tilkøring - hvornår er det nødvendigt igen~
Fra : Frank J. Andersen

Dato : 22-09-02 20:43

....kom lige i tvivl...

Nye køretøjer skal køres til (færre omdrejninger indtil et vist
kilometertal).
Er det nødvendigt igen ved f.eks. opboring / nyt stempel, eller er det
mere ved renovering lejer / knaster / gearkasse eller lignende ???

....mest fordi T250 er på ud af karantæne-tilstand igen efter opboring
- og man skulle jo helst ikke ødelægge noget igen med det samme..

Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972 OG GS850G fra 1979

Fra : Michael K. S.

Dato : 22-09-02 21:02

On Sun, 22 Sep 2002 21:43:15 +0200, Frank J. Andersen
<frank.j.a@nameplanet.com> wrote:

>...mest fordi T250 er på ud af karantæne-tilstand igen efter opboring
>- og man skulle jo helst ikke ødelægge noget igen med det samme..

Nej det ville da være surt,og ja det er en god ide at tilkøre
stempel+cylinder,men det behøver på ingen måde at være ligeså
rigoristisk som når MC'en er helt ny eller er totalrenoveret.Hvor
meget man vil gøre ud af det er lidt forskelligt.Til race f.eks nøjes
mange med at køre et træningspas med moderat og variabel gas,så er den
tilkørt ).Selv gav jeg min RS250 5 heatcycles,10 min med 60% gas,10
min med 80% gas og så var den tilkørt og var klar.Pro-X har beskrevet
en procedure ved stempel/cylinder-skift der er lidt mere
omfattende,men meget godt illustrerer hvilke faser man kan
overveje....

http://www.ctracing.com/pro-x.htm

-M