Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator 9.0 (blyant)
Fra : hcma

Dato : 23-09-02 10:41

Hej.
Hvordan tegner man en absolut lige streg med blyant-værktøjer? (ikke med
pen-tool)

m v h
HC

Fra : Kasper

Dato : 23-09-02 10:45

> Hvordan tegner man en absolut lige streg med blyant-værktøjer? (ikke med
> pen-tool)

Har ikke arbejdet med Ill. men jeg vil tro på samme måde som i PS og det gør
du ved at holde shift inde.

Mvh

Kasper

Fra : hcma

Dato : 23-09-02 14:26

"Kasper" <news@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke arbejdet med Ill. men jeg vil tro på samme måde som i PS og det
gør
> du ved at holde shift inde.
>
> Mvh
>
> Kasper

Ja det troede jeg også, men det går ikke.
Problemet er flg: Jeg har en 1/4-måne/eller bananform, hvor jeg skal have
trukket en absolut lige linie fra spids til spids, således jeg ender med en
"halvmåne", altså lagt noget til.
mvh
HC

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-09-02 14:38

"hcma" <hcma@has.dk> wrote in message

> [...]
> trukket en absolut lige linie fra spids til spids, således jeg ender med

Hvis du skal have en absolut lige linje, hvorfor bruger du så ikke
pen-toolet?

/Per

Fra : hcma

Dato : 23-09-02 18:00

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev i en meddelelse

> "hcma" <hcma@has.dk> wrote in message

> en
>
> Hvis du skal have en absolut lige linje, hvorfor bruger du så ikke
> pen-toolet?
>
> /Per

Hvis jeg benytter pen-toolet få jeg godt nok en lige streg, men ikke fra
punkt a til b, da der fremkommer en lige streg enten lodret, vertikal eller
45 gr.
Mit udgangspunkt er den allerførste øvelse i Illustrator 9.0 Classroom in a
Book, hvor jeg skal rette en buet kurve ud til en ret linie.
mvh
HC

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 23-09-02 19:48

hcma <hcma@has.dk> wrote:

> Hvis jeg benytter pen-toolet få jeg godt nok en lige streg, men ikke fra
> punkt a til b, da der fremkommer en lige streg enten lodret, vertikal eller
> 45 gr.

Hvad sker der hvis Du vælger Pen Tool og klikker (og slipper) i punkt a,
og derefter klikker (og slipper) i punkt b?

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : hcma

Dato : 23-09-02 18:17

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Hvordan tegner man en absolut lige streg med blyant-værktøjer? (ikke med
> pen-tool)
>
> m v h
> HC

Jeg uploader lige er eksempel i dk.binaer emne: Illustrator 9 hcma