Jesusbønnen
Fra : Ole Madsen

Dato : 22-09-02 20:56

Herre Jesus forbarm dig over mig.

Sådan var der engang en russisk pilgrim som bad hele tiden "
Herre Jesus forbarm dig over mig.", jeg har selv prøvet, og oplevede at
komme tættere på Gud, jeg oplevede det med hvile, en hvile som jeg ikke før
havde oplevet, og det gav mig lyst til at bede hele tiden.

Jeg gjorde det kun i et stykke tid, fordi at jeg ikke var klar til at leve
det fuldt ud.

Men har du lyst til at opleve Gud, så begynd at bede hele tiden, det er
skønt.

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus
http://www.creationdays.dk - Creation Days - Maaseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard

Fra : Live4Him

Dato : 22-09-02 22:01

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> Men har du lyst til at opleve Gud, så begynd at bede hele tiden,

Mindre kan vel også gøre det.

jørgen.

Fra : arc@na

Dato : 22-09-02 22:24

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in

> Mindre kan vel også gøre det.

Ja, ellers kunne det jo gå hen og blive for overvældende.

arc@na

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-09-02 01:35

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
>
> Mindre kan vel også gøre det.

Ja, nu kan man vel også risikere at falde ind under kategorien "Folk som
beder højt og længe for syns skyld". Det ville nok være smartere at
"rationere" sine bønner lidt og så sige sine bønner, når man virkelig har
noget - hvadenten positivt (taksigelse) eller negativt (problemer) - på
hjerte, så man mener sine bønner alvorligt.

Anders Peter Johnsen

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-09-02 12:57

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message

> [...]
> noget - hvadenten positivt (taksigelse) eller negativt (problemer) - på
> hjerte, så man mener sine bønner alvorligt.

Vi skal ikke bede for syns skyld , men for at have samfund med Gud

Der er fordele ved megen bøn, styrke etc

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 23-09-02 15:16

> Vi skal ikke bede for syns skyld , men for at have samfund med Gud
>
> Der er fordele ved megen bøn, styrke etc

Ja, men samtidig kræver det styrke at bede "hele tiden". Det er ikke alle
kristne der har den styrke. Personlige kriser kan sætte en væsentlig bremse
på ens bønneliv, eller i yderste konsekvens helt dræbe det.

Det er ofte i starten af ens kristenliv når tingene går nemt at man har let
ved at bede og tilbede. Men rammes man senere i sit kristenliv af voldsomme
og langvarige kriser der opslider sjæl og krop, kan man have svært ved at
finde overskud, endsige glæde, ved at bede til en Gud man føler har skuffet
og svigtet en dybt. Man havner i et åndeligt og sjæleligt dødvande og lammes
af skuffelse og mismod.

Måske er det den tilstand Hebræerbrevets forfatter hentyder til når han
siger :

"Styrk derfor de synkende hænder og de kraftesløse knæ, og gå den lige vej
på jeres ben, så det lamme ikke vrides af led, men tværtimod bliver
helbredt." Heb 12,12-13

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-09-02 15:38

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ om kriser i kristenlivet m.m. ]

> [...]
> og gå den lige vej på jeres ben, så det lamme ikke vrides
> af led, men tværtimod bliver helbredt." Heb 12,12-13

Ja, jeg tror bestemt også at teksten dækker en sådan situation.

Det burde da være en naturlig selvfølge at kristne hjælper og styrker
hinanden når der opstår krister og mørke stunder i livet. Hvad har man
ellers kristne brødre og søstre til. Det er jo ikke helt uden grund at
betegnelsen brødre og søstre bliver brugt om de troende, da netop de
troende burde og skulle udgøre en stor familie, der så en stor glæde i
at kunne hjælpe hinanden.

Mangler denne kærlighed blandt de troende, er det da en tydelig
indikator for at der er noget galt. Ikke at jeg dermed siger at
menigheden fører falsk lære, - det er ikke det jeg siger, - men at
menigheden mangler at blive besjælet af den rette ånd. Kærligheden
blandt de troende er jo en af Åndens frugter, og burde derfor være
både en selvfølge og tydelig iblandt troende.

Vedr. bøn:
For mit vedkommende har jeg faktisk lettest ved at bede når jeg er i
en svær situation med kriser og modgang, for netop i den situation har
jeg ekstra brug for Jesus og den kraft og styrke jeg kan hente der.

Vi bliver jo også opfordret til at være udholdende i bønne (Paulus,
hvis jeg husker ret). Og jeg har da også tit følt at jeg ikke har fået
svar på mine bønner. Af og til viser det sig så, at jeg faktisk har
fået svar, blot et helt andet svar, og på en helt anden måde, end jeg
havde sat næsen op efter.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : arc@na

Dato : 23-09-02 23:30

> Ja, men samtidig kræver det styrke at bede "hele tiden".

Jeg har været med til katolske faste-ceremonier - og buddhistiske, for den
sags skyld - i sidstnævnte tilfælde benytter man 48 timer til fokuseret at
ønske godt for alt levende. Helt meditativt koncentreret.

Denne meditative koncentration er totalt fraværende indenfor kristendommen
i dag - der kan være tale om enkelte refugier, men ellers...

Synd for kristendommen, at den i sin nuværende form ignorerer åndedrættets
kraft - åndedrættet er det evige tegn på liv, og det mest centrale i alle
mennesker.

arc@na

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-09-02 00:55

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> writes:

> Denne meditative koncentration er totalt fraværende indenfor kristendommen
> i dag - der kan være tale om enkelte refugier, men ellers...

Det er ganske simpelt ikke rigtigt hvad du siger.
--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : arc@na

Dato : 24-10-02 01:52

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> Det er ganske simpelt ikke rigtigt hvad du siger.

Jeg er nysgerrig - fortæl mere?

arc@na

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-09-02 03:17

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> skrev i en meddelelse
> [...]

> kraft - åndedrættet er det evige tegn på liv, og det mest centrale i alle

Ho-Ho og Jesus hvem er han ???

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-09-02 01:33

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> skrev i en meddelelse

> Ho-Ho og Jesus hvem er han ???

"Ruah Elohim" på hebraisk eller "Guds Åndepust", eller "Logos" (Ordet) på
græsk?

Mennesket er skabt ved Guds Åndedræt.

Jesus er det formulerede ORD, selve den formulerede, kommunikationsbærende
mening.

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-09-02 02:37

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle

> "Ruah Elohim" på hebraisk eller "Guds Åndepust", eller "Logos" (Ordet) på

Nej, mand er skabt af muld, Guds Åndedræt gav manden liv.

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-09-02 23:01

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, mand er skabt af muld, Guds Åndedræt gav manden liv.

Uanset hvor meget muld og uanset kvaliteten, så er det netop ved
Ordet/Livsånden at vi er skabt.

Ellers var jord bare jord. Og så var vi mudderkagemænd! ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Larsen

Dato : 27-09-02 07:30

?

> Uanset hvor meget muld og uanset kvaliteten, så er det netop ved
> Ordet/Livsånden at vi er skabt.

Nu nermer det sig vist ordkløveri,

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-09-02 10:46

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> Ja, men samtidig kræver det styrke at bede "hele tiden".

NEJ, at bede i Ånden kræver ikke styrke

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 24-09-02 12:26

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> NEJ, at bede i Ånden kræver ikke styrke

Måske kunne du forklare hvad det vil sige at bede i Ånden, for de som ikke
ved det.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-02 13:10

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Måske kunne du forklare hvad det vil sige
> at bede i Ånden, for de som ikke ved det.

At bede i Ånden, betyder for mig, at jeg i tankerne sådan dagen
igennem går og "småsludrer" med Jesus om både stort og småt.

Betragt som som din bedste og mest betroede ven, og du ville kunne
dele alle dine tanker, idéer og drømme med ham.

Jesus skal ikke kun være en fjern personlighed man kun henvender sig
til i den yderste nød, men som den næreste ven, man dele alt med, både
glæde og sorger og bekymrer, ja kort sagt: alt.

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-09-02 14:25

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> At bede i Ånden, betyder for mig, at jeg i tankerne sådan dagen
> igennem går og "småsludrer" med Jesus om både stort og småt.

