Mafia eller GTA3??
Fra : Ole

Dato : 22-09-02 20:06

½øjs@

Jeg har tænkt på at købe ét af spillene, for jeg akan forstå, at de ligner
hinanden lidt meget. Hvad er forskellen, og hvad vil I foreslå.

Maskinen:
1100 Athlon
512Mb
GeForce 2 MX400

/Ole

Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-09-02 20:16

"Ole" <ole_ryoREMOVETHIS@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har tænkt på at købe ét af spillene, for jeg akan forstå, at de ligner
> hinanden lidt meget. Hvad er forskellen, og hvad vil I foreslå.

GTA3: Kørespil uden nogen interessant historie. Meget voldeligt, men
udtværede, upræcise gunfights.

Mafia: Også kørespil, men i mindre grad end GTA3. God historie (jeg har set
ALLE mellemscenerne for første gang i noget spil). Og gunfight'ne er
fængslende og skarpe, minder lidt om Max Payne.

Jeg ville foreslå Mafia helt bestemt. Men jeg ved ikke mht dit system.

Mvh Thomas

Fra : DWM

Dato : 22-09-02 21:00

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> GTA3: Kørespil uden nogen interessant historie. Meget voldeligt, men
> udtværede, upræcise gunfights.

Jeg syntes så at historien er udmærket i GTA3. Ingen tvivl om at den er
fremragende i Mafia. Der hvor GTA3 klart vinder er længden af spillet.
Det tager ikke lang tid at gennemfører Mafia.

> Jeg ville foreslå Mafia helt bestemt. Men jeg ved ikke mht dit system.

Nu har jeg ikke prøvet Mafia på andet end en P4 2.0A og
Geforce 4 ti4600 Ultra så jeg ved ikke hvordan det vil køre på
en langsommere PC. Det har jeg så med GTA3 og det er et
meget krævende spil hvis man skal spille med alle detaljerne sat til.

/Kenneth Iversen

Fra : Fax_Modem

Dato : 22-09-02 21:05

Det kommer helt an på hvilken type du er. GTA3 giver dig frie tøjler og
lader dig køre rundt på må og få og skyde på alt og alle. Det er friheden
der lægges mest vægt på hvilket historien må lide under.

Mafia er lige omvendt. Her er det historien der er i højsædet og sikke en
historie. Den er både dramatisk og spændende uden at være for overdrevet og
så er missionerne meget bedre skruet sammen og mere actionfyldte end de er i
GTA3. Jo, du kan også komme ud og køre rundt på må og få og skyde alt og
alle men det er ikke nært så sjovt som i GTA3. Så jeg vil, ligesom Thomas
Hjort, og så anbefale dig Mafia :)

mvh.
Jesper