Agp-kort i K7s5a
Fra : Danish Bacon

Dato : 23-09-02 21:07

I ovennævnte bundkort sidder der en lille tap/lås på agp-porten. Nu er
problemet bare, at mit nyligt indkøbte kort ikke passer ned i pga omtalte
lås. Kan man klippe det lille stykke grønne plastic af der sidder i bunden
af kortet uden at beskadige det? Det ser ikke ud til at der sidder nogen
kredsløb dernede.

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 24-09-02 07:01

Danish Bacon <delfol@kvalme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amns93$1e3u$1@news.cybercity.dk...
> I ovennævnte bundkort sidder der en lille tap/lås på agp-porten. Nu er
> problemet bare, at mit nyligt indkøbte kort ikke passer ned i pga omtalte
> lås.

Alle standard AGP kort passer i det board. Men jeg vil give dig ret i at det
kan være bøvlet at montere på grund af låsen. Men det monteres faktisk på
nøjagtig samme måde som når man monterer en ramklods.Først skal låsen låses
op og derefter trykker man kortet ned i soklen indtil låsen giver et klik.
Med lidt tålmodighed skal det kunne lade sig gøre.

Mvh. Finn

Fra : Danish Bacon

Dato : 24-09-02 21:29

Jamen dette har en tap jeg ikke har set før. Normalt er der et lille hak i
siden af "tappen" men ikke på dette kort. Derfor kan jeg ikke lirke kortet
ned og derfor spørgsmålet om man ødelægger kortet hvis man klipper den af

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 25-09-02 09:47

Danish Bacon <delfol@kvalme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amqhub$vsl$1@news.cybercity.dk...
> Jamen dette har en tap jeg ikke har set før. Normalt er der et lille hak i
> siden af "tappen" men ikke på dette kort.

Det kunne lyde som om der er en fabrikationsfejl på kortet. Hvilket fabrikat
er der tale om?
Det kan vel ikke tænkes at det er et AGP - PRO kort du sidder med ? Sådan et
passer kun i et bundkort med AGP- PRO sokkel.

Mvh. Finn

Fra : Danish Bacon

Dato : 25-09-02 13:29

Nej, det er et TNT2 Ultra.
Modellen er i denne forbindelse også ret bedøvende. jeg skal bare vide en
ting.

Kan jeg klippe tappen af eller kan jeg klippe den af ikke??????
Virker det efter operationen med saksen?
Det ser, som tidligere nævnt, ikke ud til at der sidder nogen kredsløb i
bunden, det ligner kun et stykke plastic.