/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kobling fedter for vildt i koldt vejr, hva~
Fra : Moller


Dato : 22-09-02 17:51

Hey Folkens :)

Så er der sket en del med baditten :) Styrtbøjler i sort, som matcher
motorfarven, og enda en bagdæmper fra en GSX-R 750 , fuck den mærkes godt :)
og i morgen kommer der et sæt Pilot Sport dæk til den også :)

Men men, her på det sidste hvor vejret er blevet koldere, og især i dag,
hvor det var kedeligt og vådt, så fedter koblingen helt vildt, og i dag
efter 10 min, kørsel med en del tomgang, så ville jeg lige køre lidt i
overhalingsbanen på roskildevej, og en stille gasgivning gik da fint indtil
ved 6-7k omdr. så fedtede koblingen og den gik næsten op til det røde felt
uden at baghjulet drejede hurtigere af det :(

Men hva er problemet, er det typisk for Bandit'erne at de skal være godt
gennemvarmet før de ikke fedter kobling, eller er det plader/fjederne i
koblingen der er ved at være godt slidt, eller en kombination ??????

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



 
 
Janus (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 22-09-02 18:58

Davs Moller

Det kunne jo være det samme som der er galt med min. Og det er
koblingsskålen både den udvendige og indvendige, der hvor pladerne sidder
på,
har fået mærker langs deres riller. (ok ved ikke lige hvordan jeg skal
forklare det, men ellers kan vi jo altid snakkes ved), nå men det der sker
er at pladerne bliver hængende i de slidemærker og koblingen fedter.
Problemet forsvinder på min såsnart motoren bliver rigtigt varm, men er det
rigtig smadret kan koblingen jo blive ved med at fedte.

Janus


"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> wrote in message
news:amkse4$uul$1@news.cybercity.dk...
> Hey Folkens :)
>
> Så er der sket en del med baditten :) Styrtbøjler i sort, som matcher
> motorfarven, og enda en bagdæmper fra en GSX-R 750 , fuck den mærkes godt
:)
> og i morgen kommer der et sæt Pilot Sport dæk til den også :)
>
> Men men, her på det sidste hvor vejret er blevet koldere, og især i
dag,
> hvor det var kedeligt og vådt, så fedter koblingen helt vildt, og i dag
> efter 10 min, kørsel med en del tomgang, så ville jeg lige køre lidt i
> overhalingsbanen på roskildevej, og en stille gasgivning gik da fint
indtil
> ved 6-7k omdr. så fedtede koblingen og den gik næsten op til det røde felt
> uden at baghjulet drejede hurtigere af det :(
>
> Men hva er problemet, er det typisk for Bandit'erne at de skal være
godt
> gennemvarmet før de ikke fedter kobling, eller er det plader/fjederne i
> koblingen der er ved at være godt slidt, eller en kombination ??????
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
>
>



Claus Rittig (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-09-02 19:26

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:aml0ba$fe1$1@eising.k-net.dk...

> Det kunne jo være det samme som der er galt med min. Og det er
> koblingsskålen både den udvendige og indvendige, der hvor pladerne sidder
> på,
> har fået mærker langs deres riller. (ok ved ikke lige hvordan jeg skal
> forklare det, men ellers kan vi jo altid snakkes ved), nå men det der sker
> er at pladerne bliver hængende i de slidemærker og koblingen fedter.
> Problemet forsvinder på min såsnart motoren bliver rigtigt varm, men er
det
> rigtig smadret kan koblingen jo blive ved med at fedte.

Ja, det problem oplever vi i off-road kredse jo jævnligt. Man kan afhjælpe
problemet i første omgang ved at pille koblingsskålen af og pudse hakkerne
væk, så virker sagerne igen. Det udsætter ganske vist kun det uundgåelige:
Ny koblingsskål, men hvis man kan køre et års tid eller to før den skal
skiftes, så er det da arbejdet værd. En ny koblingsskål er jo ikke ligefrem
gratis.

