certifikat i IE
Fra : Michael Holm

Dato : 23-09-02 10:44

Jeg har prøvet at installere et certifikat i IE, men den vil ikke
acceptere det, nogen der har et forslag ?
(cert. kan ses her : http://www.ku.dk/net/certifikat.html )

(10.2, eMac)
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-09-02 11:43

michael.holm@anthro.ku.dk (Michael Holm) writes:

> Jeg har prøvet at installere et certifikat i IE, men den vil ikke
> acceptere det, nogen der har et forslag ?
> (cert. kan ses her : http://www.ku.dk/net/certifikat.html )

Hvad er det du gerne vil?

Bygge et certifikat til din egen server, eller acceptere et certifikat
fra en anden webserver?

Man kan lave et selvsigneret certifikat som kan bruges med de store
alarmklokker ude, indtil man finder ud af hvad man egentligt vil. Se
https://sc15.scandiatransplant.org for et eksempel.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 23-09-02 12:16

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvad er det du gerne vil?
>
> Bygge et certifikat til din egen server, eller acceptere et certifikat
> fra en anden webserver?

acceptere et certifikat fra en anden ! jeg sidder på et institut og et
andet sted på Uni har de lavet det certifikat, som vist nokj skulle være
lavet efter alle kunstens regler (siger dem der har lavet det
jeg ved ikke rigtigt noget om cert. men på ovenstående link er
beskrivelse af det, tænkte at nogle kloge hoved kunne se om der var en
mac-inkompatibelhed

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-09-02 13:01

> [...]

> jeg ved ikke rigtigt noget om cert. men på ovenstående link er
> beskrivelse af det, tænkte at nogle kloge hoved kunne se om der var en

Gaa ind paa en side der er beskyttet af certifikatet og accepter det
for evigt.

Virker i Mozilla. Hvis det er efter _alle_ kunstens regler, saa
virker det ogsaa i IE.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 23-09-02 14:45

> [...]

> for evigt.
>
> Virker i Mozilla. Hvis det er efter _alle_ kunstens regler, saa
pinligt kunne jo godt selv havde checket det i en anden browser, prøvede
også lige i Mo. og yes ! men hvad nu hvis man også vil havde det til at
virke i IE - her siger den som fejlkode "The identity certificate is
invalid"
kan man downloade den og ligge manuelt et sted ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-09-02 22:30

michael.holm@anthro.ku.dk (Michael Holm) writes:

> virke i IE - her siger den som fejlkode "The identity certificate is
> invalid"
> kan man downloade den og ligge manuelt et sted ?

Ikke så vidt jeg ved. De personer som står for det pågældende site,
må pænt punge ud med penge til et officielt ceritifikat.

IE er ikke et særligt godt program.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 23-09-02 22:36

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Ikke så vidt jeg ved. De personer som står for det pågældende site,
> må pænt punge ud med penge til et officielt ceritifikat.
>
> IE er ikke et særligt godt program.

øv men tak info - jeg sender den videre til personerne
- det er bare surt når det virker på IE PC-versionen..
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-09-02 22:40

kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) writes:

> øv men tak info - jeg sender den videre til personerne
> - det er bare surt når det virker på IE PC-versionen..

Sådan er det. Klag til Microsoft, og anbefal folk at installer
Mozilla.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn