fordi at Data suiten fra ericsson ikke understøtter
det (kan det virkelig passe)

Håber i kan hjælpe mig - på forhånd tak Nikolaj Marquart

Fra : Ole Tranberg

Dato : 24-09-02 08:05

"Nikolaj Marquart" <gass@pedal.dk> skrev:

> [...]

> outlook. jeg tror det er fordi at Data suiten fra ericsson ikke understøtter

Jeg går ud fra at Data suiten er det sammes om XTNDconnect fra
Ericsson? -Om du eller om jeg bruger det korrekte navn skal jeg ikke
kunne sige

Men, hvis det er det samme, så fungerer det fint via den infrarøde
port. Jeg bruger det selv til min T39.
Hvis det ikke er, kan jeg anbefale at downloade det fra Ericssons
hjemmeside. Det fungerer ikke perfekt, men det virker.

Problemet kan muligvis være at din infrarøde port ikke er sat korrekt
op inde i bios, hvilket jeg tvivler på, da du jo godt kan sende filer
frem og tilbage.

Har du rettet indstillingerne i programmet, sådan at programmet er klar
over at telefonen nu er sat ud for den infrarøde port, og ikke
parallelporten?

--
Ole Tranberg

Fra : Nikolaj Marquart

Dato : 24-09-02 08:56

Hmm jeg bruger bare den originale datasuite som følger med telefonen.
Kiggede efter XTNDconnect men jeg synes ikke lige at kunne finde det inde på
ericssons side? har du et link til den!
Jeg kan nemt sende contacts og calender ml telefonen og computeren jeg skal
bare bruge et prog som kan synkronosere hele contacts og calender i et Ruf!

Nikolaj

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-09-02 12:30

Ole Tranberg <olebole@nospam.dk> wrote:

>Jeg går ud fra at Data suiten er det sammes om XTNDconnect fra
>Ericsson? -Om du eller om jeg bruger det korrekte navn skal jeg ikke
>kunne sige

Det er ikke den samme.

Peter

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-09-02 12:34

"Nikolaj Marquart" <gass@pedal.dk> wrote:

> [...]
>converter men jeg synes det er at give op på forhånd!
>
>Jeg har derfor forsøgt at synkronisere via den infrarøde og det du ik!

En R380s kan ikke synkronisere via infrarød. Ifølge den Ericsson
teknikker jeg talte med for snart meget længe siden, ligger problemet i
telefonen.

Det kan være de har ændret det i R380e, så en opdatering var måske et
forsøg værd. Det skulle under alle omstændigheder være en god ide, men
jeg har ikke selv erfaring med det.

Peter