WinXP Firewall
Fra : kol

Dato : 22-09-02 23:29

Heysa..
jeg har ikke vildt meget forstand på firewalls, hvorfor jeg håber på lidt
hjælp.
Jeg bruger den indbyggede firewall i XP,.. (nok ikke det bedste valg, men
mit kendskab er ikke så bredt)

Når jeg bruger min firewall lukker den jo for alt, hvilket vil sige også for
et internt netværk..
er der nogle der ved om man kan indstille firewallen, så alt det trafik der
kommer på det lokale LAN er OK, hvorimod det der kommer fra det eksterne
skal blokkes(internet)..

kan det overhovedet lade sig gøre ??

Håber i forstår mit spørgsmål

//KOL

Fra : Alex Holst

Dato : 23-09-02 00:22

kol <ask@me.com> wrote:
> [...]
> kommer på det lokale LAN er OK, hvorimod det der kommer fra det eksterne

Du skal bruge IPsec listerne; de giver stoerre mulighed for filtering.

Hvis du har en politik der dikterer at visse typer trafik fra den store
verden ikke er velkommen paa dit LAN kan du evt. saette en firewall op
ved din gateway.

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 23-09-02 13:25

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/Windows_XP_firewall.asp