HTML tag: Styring af linieafstand?
Fra : Nicolaj Rasmussen

Dato : 23-09-02 21:35

Hey,

Har brug for lidt hjælp og håber nogen kan hjælpe...

Jeg har lavet en side hvor der er listet en række produktnavne i
en celle i en tabel. For at gøre den mere overskuelig valgte jeg
at lave et extra linieskift mellem hver linie, så i første omgang
gjorde jeg det ved at indsætte en <P> efter hver linie.

Da jeg senere fandt ud af at <P> ikke måtte stå hvor jeg havde
sat det pga. noget med at et inline element indeholdte et
block-level element, erstattede jeg alle <P> med <BR><BR> hvilket
også gav en extra linie - men desværre ikke lige så meget som
<P>; det er som om <P> giver en tredjedel mere plads mellem
linierne end <BR><BR>.

Jeg har prøvet med <BR><BR><BR> men det giver ALT for meget
plads.

Findes der en smart måde at styre linieafstanden i HTML - eller
kræver det at jeg laver et stylesheet? Og hvordan kunne det
f.eks. se ud?

Any ideas?

Tak!

/Nicolaj

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 23-09-02 21:42

"Nicolaj Rasmussen" skrev bla

> Findes der en smart måde at styre linieafstanden i HTML - eller
> kræver det at jeg laver et stylesheet? Og hvordan kunne det
> f.eks. se ud?

CSS er din ven.
Udemærket guide for begyndere findes www.html.dk
Da du alligevel benytter deres interface ville det vel være formålstjenligt
at du brugte deres tutorial
Skulle det knibe med forståelsen er der flere i dette forum der vil hjælpe
dig.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : scn

Dato : 23-09-02 21:48

"Nicolaj Rasmussen" <nra@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hey,
> Findes der en smart måde at styre linieafstanden i HTML - eller
> kræver det at jeg laver et stylesheet? Og hvordan kunne det
> f.eks. se ud?

lav din tekst normalt, og brug css:

p{
line-height:50px;