Newsudveksling med andre Hamsterbrugere
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 23-09-02 18:44

Hej Hamsterbrugere!

Er der nogen der er interesseret i at udveksle news med min Hamster, som i
øvrigt kører hele døgnet?
Jeg bruger selv TDC men kunne godt tænke mig muligheden for at læse i de
lokale grupper hos andre udbydere.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-09-02 20:11

Således skrev "Morten Brynjolf" <news@remove.brynjolf.nu> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 23 Sep 2002 19:44:15 +0200:

>Er der nogen der er interesseret i at udveksle news med min Hamster, som i
>øvrigt kører hele døgnet?

Der var noget oppe og køre omkring Ivar Madsens milli.dk, men den er
vist lagt lidt i mølposen p.t.

>Jeg bruger selv TDC men kunne godt tænke mig muligheden for at læse i de
>lokale grupper hos andre udbydere.

Der er nogle Tiscali-brugere rundt omkring, der udveksler news med
verden, men det kunne være interessant at få f.eks. nogle af de andre
ISP'ere med, f.eks. Sonofon og ligefrem få opbygget noget redundans,
så man ikke er afhængig af en enkelt bruger de forskellige steder.

En ting, der nok vil være fornuftigt, er at lade de forskellige feeds
være read-only.

Så undgår man at folk får trukket stikket, fordi der er nogen, der
smider med mudder i andres interne grupper via ens Hamster.

Ligeledes bør man også sørge for at de interne grupper ikke kommer
videdere ud i den store verden, jeg så her forleden dag at der var en
vildfaren Hamster, der havde lækket interne grupper til
groups.google.com.

Knud
--
I love cats ... they taste just like chicken

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 23-09-02 21:25

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 23 Sep 2002 19:44:15 +0200:
>
> Der var noget oppe og køre omkring Ivar Madsens milli.dk, men den er

Hvordan 'oppe og køre' ?

> [...]
> ISP'ere med, f.eks. Sonofon og ligefrem få opbygget noget redundans,
> så man ikke er afhængig af en enkelt bruger de forskellige steder.

Lige min tanke. Det ville være fint at kunne følge lidt med i hvad der sker
hos de andre udbydere.

> [...]

> Så undgår man at folk får trukket stikket, fordi der er nogen, der
> smider med mudder i andres interne grupper via ens Hamster.

Naturligvis :)

> [...]
> videdere ud i den store verden, jeg så her forleden dag at der var en
> vildfaren Hamster, der havde lækket interne grupper til

Det undgår man vel ved at kræve brugernavn/kodeord til sin Hamster eller
skal der mere til?

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-09-02 22:05

Således skrev "Morten Brynjolf" <news@remove.brynjolf.nu> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 23 Sep 2002 22:24:52 +0200:

>"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse

>Hvordan 'oppe og køre' ?

Ivar havde planer om at få en "rigtig" newsserver op ude i byen, så'n
i rack med ups, båndbredde og det hele, istedet for Hamsteren
derhjemme, med alle interne grupper for de forskellige ISP'ere.

>Det undgår man vel ved at kræve brugernavn/kodeord til sin Hamster eller
>skal der mere til?

Jeg har siddet og fusket lidt her til aften og man kan selvfølgelig
kræve brugernavn og kodeord, men man kan også sætte de enkelte grupper
eller ip-ranges til Readonly.

Det er sikkert bare mig der er lidt småparanoid, men seler, livrem
*og* ekstra sejlgarn er altid godt.

Jeg har lige oprettet en ekstra instans af Hamster, der er åben mod
den store verden, udelukkende med de interne grupper jeg har,samt sat
til readonly.
Smid en mail, hvis du vil have et login.

Knud
--
Epitaph on a blues musician's tombstone:
"I didn't wake up this morning"

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 25-09-02 19:58

Knud Winckelmann wrote:

> [...]
> ISP'ere med, f.eks. Sonofon og ligefrem få opbygget noget redundans,
> så man ikke er afhængig af en enkelt bruger de forskellige steder.

Nu har jeg følgende:

cybercity.
tele.
tele2.
orange. (dog er der ikke kommet noget ind endnu)
tiscali.

Jeg er dog stadig modtagelig for flere :)

Morten Brynjolf

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 23-09-02 21:33

Morten Brynjolf, du skrev:

> Er der nogen der er interesseret i at udveksle news med min Hamster, som i
> øvrigt kører hele døgnet?

Jeg vil godt give dig et feed, men jeg kører med en meget hård
filtrering af news, send en mail hvis du er interesseret.

--
Henrik