Le Rubis du Chateau Vigne-Lourac
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-09-02 11:24

Hej gruppe

Jeg har ikke det fjerneste forstand på vin og jeg bryder mig ikke selv
om det, undtagen i mad. Nu har jeg lige fået tre flasker vin foræret
og de ser ud som om de er i en klasse, hvor det er synd at bruge dem
til marinader. Men hvad passer de til?

På etiketten står der:

Le Rubis du Chateau Vigne-Lourac

GAILLAC
Appellation Gaillac controlee

2000

Mis en bouteille au chateau
(Betyder det ikke at det er en slotsaftapning?)

Vignobles Gayrel
Cahuzac-Sur-Vere - Tarn

Og så er der noget der ligner en underskrift, hvor der står Alain
Gayrel.

Men hvad skal jeg servere vinen til? Let eller tungt mad? Er det en
sød eller tør vin? Er der i det hele taget nogle der kan fortælle mig
noget om den?

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Prankster Kineses

Dato : 23-09-02 15:27

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
[snip]
> [...]
>
> 2000
>
> Mis en bouteille au chateau
> (Betyder det ikke at det er en slotsaftapning?)

Jo det gør. En slags kvalitetsindikator, da et slot ikke vil ligge navn til
noget de ikke står indenfor. Men absolut ingen garanti.

> Vignobles Gayrel
> Cahuzac-Sur-Vere - Tarn

Kunne være den her eller dens "storebror":
http://www.winescape.co.uk/page63.htm

Jeg kender faktisk overhovedet ikke distriktet, men lyder lidt Rhone-agtig.
Måske den er god til vildt eller en kraftig (ikke asiatisk) gryderet.

Kasper.