Først trak jeg på smilebåndet, men så slog det mig hvor sørgeligt det er at
religiøse mennesker klamre sig til en eller anden mening eller forståelse af
den Åndelige tungetale, ikke at forstå der skulle være noget galt i at
småsluder med Jesus om stort og småt.

Men det har ikke noget med den Åndelige Nådegave at tale i nye tunger den
nye tungetale er givet af Gud til enhver der beder om den ig er givet for at
den enkelte kan opbygge sig selv under sin bøn.

1 Kor 14.v1 Jag efter kærligheden, og stræb efter åndsgaverne, men især
efter at tale profetisk. v2 For den, der taler i tunger, taler ikke til
mennesker, men til Gud; ingen forstår ham jo, det, han taler ved Ånden, er
hemmeligheder. v3 Men den, der taler profetisk, taler til mennesker, til
opbyggelse, formaning og trøst. v4 Den, der taler i tunger, opbygger sig
selv, men den, der taler profetisk, opbygger menigheden. v5 Jeg ser gerne,
at I alle taler i tunger, men hellere, at I taler profetisk. For den, der
taler profetisk, er større end den, der taler i tunger, hvis han da ikke
tolker det, han siger, så at menigheden kan blive opbygget.

I f.eks. Pinsekirken ser man gerne at menneskerne taler i tunger fordi så er
man sikker på de har Helligånden, det er dog ikke nødvendig at tale i tunger
for at have Helligånden, men Gud giver den gerne tungetalen til alle der
beder om den og det gør man så i Pinsevækkelsen for at skire sig Helligånden
har fundet vej til personen elles beder man om Helligåndens dåb for
personen.

Meget grov sagt, Gud tilgiver mig nok. Det hele er en stor pakkeløsning,
frelsen, Helligånden dåb,helbredelsen, tungetalen og alle de andre Nådegaver
det skal bare pakkes ud.

Gud ønsker du skal pakke pakkeløsningen ud, det er derfor Gud har givet den
til menneskerne, Men der du villig ???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-02 15:06

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

[ ... ]

> Først trak jeg på smilebåndet,

Jamen det er da herligt at jeg kan få dig til at smile - så har
indlæget jo dog ikke været helt forgæves!

> [...]
> forståelse af den Åndelige tungetale, ikke at forstå
> der skulle være noget galt i at småsluder med Jesus

Hvor får du du tungetalen ind i billedet fra? Jeg talte ikke om
tungetale, men om at bede i ånden til Gud?

Jeg talte om udholdenhed i bøn, jeg talte om den vedholdende bøn, jeg
talte om bøn som en kontinuerlig kontakt med Den Hellige Guddom!

Talen her i denne tråd gik på begrebet bøn, og ikke kun en enkelt
lille side af bøn. Bøn langt mere end blot at tale i tunger!

> Men det har ikke noget med den Åndelige
> Nådegave at tale i nye tunger

Nej, og det har jeg da heller aldrig hverken antydet eller postuleret!

> den nye tungetale er givet af Gud til enhver
> der beder om den

Du skriver "den nye tungetale", - fandtes der også "en gammel
tungetale"? og hvad var denne så i givet fald?

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-09-02 17:36

> [...]
>
> Hvor får du du tungetalen ind i billedet fra? Jeg talte ikke om
> tungetale, men om at bede i ånden til Gud?

At bede i Ånden er ikke det samme som at bede med forstanden for den
Åndelige kristendom som taler i tunger når de beder i Ånden.

> [...]
>
> Du skriver "den nye tungetale", - fandtes der også "en gammel
> tungetale"? og hvad var denne så i givet fald?

Det er kun dum ordkløveri, til at latterligøre Guds Ånd med.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-02 17:51

> At bede i Ånden er ikke det samme som at bede med forstanden
> for den Åndelige kristendom som taler i tunger når de beder i Ånden.

Så at bede i ånden er altså efter din opfattelse synonymt med
tungetale?

Kan du vise mig ud fra Bibelen, at det at bede i ånden er det samme
som tungetale?

Du går altså tilsyneladende ind for de samme idéer om det åndelige som
herlighedsteologerne går ind for?

[ ... ]

> Det er kun dum ordkløveri, til at latterligøre Guds Ånd med.

Nej, det er ikke "kun dum ordkløveri, til at latterligøre Guds Ånd
med", men var ganske seriøst ment!

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-09-02 19:02

> [...]
> tungetale?
>
> Kan du vise mig ud fra Bibelen, at det at bede i ånden er det samme

Jeg mener det er bedre du selv læser i Bibelen end jeg helletiden skal vise
dig det og særligt når du aligevel ikke vil forstå det.

Men; ---

1Kor v14 For hvis jeg taler i tunger under min bøn, er det ganske vist min
ånd, der beder, men min forstand er uden frugt.

> Du går altså tilsyneladende ind for de samme idéer om det åndelige som
> herlighedsteologerne går ind for?

Nej overhovedet ikke, herlighedsteologien og jeg har vidt forskellige
opfattelser, Herligheden tror de selv er ånder, hvor jeg ikke er en ånd men
et menneske der er døbt i Helligånden og Han bor nu i mig.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-02 19:30

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

[ ... ]

> Jeg mener det er bedre du selv læser i Bibelen end
> jeg helletiden skal vise dig det

Så kunne det måske være en ganske god idé om du viste mig hvor i
Bibelen man kan læse, at denne din lære om at bede i ånden er det
samme som tungetalen, virkelig er opbygget på profeternes og
apostlenes grundvold, og ikke blot er et nutidigt ekstatisk påfund.

En så ret væsentlig læresætning må da have et ordentligt og solidt
fundament af bibeltekster at bygge på, og ikke blot en enkelt
flertydig tekst.

> og særligt når du aligevel ikke vil forstå det.

Jeg prøver faktisk virkelig at tage dette emne seriøst, - men det kan
jo være lidt svært med ovenstående udfald!

> Men; ---
> 1Kor v14 For hvis jeg taler i tunger under min bøn, er det ganske
> vist min ånd, der beder, men min forstand er uden frugt.

Dette ene vers viser da ikke at det at bede i ånden eksklusivt er det
samme som tungetalen!

Dette ene vers viser blot at tungetalen er et element af det at bede i
ånden.

Du må da have langt mere at bygge et lærepunkt på, der er så centralt
for dig?

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-09-02 02:52

> [...]

> jo være lidt svært med ovenstående udfald!

> Dette ene vers viser da ikke at det at bede i ånden eksklusivt er det

Hvorfor forbliver forstanden så uden frugt, 1 kor 14 v2 For den, der taler
i tunger, taler ikke til mennesker, men til Gud; ingen forstår ham jo, det,
han taler ved Ånden, er hemmeligheder.

Men om jeg bragte 1000 skriftsteder vil du ikke forstå det.

> Dette ene vers viser blot at tungetalen er et element af det at bede i
> ånden.
>
> Du må da have langt mere at bygge et lærepunkt på, der er så centralt
> for dig?

Ja, det har jeg helt sikkert, Jeg har fået den Nådegave af Gud så jeg kan
tale med Ham i tunger ved Ånden. DVS det jeg oplever og det jeg læser
stemmer overens.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 09:49

> [...]
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

[ ... ]
> ånden eksklusivt er det samme som tungetalen!

Ih ja, og du er den eneste der er i stand til at kunne bygge en hel
lære op på et enkelt tvetydigt skriftsted!

Endnu engang må det konstateres at Erik Larsen enten ikke længere
evner, eller ikke ønsker, en seriøs debat!

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-09-02 19:06

> [...]
>
> Ih ja, og du er den eneste der er i stand til at kunne bygge en hel
> lære op på et enkelt tvetydigt skriftsted!

Skriftstedet er sammen med min tungetale ikke tvetydig, men der er to ting
stemmer overens, skrifterne og tungetalen. (mm)

> Endnu engang må det konstateres at Erik Larsen enten ikke længere
> evner, eller ikke ønsker, en seriøs debat!

Så siger du det,

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-09-02 15:15

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> Måske kunne du forklare hvad det vil sige at bede i Ånden, for de som ikke
> ved det.

At bede i tunger

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-02 15:21

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> At bede i tunger

At bede i ånden er andet og langt mere end blot at tale i tunger!

Fra : Live4Him

Dato : 24-09-02 22:25

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> At bede i ånden er andet og langt mere end blot at tale i tunger!

