/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SV650N -> SV650S
Fra : Christian Knudsen


Dato : 22-09-02 20:59

hej ng

Er der nogle af jer, der har erfaringer med hvad det koster at ombygge en
n'er til en s'er???
Jeg tænker bare på, at en N'er (måske) er lidt billigere i forsikring og
anskaffelse, så det måske kan løbe rundt...???
Har gået lidt og leget med tanken. N'eren kan som regel fåes 5-10 k
billigere, men hvor meget koster det for nye clip-on fodhvilere, styr og en
s-kåbe??? Er der andre forskelle på n'eren og s'eren, og hvad er prisen på
dem???
Godtager forsikringen en ombygning som en ombygning til svs'er, eller er den
stadig bare en svn'er med et par tusinde kr's ekstraudstyr???

mvmch
christian



 
 
Michael Kristensen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 22-09-02 21:04


> Har gået lidt og leget med tanken. N'eren kan som regel fåes 5-10 k
> billigere, men hvor meget koster det for nye clip-on fodhvilere, styr og
en
> s-kåbe??? Er der andre forskelle på n'eren og s'eren, og hvad er prisen på
> dem???

Vær opmærksom, at hele instumentpanelet er forskelligt.

En 1/3 kåbe (kåben er delt op i en midter + 2 side kåber) koster vist
omkring 3000 kr. original hos suzuki.


Tror ikke det kan betale sig at ombygge. Så køb kun en N model, hvis du er
"naked" typen

-Michael Kristensen (sv650S)




Steen Schmidt (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 22-09-02 21:27

> Jeg tænker bare på, at en N'er (måske) er lidt billigere i forsikring og
> anskaffelse, så det måske kan løbe rundt...???

Jeg tror det er ca. det samme i forsikring?

> Er der andre forskelle på n'eren og s'eren

Udover de nævnte dele som styr, fodhvilere og kåbe, er der bl.a. disse
forskelle: anden gearing (bagtandhjul), instrumenter, lygter (for), blinklys
(for) samt lakeringen - N'eren og S'eren fås ikke i de samme farver, og
derfor skal al plastikken skiftes, eller en del af den lakeres om, hvis du
vil have samme farve på hele cyklen.

Tank og kåbe til S'eren koster knap kr. 20.000,- fra nyt, uden instrumenter,
lygter osv. (fik nye stumper for kr. 46.000,-, til én af mine SVS'ere, da
jeg blev væltet med 10 km/t af en bil).

> Godtager forsikringen en ombygning som en ombygning til svs'er, eller er
den
> stadig bare en svn'er med et par tusinde kr's ekstraudstyr???

På grund af cyklens medfødte papirer, tror jeg mest på det sidste. Det vil
dit forsikringsselskab kunne hjælpe dig med.

Mvh
Steen


AW på TRX (23-09-2002)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 23-09-02 08:59

> Godtager forsikringen en ombygning som en ombygning til svs'er, eller er
den
> stadig bare en svn'er med et par tusinde kr's ekstraudstyr???

Forsikringen gør måske, men Told/Skat gør ikke (tror jeg). Det er en
ombygning til en anden model, hvorfor der skal svares afgift af cyklen igen
efter ombygning. Afgiften er ikke af det du har brugt på at bygge om, men af
hele cyklen.

Det bliver RIGTIG dyrt at betal afgift af først en N model og så en S model.
Det kunne selvfølgelig være at der ike er nogen der opdager det, men hvis du
på et tidspunkt skal sælge er du på den (afgift igen) hvis de opdager det
til syn.


Allan
TRX 850



Anders Thorup (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 23-09-02 12:40



"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> wrote in message
news:ammh63$2pjo$1@news.cybercity.dk...
> > Godtager forsikringen en ombygning som en ombygning til svs'er, eller er
> den
> > stadig bare en svn'er med et par tusinde kr's ekstraudstyr???
>
> Forsikringen gør måske, men Told/Skat gør ikke (tror jeg). Det er en
> ombygning til en anden model, hvorfor der skal svares afgift af cyklen
igen
> efter ombygning. Afgiften er ikke af det du har brugt på at bygge om, men
af
> hele cyklen.

Nej, det mener jeg ikke er rigtigt.

>
> Det bliver RIGTIG dyrt at betal afgift af først en N model og så en S
model.
> Det kunne selvfølgelig være at der ike er nogen der opdager det, men hvis
du
> på et tidspunkt skal sælge er du på den (afgift igen) hvis de opdager det
> til syn.
>

Den afgift der er betalt af N-modellen går ikke tabt i den store statskasse.
Når afgiften for S-modellen skal betales, må afgiften fra N-modellen da
modregnes, således af du kun betaler afgift af værdiforøgelsen.

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82



Michael Kristensen (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 23-09-02 12:56

> Den afgift der er betalt af N-modellen går ikke tabt i den store
statskasse.
> Når afgiften for S-modellen skal betales, må afgiften fra N-modellen da
> modregnes, således af du kun betaler afgift af værdiforøgelsen.


Fra flere eksempler med biler ved jeg, at så logisk er skat og told ikke.

Der skal betales ny afgift. D.v.s. ca. 2/3 af hvad en tilsvarende S model
ville koste.



Anders Majland \(Rep~ (24-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 24-09-02 07:39

> Fra flere eksempler med biler ved jeg, at så logisk er skat og told ikke.
>
> Der skal betales ny afgift. D.v.s. ca. 2/3 af hvad en tilsvarende S model
> ville koste.

Men efter de nye regler kan man jo få den gamle afgift refunderet
(vurdering -15%) så ad den omvej må det da være muligt. Men en tab på 15% af
afgiften gør det nok ikke værd at forsøge ...

/A



Michael Kristensen (24-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 24-09-02 10:56


> Men efter de nye regler kan man jo få den gamle afgift refunderet
> (vurdering -15%) så ad den omvej må det da være muligt. Men en tab på 15%
af
> afgiften gør det nok ikke værd at forsøge ...

Gælder dette ikke kun ved salg af motorcykel til udlandet?



Christian Knudsen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 25-09-02 16:46


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ammvhn$ls7$1@sunsite.dk...
> > Den afgift der er betalt af N-modellen går ikke tabt i den store
> statskasse.
> > Når afgiften for S-modellen skal betales, må afgiften fra N-modellen da
> > modregnes, således af du kun betaler afgift af værdiforøgelsen.
>
>
> Fra flere eksempler med biler ved jeg, at så logisk er skat og told ikke.
>
> Der skal betales ny afgift. D.v.s. ca. 2/3 af hvad en tilsvarende S model
> ville koste.
>
hmmm - så er det nok ikke så fed en ide..



Christian Nedergaard (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Nedergaard


Dato : 26-09-02 15:36

Jeg tror du bliver nødt til at spørge told og skat, for det kan vel ikke
passe at man ikke må eftermontere en kåbe og et nyt styr? Evt kan du vel få
en anden kåbe end den standard-monterede på s-modellen?





AW på TRX (23-09-2002)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 23-09-02 15:04

> Nej, det mener jeg ikke er rigtigt.

Prøv at læse her:

http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=17468&ov_id=17468

Allan





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste