Database login
Fra : Anders Sørensen

Dato : 23-02-01 08:59

Jeg har lavet et program i Delphi 5.0 som henter data fra en Access
database. Når jeg starter programmet kommer der en "Database login" hvor man
skal klikke OK så køre det, men kan man ikke slippe af med den ??

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 23-02-01 10:39

Anders Sørensen <AS2147@ehs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a96185c@news.ehs.dk...
> [...]
man
> skal klikke OK så køre det, men kan man ikke slippe af med den ??

Jo - det er en lidt længere procedure...

Læg en Tdatabase component på din form, vælg dit ODBC alias under alias, sæt
et navn under Database Name, dette kan være hvad du ønsker, da det bliver en
slags "runtimeAlias", dog ikke helt, da du også kan se det mens du udvikler,
når du først en gang har connected på databasen. Vi klader den her
DatabaseName for DBMain, husk også at sætte loginprompt til false på
componenten.

Nu skal du så sætte alle qry's op til at kigge på DBMain, istedet for dit
alias, du behøver ikke åbne database komponenten i dit program, den
åbner/lukker selv, alt efter om den skal bruges eller ej - Ihvertfald som
standard, se ellers under hjælp for komponenten...

En anden mulighed er at ADO connecte, men det er en hel anden historie...

Mvh
Ulrik

Fra : Anders Sørensen

Dato : 23-02-01 13:23