Ja, det tror jeg også.

Der er en god artikel om det at bede i Ånden og hvad det indebærer på:
http://www.bible.org/docs/splife/misc/prayer.htm nede i afsnittet "Prayer
and the Holy Spirit", hvor forfatteren bla. skriver dette om sit eget
bønneliv :" At times the work of prayer becomes burdensome, and it is then
that I am keenly aware that I must look to the Holy Spirit to seek His help.
At other times prayer is a hard and bitter struggle, and my prayers are
empty. Then I thank Him for His indwelling presence. I search my heart for
any sin that might have caused Him grief, and I ask Him to take control of
my prayers and my praying."

Det at Gud får lov at tage kontrol over vores bøn er vel det at bede i
Ånden.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-02 22:34

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ klip af gode tanker m.m. ]

> Det at Gud får lov at tage kontrol over
> vores bøn er vel det at bede i Ånden.

Jamen det er da bare sandt som det er sagt!

Når Gud overtager vort liv, herunder vort bønneliv, da er det som
Paulus udtrykker det, "ikke længere mig der lever, men Kristus der
lever i mig"! Og han siger også "i mig kan jeg slet intet gøre, men I
ham (Jesus) formår jeg alt"!

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-09-02 02:56

> [...]
> Paulus udtrykker det, "ikke længere mig der lever, men Kristus der
> lever i mig"! Og han siger også "i mig kan jeg slet intet gøre, men I

Hvad så med alle de andre Nådegaver, var det ikke bedre du modtager dem med
tak, før du prøver at bortforklare dem ???

1 Kor12v7 Det, som Ånden åbenbarer, får hver enkelt til fælles gavn. v8 Én
får gennem Ånden den gave at meddele visdom, en anden kan ved den samme ånd
meddele kundskab. v9 Én får tro ved den samme ånd, en anden nådegaver til
at helbrede ved den ene og samme ånd, v10 og igen en anden får kraft til at
gøre mægtige gerninger. Én får den gave at tale profetisk, en anden evnen
til at bedømme ånder; én får forskellige slags tungetale, en anden evnen til
at tolke tungetale. v11 Alt dette virker den ene og samme ånd, der deler ud
til hver enkelt, som den selv vil.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 09:49

> [...]

[ ... ]

> Hvad så med alle de andre Nådegaver, var det ikke
> bedre du modtager dem med tak, før du prøver at

Vil du nu lige styre dit handicap!

Jeg har *IKKE* overhovedet forsøgt mig med nogen som helst
bortforklaringer af nogen som helst af nådegaverne, eller andet, for
den sags skyld!

Og det ved du også ganske godt!

Er det ikke på tide at du begynder at optræde bare en smule seriøs og
saglig?

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-09-02 19:15

> [...]
>
> Jeg har *IKKE* overhovedet forsøgt mig med nogen som helst
> bortforklaringer af nogen som helst af nådegaverne, eller andet, for

Bortforklare du ikke Guds Nådegave at helbrede ved ikke at adlyde befalingen
som SKAL skaffe dig helbredelse, hvad er så grunden til du ikke adlyder
Bibelen og tilkalder din menigheds ælste, så de kan bede for dine sygdomme
???

Jakob 5 v14 er nogen blandt jer syg, skal han tilkalde menighedens ældste,
og de skal salve ham med olie i Herrens navn og bede over ham. v15 Og
troens bøn vil frelse den syge, og Herren vil gøre ham rask; og hvis han har
begået synder, vil han få tilgivelse for dem. v16 Bekend derfor jeres
synder for hinanden, og bed for hinanden om, at I må blive helbredt. En
retfærdigs bøn formår meget, stærk som den er.

Men når SDA ikke vil tro på Guds Nådegaver, hvordan skulle de så kunne bede
troens bøn for den syge ???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 19:37

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Men når SDA ikke vil tro på Guds Nådegaver,
> hvordan skulle de så kunne bede
> troens bøn for den syge ???

Nåh ja, når de saglige argumenter er sluppet op, så kan du jo altid
genoptage dine evindelige løgne!

Du burde faktisk søge om udfrielse fra den løgneånd der sådan har
taget dig i besiddelse.

