Kan man mon bruge en TV-IN til...
Fra : 007

Dato : 22-09-02 23:38

....At optage fra?
Altså sætte scart-stikket til at sende et signal *ud* i stedet for at
modtage det, og så sende signalet over i computeren (og dermed
Grafikkortets TV-IN-indgang) og så blot bruge sit alm grabber-program
til at optage f.eks. TV-avisen? Det er jo i princippet det samme der
sker når man smider videokameraet til tv-in og smider filmen fra
Mallorca over på computeren.
Såfremt det kan lade sig gøre - er det så nogen der har erfaringer med
kvaliteten af tv-in på et Aopen Aeolus GeForce4 TI4200? Sådan et
regner jeg nemig med at købe snarest...

--
007
AKA

Fra : Günther Pedersen

Dato : 23-09-02 09:59

007 wrote:
> [...]
> Såfremt det kan lade sig gøre - er det så nogen der har erfaringer med
> kvaliteten af tv-in på et Aopen Aeolus GeForce4 TI4200? Sådan et

Det kan snildt lade sig gøre.
Jeg vil anbefale et "videokopieringssæt universal" fra Rudolph Schmidt.
Det er set i Bilka til 198 (der omkring).
Sættet indeholder alle de stik og overgangsledninger man skal bruge.

Hilsen
Günther

Fra : 007

Dato : 25-09-02 01:19

On Mon, 23 Sep 2002 10:58:39 +0200, "Günther Pedersen"
<gynther.pedersen@tdcadsl.dk> wrote:

>Det kan snildt lade sig gøre.

Det er ikke for at lyde provokerende eller noget, men har du prøvet
det i praksis, og hvad m. kvaliteten?

>Jeg vil anbefale et "videokopieringssæt universal" fra Rudolph Schmidt.
>Det er set i Bilka til 198 (der omkring).
>Sættet indeholder alle de stik og overgangsledninger man skal bruge.

Stik og ledninger har jeg (bruger et pt. til TV-out på 2 fjernsyn...
Men foreløbig tak for rådene!

Fra : Günther Pedersen

Dato : 25-09-02 08:37

007 wrote:

> Det er ikke for at lyde provokerende eller noget, men har du prøvet
> det i praksis, og hvad m. kvaliteten?

Ja jeg har prøvet det i praksis.
Jeg havde nogle gamle feriefilm optaget med VHS kamera.
Jeg tog det ind i PC'en 640 x 480 @ 25. Jeg brugte Ulead Videastudio 5.
Jeg brugte mit gode gamle ASUS 7700 DeLuxe.

Efter redigering i Ulead gemte jeg i AVI format med DivX codec.
Derefter brugte jeg TEMPGenc til at lave filmen til SVCD.
CD-en blev så brændt med Nero.

Alt i alt er slut produktet udmærket. Man skal bare være forberedt på, at
encodingen tager meget tid.
Men det er jo lækkert bare at kunne smide en CD i ens DVD afspiller, når
familien kommer på besøg.

Hilsen
Günther