Bøvl cocoAspell
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 23-09-02 10:53

Efter jeg har installeret cocoAspell og dansk ordbog er der gået ged i
nogle af de programmer jeg anvender. Både, Mail, OmniGraffle og TextEdit
brokker sig over ikke at kunne få kontakt til 'stavekontrol'!?

Hvad er der galt?

Jeg har en iBook der kører OS X 10.2.1.

--
vh Jesper

remove BALLMER to reply

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-09-02 15:22

Jesper Møller-Fink <jmfinkBALLMER@mac.com> wrote:

> [...]
> nogle af de programmer jeg anvender. Både, Mail, OmniGraffle og TextEdit
> brokker sig over ikke at kunne få kontakt til 'stavekontrol'!?

Du har formentlig installeret cocoaAspell forkert eller mangelfuldt!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 23-09-02 18:03

> Du har formentlig installeret cocoaAspell forkert eller mangelfuldt!

Næ - den skulle åbenbart kickstartes. Der skete to underlige ting efter
jeg installerede den:

1. Systemet skiftede til engelsk (i stedet for dansk)
2. Min primære mailkonto i Mail blev deaktiveret

Løsningen var - efter at have aktiveret cocoAspell én gang i system
indstillinger, endnu en gang at aktivere den. Den havde åbenbart ikke
fattet mine intentioner i første omgang :¬|

--
vh Jesper

remove BALLMER to reply

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-09-02 23:51

> Næ - den skulle åbenbart kickstartes. Der skete to underlige ting efter
> jeg installerede den:
>
> 1. Systemet skiftede til engelsk (i stedet for dansk)

Aspell engelsk?

> 2. Min primære mailkonto i Mail blev deaktiveret

Mærkeligt!

> Løsningen var - efter at have aktiveret cocoAspell én gang i system
> indstillinger, endnu en gang at aktivere den. Den havde åbenbart ikke
> fattet mine intentioner i første omgang :¬|

Dejligt med en løsning som ikke umiddelbart lader sig forklare.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-09-02 06:24

> Aspell engelsk?

Nej - systemsproget.

> Mærkeligt!

Noget andet mærkeligt er at Mail i tide og utide spørger efter mine
passwords som ellers er gemt og/eller umotiveret vælger en anden
primæradresse.

> Dejligt med en løsning som ikke umiddelbart lader sig forklare.

Mon ikke!

--
vh Jesper

remove BALLMER to reply

Fra : T. Terp

Dato : 24-09-02 15:17

On Tue, 24 Sep 2002 7:24:15 +0200, Jesper_Møller-Fink wrote
(in message <1fj0733.u2j3wldm0rnmN%jmfinkBALLMER@mac.com>):

> Noget andet mærkeligt er at Mail i tide og utide spørger efter mine
> passwords som ellers er gemt og/eller umotiveret vælger en anden
> primæradresse.

Det gør den efter større installationer, fx 10.2.1 eller den efterfølgende
security patch...

/Thøger

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-09-02 15:53

Jesper Møller-Fink <jmfinkBALLMER@mac.com> wrote:

> Noget andet mærkeligt er at Mail i tide og utide spørger efter mine
> passwords som ellers er gemt og/eller umotiveret vælger en anden
> primæradresse.

Det sker en gang imellem for mig ved svigtende internetforbindelse.
Primæradressen har den nu aldrig ændret.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com