EOD - indtil du kan lade være med dine beviselige løgne og usandheder.

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 02:08

> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Nåh ja, når de saglige argumenter er sluppet op, så kan du jo altid
> genoptage dine evindelige løgne!

Hvad er løgn , dette her skriftsted??????

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 10:22

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

[ ... ]

> Hvad er løgn , dette her skriftsted??????

På trods af mit EOD får du lige denne lille kommentar med på vejen!

Du skriver: "Hvad er løgn?"

Dette citat hvor du skrev:

> Men når SDA ikke vil tro på Guds Nådegaver,
> hvordan skulle de så kunne bede
> troens bøn for den syge ???

SDA både tror på Guds nådegaver, og velsignet med nådegaverne i stor
stil. Og der bliver virkelig inderligt holdt troens bøn for syge.

Og så er det iøvrigt totalt ligegyldigt hvad SDA gør og ikke gør, - og
jeg fatter ikke hvorfor du hele tiden absolut vil drage dem ind i
debatten på din sædvanlige måde med at tilsvine og nedgøre med ting du
udmærket ved er løgn, fordrejninger og bagvaskelse.

Hvis du nu virkelig var døbt med Guds Helligånd, da ville du slet ikke
lyve, håne, nedgøre og bagvaske andre som du i så stor stil gør.

Af deres frugter skal I kende dem, siger Jesus. - Og Erik Larsens mest
tydelige, og og mest fremtrædende, og stort set eneste frugt, er at
han lyver, fordrejer og bagvasker.

Da disse frugter IKKE kan være et resultat af Guds Helligånd, kan de
derfor kun være et resultat af Satans ånd. Derfor Erik, omvend dig fra
din løgnesti og vend dig til sandheden. Vend dig bort usandheder og
søg hen til Jesus at han må befri dig fra den løgneåndebesættelse du
lider under

Fortsat EOD

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 11:01

> [...]
>
> Hvis du nu virkelig var døbt med Guds Helligånd, da ville du slet ikke
> lyve, håne, nedgøre og bagvaske andre som du i så stor stil gør.

Sandheden er mange gange ilde hørt, se selv Farisærene hvordan de afskyede
Jesus Helbredende kraft, hvormed han helbredte de syge for 2000 år siden,
Her mener jeg SDA ikke er en hak bedere end Farisæerne de de på nøjagtig
samme måde siger; "vi har Guds Helligeånd og alle Nådegaverne" samtidig med
at ikke et eneste mirakel eller helbredelse er kommet til syne ved deres
forkyndelse.

> Af deres frugter skal I kende dem, siger Jesus. - Og Erik Larsens mest
> tydelige, og og mest fremtrædende, og stort set eneste frugt, er at
> han lyver, fordrejer og bagvasker.

SDA tror ikke på Guds Nådegaver og deres frugt viser ikke Helligåndens
kraftfulde tilstedeværelse i deres forkyndelse.

Men henvis mig til et mirakel, helbredelse eller en kraftig gerning som
ligger ud over et normalt menneskelig livssyn og forståelse, som Gud har
gjort i jeres samfund.

> [...]
> din løgnesti og vend dig til sandheden. Vend dig bort usandheder og
> søg hen til Jesus at han må befri dig fra den løgneåndebesættelse du

Ja-Ja du har du fået den grammefon rille indlagt i dit skriveprogram eller
skal du skrive det hver gang du vil snakke dig ud af Guds fravær i SDA ??

> Fortsat EOD

Nej, du skylder os at fortælle om Jakob i 5v14-16 skriver sandheden og om
SDA adlyder Gud på dette helbredsmæsige område?

[...]

Det er direkte evnesvagt at beskylde mig for løgnlære, fordi Jakob har
skrevet om dette Guddommelige tilbud til dem der tror.

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 02:11

> [...]
> Bibelen og tilkalder din menigheds ælste, så de kan bede for dine sygdomme

du svarede ikke på mit spørgsmål ??

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 10:20

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> du svarede ikke på mit spørgsmål ??

Jeg svarer ikke på spørgsmål fra personer der er besat af løgneånde og
bagvaskelsesånder.

Du bestiller ikke andet end at lyve og bagvaske, - derfor gider jeg
ikke spilde mere tid på dig.

