Sange/vise
Fra : Freddy Dahl

Dato : 22-09-02 21:08

Hej er der nogen som kan hjælpe mig med denne sang/vise,
Hele sangen og hvad den hedder og med hvem.

Jeg har følgende ord.

Hvad gør de her på min stolte skude. Jeg svarer lige på nippet
til at tude. drag til Tathiti med styrmand nord.
Til slut: Hvem tror de sejler med, det er færgen
Grenå-Hundested.

Dette er fra en anden der har prøvet at hjælpe i dk.velkommen

Det er sangem om styrman Mohr der lokker en pige op på sit skib
og holder hende indelukket i sin kahyt i en uges tid idet ham
bilder hende ind at det er et langtursskib, og at hun kan gøre
turen med som blind passager. Men jeg ved ikke hvad den hedder.

Med venlig hilsen
Freddy

Fra : Keld Gydum

Dato : 23-09-02 06:14

Hej Freddy Dahl ...

Jeg har fundet dette ....

Styrman Mohr Visens første linie: På et fagforenings bal i fjor.
Tekst: Robert Arnold.
Musik: Kjeld Bonfils.

Jeg har ikke fundet mere - jeg husker den tydeligt og den svire i
hovedet på mig - jeg tror ikke den er sunget af Osvald Helmuth

Men det er en meget munder vise ... og sunget på en frisk og
bramfri facon ...

Jeg mener at have krydset www.bibliotek.dk over alt og ikke
fundet yderligere finder du noget Freddy så send mig venligst
et Mail.

Med venlig hilsen
Keld Gydum
--
Køb og Salg høre hjemme i Markedsgrupper !
Annoncer - køb og salg - Læs mere på denne link:

Fra : Keld Gydum

Dato : 23-09-02 06:23

Her kommer lige lidt mere oplysning Freddy Dahl ...

Man skal blot stave ting rigtigt måske

klip>>

Bakkens syngepiger : køb blomster, køb blomster

1993
Forlag: Elap
Opstilling i folkebiblioteker: Dansk underholdning
Elap 46161 CD
Pris ved udgivelsen: kr. 77.00
Indhold:
Herhold, Else: Bakkesangerinden ; Kronborgvalsen ; Der sker sgu altid noget
Pedersen, Tove, f. 1939: På ryggen ved Løkken ; Tante Anna ; Dyrehaven
Larsen, Ulla, f. 1949: Oppe på kvisten ; Så stritter den igen ; Køb blomster
Dræby, Hardy: Styrmand Mohr ; U-båden ; Ud på flisen

klip>>

Jeg vil prøve at skaffe den her på biblioteket for jeg
vil gerne have det nummer med "Styrmand Mohr"

Hilsen Keld ...

Fra : Freddy Dahl

Dato : 23-09-02 14:37

Tusind tak skal du have Keld Gydum, det var godt gået, nu har jeg
noget at arbejde på.
PS hvis du får den på biblioteket, gi lige et prej.

Hilsen Freddy

Fra : Keld Gydum

Dato : 23-09-02 20:20

Hej Freddy ....

Her har du linken til din Vise - skal lige omdøbes til
vise.mp3 når du har taget den hjem ... fjern x ....

http://home19.inet.tele.dk/gydum/musik/vise.xmp3

Rigtig god fornøjelse - det kunne godt have været Osvald
som havde sunget den men det er Bakkesangeren - hedder
han ikke Hardy Dræby ...

Hilsen fra Frederikshavn
Keld Gydum

Fra : Freddy Dahl

Dato : 23-09-02 21:05

Tak skal du have

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-09-02 11:44

"Freddy Dahl" <dahl@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at tude. drag til Tathiti med styrmand nord.
> Til slut: Hvem tror de sejler med, det er færgen

Hej Freddy

Den kan åbenbart hedde noget forskelligt, så her kommer nok en titel på den

Rejsen til Tahiti og bliver sunget af Flemming Krøll

M.V.H.....Benny..

Fra : Fdahl

Dato : 24-09-02 17:14

Tak skal i have nu har jeg fundet frem til dem der har sunget denne sang
Hardy Dræby, Flemming krøll, Richard Ragnvald.

Ps jeg har bestilt den på biblioteket. Tak Tak