Vil du være med? Renovering af BMW K100RS ~
Fra : Henrik Olsen

Dato : 23-09-02 08:01

Vil noget være med? Med deres egen cykel?

Jeg er nybegynder indenfor området, men har meget lyst til at lære min
maskine bedre at kende, og har planer om en mindre renovering (uden meget
vanskellige indgreb) over vinteren. Det vil give en dejligt kendskab, god
gør-det-selv-fornemmelse og bedre økonomi.

Det er svært at finde plads til det, men tror det kan lade sig gøre hvis det
endeligt er.

Jeg har bare ikke lyst alene, og vil høre, om nogle (yderst gerne med en
anden ældre K-maskine) har lyst til at deltage, så vi sammen kan hjælpes ad
med maskinerne, og få dem gjort i stand til foråret.

Konkret kunne opgaverne (med Haynes eller Clymer i hånden) være stort
service, forgaffelændringer (nye fjedre og pakninger), generatorrenovering
og gerne nye gummidele hele vejen igennem for at reducere motorstøj. Det
sidste er nok bare et større indgreb, men hvis man har en støttende makker
med og en god håndbog, så kan det vel gå.

De jobs jeg/vi ikke selv kan lave, må blive lavet på et rigtigt værksted.

Ellers ryger maskinen som tidligere på værksted, men jeg er seriøst bange
for at det med gummideleudskiftning rundt om, og i, motorblokken koster
rigtig meget i arbejdstid. Nogle bud?

Tippet om gummideleudskiftning har jeg fået fra www.ibmwr.org.

Da den danske BMW MC Klub, som jeg er medlem af, desværre endnu ikke har
noget diskussionsforum, vil jeg herigennem spørge, om der eventuelt er nogle
derfra, der allerede har lignende aktiviteter igang, og jeg eventuelt kunne
komme med dér?

Henrik Olsen
K100RS, 1986

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 23-09-02 20:39

Henrik Olsen .
> [...]
nogle
> derfra, der allerede har lignende aktiviteter igang, og jeg eventuelt

Hvad med, udover BMW MC Klub, at finde en motorcykelklub af den slags med
klubhus. Sådan et sted er der normalt også et værksted og folk der indbyrdes
hjælper hinanden, og ofte nogle køretøjer magen til ens eget.

Gert Thorgersen

Fra : Lars Nielsen

Dato : 23-09-02 22:36

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil noget være med? Med deres egen cykel?

__ SNIP en hel masse... __

- Øøeherm... - Ville det ikke være et hit, og fortælle hvor henne i landet
det sker??
Jeg kunne da måske godt være med...

RadioMan

Fra : Henrik Olsen

Dato : 24-09-02 17:06

"Lars Nielsen" <dsl8938@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> __ SNIP en hel masse... __
>
> - Øøeherm... - Ville det ikke være et hit, og fortælle hvor henne i

Jeg bor i København, men er også ofte hos forældre i nordvestsjælland. Hvor
jeg kan få plads er pt. uvist...

Ved ikke om projektet er for stort som nybegynder... Måske man burde være
sammen med flere i en klub, eller "bare" med en rigtig erfaren mc-gut. Har
du styr på din Bimmer (eller anden maskine)?

Lidt værktøj osv. skal der jo også til.

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 25-09-02 13:54

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> Jeg bor i København, men er også ofte hos forældre i nordvestsjælland.
Hvor
> jeg kan få plads er pt. uvist...

Du kan jo hoppe med på værkstedet i Roskilde. Se indlæg tilligere...

Jens
RD