Det er efterhånden gået op for mig, at du tilsyneladende kun lyve og
bagvaske. Og så samtidig postulerer du at være fyldt med Guds
Helligånde! Det eneste du er fyldt med er løgneånder!

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 11:06

> [...]
> bagvaske. Og så samtidig postulerer du at være fyldt med Guds
> Helligånde! Det eneste du er fyldt med er løgneånder!

Du mangler stadig at svare på mit spørgsmål ??

Jeg gentager ----

Fra : Live4Him

Dato : 24-09-02 15:46

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> At bede i tunger

Ok, men så er vi også inde på en bønneform som ikke alle kristne er bekendt
med eller praktiserer. Om det kræver styrke at bede kan diskuteres, men
ihvertfald kræver bøn en hvis form for energi idet man må fokusere og forøge
at holde forstyrrende tanker og følelser ude. Den form for koncentration kan
man ikke holde 24 timer i døgnet.

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-09-02 18:59

> [...]
skuffet
> og svigtet en dybt. Man havner i et åndeligt og sjæleligt dødvande og

Læs mit nye indlæg for svar på din skuffelse

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 26-09-02 20:46

> Læs mit nye indlæg for svar på din skuffelse

"Min skuffelse" er altså ikke emnet for denne tråd, og jeg er lidt træt af
at vi ikke kan tale om følelser og sjælesorg uden at du skal personliggøre
det til "min skuffelse" etc.

Jeg vil gerne tale gennerelt om følelser, skuffelser, sjælesorg, osv. uden
at du eller andre bliver personlige og konstant forsøger at dræbe debatten
ved at personliggøre det, som om jeg er den eneste kristne med følelser.

Jeg er altså ikke et specielt tilfælde, men det kan godt være at hvor du
kommer fra tales der kun i religiøse floskler, og er det tilfældet, forstår
jeg godt at du ikke fatter hvad det drejer sig om.

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-09-02 21:07

> [...]
forstår
> jeg godt at du ikke fatter hvad det drejer sig om.

Sorry, det var kun ment som at være til hjælp, og ikke for at være efter dig

God bless

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 27-09-02 14:13

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> Sorry, det var kun ment som at være til hjælp, og ikke for at være efter
dig

Spørgsmålet er om budskabet : "Jeg tror ikke at Gud giver på de små
minutters bøn" kan betragtes som en hjælp for nogen, og da slet ikke for
mennesker som i forvejen ligger ned er det meget nedslående. At det så også
tillige strider mod bibelen gør det jo ikke bedre.

jørgen.

Fra : arc@na

Dato : 23-09-02 23:25

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in

> Ja, nu kan man vel også risikere at falde ind under kategorien "Folk
> som beder højt og længe for syns skyld". Det ville nok være smartere

I har aldrig hørt om meditation? OK, det kan selvfølgelig ikke lade sig
gøre i en dansk kristen ramme, forstår jeg.

Eller?

arc@na

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-09-02 00:39

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in

> I har aldrig hørt om meditation? OK, det kan selvfølgelig ikke lade sig
> gøre i en dansk kristen ramme, forstår jeg.
>
> Eller?

Joda?

Når du ser "ssm"s fremragende gennemgang af Fadervorbønnen, så er det da
netop en slags meditation over bønnens betydning, ligesom man da sagtens kan
meditere over f.eks. Jesu Lignelser.

Man behøver bare ikke at sidde i bestemte stillinger og dyrke
åndedrætsøvelser (som ved østlig meditation) men kan i princippet sidde hvor
som helst, i bussen eller i toget og tænke over tingene. Det er vel også
det, der netop menes i prologen til Ordsprogenes Bog med at man "grunder
over Herrens Ord"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-09-02 03:23

> [...]
>
> I har aldrig hørt om meditation? OK, det kan selvfølgelig ikke lade sig
> gøre i en dansk kristen ramme, forstår jeg.

Det er noget vås, selvføligt kan man miditere i kristendommen (have tid med
Gud i enerum), men kristendommen kræver ikke en "teknik" eller en legemelig
"stilling" for at man kan miditere.

jeg syntes du skulle fut dk.livssyn.newage.

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-09-02 12:59

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message