Forbinde telefon til computer
Fra : Jakob Olling

Dato : 23-09-02 13:35

Hej.

Da jeg roder lidt med at bygge et hjemmestudie til amatørproduktion af
f.eks. radio-indslag kunne jeg godt tænke mig at forbinde min computers
lydkort til en telefon. Altså sådan, at der både kan løbe lyd til og fra
computeren på én gang.

Jeg ved, at man kan købe nogle forholdsvis dyre professionelle løsninger -
men jeg har desværre ikke råd til at ofre ret mange penge på løsningen,
hvorfor jeg vil lave det selv.

Jeg har også prøvet - men mit første forsøg gik ikke godt. Min plan var at
bruge forbindelsen via en billig håndfri telefon (en Doro Petit), hvor selve
mikrofon/høretelefon er forbundet til telefonen via et meget lille
sterio-han-jackstik - altså ville jeg blot sætte et tilsvarende jackstik i
telefonen, som så var forbundet til computerens mikrofonindgang og
højtalerudgang. Det vist sig ikke at være helt så let, som jeg lige havde
troet, da den lyd som kommer ind i computeren mildest talt ikke er særlig
god (der er pulsslag og så meget støj i den, at ikke engang meget gode
redigeringsprogrammer er i stand til at fjerne støjen, omend man efter
omfattende dataarbejde er i stand til at skimte lyden af en klartone gemt i
den).

Er der nogen, som har en ide til hvordan jeg kan få det til at virke?????

På forhånd tak!

Jakob Olling

Fra : Sørensen

Dato : 23-09-02 16:49

"Jakob Olling" <jakobolling@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den).
>
> Er der nogen, som har en ide til hvordan jeg kan få det til at virke?????

Har du prøvet at bruge line-indgangen i stedet for mic. indgangen ?.

vh.
Sørensen