Hus og værnepligt
Fra : Trille

Dato : 22-09-02 19:45

Hejsa

Nogle der ved om man kan få ekstra tilskud hvis man skal i militæret og har
et hus. Det er ikke langt en militær løn rækker. Eller skal man virkelig
sælge det får at kunne klare de 12 mdr der er i Livgarden.

Flemming og Lonnie

Fra : Howard

Dato : 22-09-02 20:01

"Trille" <loi@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et hus. Det er ikke langt en militær løn rækker. Eller skal man virkelig
> sælge det får at kunne klare de 12 mdr der er i Livgarden.

Man får ikke en skid!
Du må snakke med banken, sur røv, men hvem har sagt det skal være gratis at
tjene sit land!

Carsten

Fra : Niels Olsen

Dato : 22-09-02 20:35

> [...]
> et hus. Det er ikke langt en militær løn rækker. Eller skal man virkelig
> sælge det får at kunne klare de 12 mdr der er i Livgarden.

Der findes en socialrådgiver på tjenestestedet. Han/hun kan fortælle dig
hvad du kan få af tilskud. Måske du skal søge hjælp i din hjemkomune. Det
kan han/hun også fortælle dig om og være dig behjælpelig med.

Jeg kan huske da jeg i sin tid skulle ind som værnepligtig havde jeg også
behov for hjælp, da jeg var forsørger for en lille dreng. Det eneste jeg
kunne få var boligsikring fra min komune. Jeg boede til leje, og
forhåbentlig er det anderledes når du har eget hus. Det kan ikke være rigtig
at man skal gå fra hus og hjem bare for at man skal tjene sit land.

Hvis du ikke kan få noget hjælp, så overvej om du skal blive militærnægter
eller overføres til noget med kortere tjenestetid.

MVH Niels
Overkonstabel

Fra : DAN RENÉ JENSEN

Dato : 22-09-02 21:26

Hej
Der er desværre ikke så meget at komme efter. Da jeg aftjente værnepligt
skrev jeg brev til dronningen, stats-, indenrigs-, social- og
forsvarsministeren. Intet hjalp, selv om jeg fik fine besvarelser tilbage
fra alle.
Jeg ejede en ejerlejlighed, hvorfor det ikke er muligt at indhente
boligtilskud. Men jeg fik suplerende socialhjælp, som dog var
tilbagebetalingspligtig da jeg igen fik "normal" løn.
Ellers er forslaget at du skal tage en snak med din bank.....
/Dan

Trille <loi@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aml355$20t7$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 22-09-02 23:55

On Sun, 22 Sep 2002 20:44:37 +0200, "Trille" <loi@mobilixnet.dk>
wrote:

>Nogle der ved om man kan få ekstra tilskud hvis man skal i militæret og har
>et hus. Det er ikke langt en militær løn rækker. Eller skal man virkelig
>sælge det får at kunne klare de 12 mdr der er i Livgarden.

Normalt kan man ikke få økonomisk støtte - og i forbindelse med
session opfordres der (i hvert fald skifteligt) til at man ikke
påtager sig for store økonomiske forpligtelser op til værnepligten.

Kontakt under alle omstændigheder socialforvaltningen i din
hjemkommune i god tid før du skal gøre tjeneste.

Der er dog mulighed for tjenestetid helt ned til 4 mdr. i Forsvaret
(f.eks. sanitetspersonel i Flyvevåbnet) og 3 måneder i
Beredskabskorpset Ifølge deres egen hjemmeside), så måske kunne det
være en løsning. Livgarden er altid 12 mdr.

Lars

Fra : ....

Dato : 23-09-02 22:05

Hejsa

Det er godt nok surt at skulle fortælle, at der ikke var noget at komme
efter, da jeg var inde.
Jeg måtte slæbe med en KÆMPE gæld, da jeg var færdig. Jeg var så uheldig,
yderligere at blive taget som værnepligtig befalingsmand, det kostede 24
mdr. i stedet for 9 mdr..
Jeg beklagede mig til min kompanichef, og sagde at jeg ikke kunne klare det
økonomisk, men kun havde reserver til at modstå de 9 mdr.. Men han grinede
mig direkte op i ansigtet, og sagde at det ikke var hans problem.
Da jeg var færdig som soldat, havde jeg en ekstra gæld på 62.000.--kr. Hvad
der den gang svarede til, hvad en sygeplejeske havde udbetalt om året. Jeg
undgik kun konkurs, fordi jeg havde en god bank !
Jeg husker ikke min værnepligt som noget positivt, nærmere som 2 år i
fængsel.

Mvh
Thomas

Fra : Howard

Dato : 24-09-02 01:13

"...." <nykoebingvej@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> undgik kun konkurs, fordi jeg havde en god bank !
> Jeg husker ikke min værnepligt som noget positivt, nærmere som 2 år i

For mig føles det som 9 mdr. i en børnehave for "voksne"

Hvis jeg var dig, så havet jeg dumpet til de prøver som er krav for at blive
befalingsmand!

Carsten

Fra : ....

Dato : 24-09-02 12:59

Howard <news@chiptech.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8fadf1$0$38975$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>

> For mig føles det som 9 mdr. i en børnehave for "voksne"
>
> Hvis jeg var dig, så havet jeg dumpet til de prøver som er krav for at

Havde jeg vidst at der var chance for at blive udtaget til befalingsmand, så
havde jeg meldt mig ind som militærnægter....
Den med børnehaven, passer vel meget godt.

Mvh
Thomas