Nyt musikprogram.Husk det nu!
Fra : Troels

Dato : 23-09-02 19:39

Lige en reminder til alle dem der endnu ikke er blevet hjernvasket af al
Åges propaganda.

Husk nu at det er i aften at der er premiere på TV2 Zulus nye musikprogram.
Musik Nu.

/Troels

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-02 22:09

> Lige en reminder til alle dem der endnu ikke er blevet hjernvasket af
> al Åges propaganda.
>
> Husk nu at det er i aften at der er premiere på TV2 Zulus nye
> musikprogram. Musik Nu.

Tak for tippet. Det var skide godt. På nærmeste en genoplivning af det helt
suveræne musikprogram Okay Tone og Vigga var vært, så det skal s'gu ses hver
mandag.

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 23-09-02 22:42

Joeh, programmet var såmænd godtnok, men kunne godt have varet lidt længere
og især indslaget om Suede burde have haft mere kød. Og så må jeg indrømme,
at hende Vigga Svensson (så køb dog noget tandpasta, tandtråd, bare et eller
andet!), der mest af alt minder om et fastalavnsris på en vindblæst
februardag, ikke lige er min kop te og hun virker ikke som en vært der for
alvor kan lokke seere til et musikprogram hvis målgruppen er fra 15-35 år,
og det er den ifølge Zulu selv.
Mere sendetid og baggrundsmateriale, f.eks. en time, og en ny og mere
dynamisk vært dog uden, at det bliver for poppet ligesom ham den halvdumme
lyshårede Boogie-vært, så er der ingen tvivl om, at det kan blive et bedre
program, men nu skal de jo også lige i gang.

Kian Mejdal

---

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-02 23:08

> [...]
> tandtråd, bare et eller andet!), der mest af alt minder om et
> fastalavnsris på en vindblæst februardag, ikke lige er min kop te og

Hun er ikke just raketforsker, men som vært er hun ok. Hun skal jo bare
præsentere det og har en ok stemme, selvom nogen hader den.

> [...]
> ham den halvdumme lyshårede Boogie-vært, så er der ingen tvivl om, at
> det kan blive et bedre program, men nu skal de jo også lige i gang.

En time er for længe og dynamisk vært får samtlige advarselslamper hos mig
til blinke. Dem er der *så* mange af og ikke én gør det mere dynamisk, de
gør det bare mere belastende.

Hold stilen den er helt fin og frem for alt saglig.

Fra : Troels

Dato : 23-09-02 23:20

> Hun er ikke just raketforsker, men som vært er hun ok. Hun skal jo bare
> præsentere det og har en ok stemme, selvom nogen hader den.

Helt enig. Jeg synes det er rart at de har valgt en vært der skilder sig
lidt ud fra mængden. Synes hendes stemmer er meget beroligende at lytte til.
Desuden tror jeg hun er valgt fordi hun på et eller andet plan holder af og
ved noget om musik. Ellers ville hun vel ikke ha' været vært på måde OKAY
TONE, Raketfart og nu Musik nu

> [...]
> gør det bare mere belastende.
>
> Hold stilen den er helt fin og frem for alt saglig.

Jeg synes ikke en time vil være for længe. Så ville der være lidt længere
tid til at gå lidt mere i dybten med emnerne. Desuden er det jo ikke fordi
at dansk tv vrimler med seriøst musiktv. Når man er blevet over 14 er der
længe mellem noget der er hver at se i Boogie.

/Troels

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 23-09-02 23:42

> En time er for længe...

God musik kan man aldrig få nok af, ej heller gode musikprogrammer. En time
kan kun være for lidt!

-Michael.
(Der ikke har TV, og derfor ikke har set programmet!)

Fra : AJC

Dato : 23-09-02 23:44

"Kian Mejdal Pedersen" <kian.mejdal@indbakke.dk> wrote in message

[snip]

> Og så må jeg indrømme, at hende Vigga Svensson (så køb dog noget
tandpasta, tandtråd, bare et eller
> andet!)....

[snip]

?

Fra : Flemming

Dato : 24-09-02 09:36

On Mon, 23 Sep 2002 23:41:51 +0200 "Kian Mejdal Pedersen"
<kian.mejdal@indbakke.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> [...]
> alvor kan lokke seere til et musikprogram hvis målgruppen er fra 15-35 år,

Med mine 36 år så falder jeg jo åbenbart uden for målgruppe, men jeg kunne
nu gode finde på at se "Musik Nu" bare på grund af Vigga IMHO er hun en
af de bedre værter på dansk tv.

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-09-02 09:43

Flemming wrote:
> Med mine 36 år så falder jeg jo åbenbart uden for målgruppe, men jeg
> kunne nu gode finde på at se "Musik Nu" bare på grund af Vigga
> IMHO er hun en af de bedre værter på dansk tv.

Jeg kunne nu bedre lide hende på radioen, men hun klarer sig også fint på
tv. Når de eneste konkurrenter på området er de dersens overgearede
DAMP-børn på Boogie er det selvfølgelig ikke svært.

/Nikolaj

Fra : Flemming

Dato : 24-09-02 10:09

On Tue, 24 Sep 2002 10:43:23 +0200 "Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Jeg kunne nu bedre lide hende på radioen,

Måske har du ret i det, men jeg hører meget lidt radio og har aldrig hørt
hende der

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-09-02 22:44

Troels wrote:
> [...]
> Åges propaganda.
>
> Husk nu at det er i aften at der er premiere på TV2 Zulus nye musikprogram.

Ikke et specielt godt program. Logoet, der blev vist hvert trejde minut,
var jeg træt af før programmet overstået havde overstået sin premiere.
Der var forbløffende lidt om musik og utroligt meget om alt det udenom.
F.eks. var indslaget om Crunchy Frog lidt småkedeligt. Allerede efter 30
sekunder fattede man, at det pladeselskab brænder for musikken, er
idealister frem for pengemagere osv. - og det budskab blev så gentaget i
tusind variationer i det korte indslag og det efterfølgende interview
med et band. Interviewet handlede stort set kun om det rent
forretningsmæssige ved musikken.

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 24-09-02 06:46

> [...]
> tusind variationer i det korte indslag og det efterfølgende interview
> med et band. Interviewet handlede stort set kun om det rent

Vi er jo bare tilbage ved det sted, hvor det lige må indskydes man jo selv
bestemmer om man vil se programmet eller ej...

/henrik fuglesang/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-09-02 08:56

Henrik Fuglesang wrote:

> Vi er jo bare tilbage ved det sted, hvor det lige må indskydes man jo selv
> bestemmer om man vil se programmet eller ej...

Og vi er så bare tilbage til det sted, hvor det endnu engang må
pointeres, at det der med "du kan jo bare slukke" er verdens dårligste
argument.

Når jeg betaler licens til TV2 Zulu, har jeg så ikke ret til at stille
visse krav?

Og hvordan kan jeg bedømme udsendelsen uden at have set den? Jeg blev
nødt til at se den til ende for at se, om den blev bedre. Det gjorde den
desværre ikke.

Programmet er i øvrigt ikke dårligt. Det kunne bare have været bedre.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 24-09-02 21:54

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Når jeg betaler licens til TV2 Zulu, har jeg så ikke ret til at stille
> visse krav?

Du betaler ikke licens til Zulu, så du kan roligt slukke )

Du betaler licens til DR 1, DR 2, Tv2 Danmark og de 8 regionale
TV2stationer.
Zulu er rent reklamebaseret.
( okay okay...Strengt taget er det jo bare et spørgsmål om hvilken kasse
pengene bliver hentet i, men Zulu's budget af 100% afhængig af
reklameindtægterne)

/ Anette

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-09-02 22:10

Flying Hotdogs wrote:

> Zulu er rent reklamebaseret.

Det var fra starten af meningen, at Zulu skulle være rent reklamebetalt,
men mig bekendt gav TV2 senere nogle af licenspengene til Zulu. Den 1.
januar vil Zulu dog gå over til at være delvist brugerbetalt.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 24-09-02 22:50

Jonas Koch Bentzen wrote:
> [...]
> reklamebetalt, men mig bekendt gav TV2 senere nogle af licenspengene
> til Zulu. Den 1. januar vil Zulu dog gå over til at være delvist

Zulu har fået opstartpenge fra Tv2's egen reklamindtægt. Licenspengene kan
ikke bruges til Zulu da Zulu har noget som helst der kan ligne public
service. De licenspenge Tv2 Danmark modtager er til fordeling mellem Tv2
selv og de 8 regional Tv2stationer.

/ Anette

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-09-02 09:11

Flying Hotdogs wrote:

> Zulu har fået opstartpenge fra Tv2's egen reklamindtægt. Licenspengene kan
> ikke bruges til Zulu da Zulu har noget som helst der kan ligne public
> service.

Ifølge en artikel i Politiken i dag har Zulu fra starten af spillet på,
at de er public service. Det samme indtryk får man, når man ser artikler
som http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=143622 ("»I dag er du
tvangsindlagt til at betale for tv- og radiostationer, som du aldrig
bruger. Særligt problematisk er det for de mennesker, som betaler til DR
2 og TV 2 Zulu, selv om de ikke engang kan se disse kanaler«, siger
Venstres medieordfører Jens Rohde.") og
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=121517 ("[...] vi mener, at
det strider mod et vigtigt princip om, at public service programmer skal
kunne modtages af alle borgere, uden at de skal betale ekstra for det«,
siger Lars M. Banke[...]").

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-02 05:14

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amnn4j$3ms$1@sunsite.dk...

> Husk nu at det er i aften at der er premiere på TV2 Zulus nye
musikprogram.
> Musik Nu.
_______

Ok. Jeg husker at slukke og i stedet tænde røremaskinen. Jeg kan næsten
gætte at det er skralderværksmusik

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 25-09-02 15:06

> _______
>
> Ok. Jeg husker at slukke og i stedet tænde røremaskinen. Jeg kan næsten
> gætte at det er skralderværksmusik

Arj, hvor var det en skam Åge Det var en 2½ timer livekoncert med Kandis
fra en eller anden markedsplads. Der gik du virkeligt glip af noget.

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-02 17:36

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amsft0$bnj$1@sunsite.dk...

> Arj, hvor var det en skam Åge Det var en 2½ timer livekoncert med
Kandis
> fra en eller anden markedsplads. Der gik du virkeligt glip af noget.
>

> /Troels
_______

NEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJj - Sig det er løgn

Hilsen Åge