Rittig



Jes Vestervang (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-09-02 15:50

Claus Rittig wrote:

> Ja, det problem oplever vi i off-road kredse jo jævnligt. Man kan afhjælpe
> problemet i første omgang ved at pille koblingsskålen af og pudse hakkerne
> væk, så virker sagerne igen. Det udsætter ganske vist kun det uundgåelige:
> Ny koblingsskål, men hvis man kan køre et års tid eller to før den skal
> skiftes, så er det da arbejdet værd. En ny koblingsskål er jo ikke
> ligefrem gratis.
>
Mon ikke det er muligt at påføre noget nyt materiale, som man gør på
slidste knastaksler mv.?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Kenneth Sørensen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 22-09-02 20:33

>
> Men men, her på det sidste hvor vejret er blevet koldere, og især
i dag,
> hvor det var kedeligt og vådt, så fedter koblingen helt vildt, og i
dag
> efter 10 min, kørsel med en del tomgang, så ville jeg lige køre lidt i
> overhalingsbanen på roskildevej, og en stille gasgivning gik da fint
indtil
> ved 6-7k omdr. så fedtede koblingen og den gik næsten op til det røde
felt
> uden at baghjulet drejede hurtigere af det :(
>
> Men hva er problemet, er det typisk for Bandit'erne at de skal
være godt
> gennemvarmet før de ikke fedter kobling, eller er det plader/fjederne
i
> koblingen der er ved at være godt slidt, eller en kombination ??????
>

Du er sikker på det ikke bare er baghjulet der spinder? ..så længe du
kører helt lige ud, kan det jo godt (med lidt god vilje) føles som
koblingsfedteri.

...jeg har oplevet ufrivillig baghjulsspinderi flere gange i det her vejr
med de her temperaturer, selv med nye Pilot Sport (som jeg egentlig
synes er ret gode regnvejrsdæk, når bare temperaturen er lidt højere).

Kenneth S



Morten Juel (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-09-02 20:44

jeps, det samme gør min kawa, når den får hane !

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk



FER (22-09-2002)
Kommentar
Fra : FER


Dato : 22-09-02 20:38


"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:aml630$ldt$1@sunsite.dk...
> jeps, det samme gør min kawa, når den får hane !


Nye dæk?? men det har du vist lært på den hårde måde

Mvh Tommy Fer



Armand (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-09-02 17:26


Moller <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en
news:amkse4$uul$1@news.cybercity.dk...
> Hey Folkens :)
>
> ....Men men, her på det sidste hvor vejret er blevet koldere, og
især i dag,
> hvor det var kedeligt og vådt, så fedter koblingen helt vildt, og i
dag
> efter 10 min, kørsel med en del tomgang, så ville jeg lige køre lidt i
> overhalingsbanen på roskildevej, og en stille gasgivning gik da fint
indtil
> ved 6-7k omdr. så fedtede koblingen og den gik næsten op til det røde
felt
> uden at baghjulet drejede hurtigere af det :(

Hvis ikke at sagerne er opstået efter et olieskifte til anden
viskositet, hvad du ikke lyder som, så er den eneste oplevelse jeg har
haft der lignede (at nedkøling fik koblingen tilat fedte), på min XS 500
under en weekendtur til Holland:
XS'eren kunne være kryptisk at måle oliestand på undervejs, og jeg havde
troskyldigt efterfyldt den lidt magre oliepind ved snart hver optankning
på vej derned.
På hjemvejen løb vi ind i en voldsom tordenbyge, hvorefter at koblingen
begyndte at fedte voldsomt, og efter lidt fejlsøgning erfarede jeg at
alt det efterfyldte olie nu pludselig eksisterede som overfyldning(!?) -
En aftapning til normal oliestand fik koblingen til at bide igen!

Og så er det lige at jeg bliver nødt til at spørge:
Du skulle vel tilfældigvis ikke have for meget olie på Zuki'en??

--
Armand.



Moller (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-09-02 20:00

> Hvis ikke at sagerne er opstået efter et olieskifte til anden
> viskositet, hvad du ikke lyder som, så er den eneste oplevelse jeg har

Nopes, den kørte fint efter olieskift, det begyndte lidt efter at jeg
skiftede væske på koblingen, men den kobler ud fint osv... ellers så
begyndte det nu efter at vejret begyndte at blive koldere (skal bruge choker
hver morgen nu), samt olien er den anbefalet fra suzuki, enda Castrol købt
fra tyskland :)

> Og så er det lige at jeg bliver nødt til at spørge:
> Du skulle vel tilfældigvis ikke have for meget olie på Zuki'en??

Nopes, efter at ha fået en 4 takter nu, så går jeg meget op i olie
standen, og den er præcis midt i mellem maks og minimums stregen :)

Nå, men jeg satser nu på at skifte skiverne + stærkere fjedre til vinter
:) hvis det blir rigtigt slemt, lige nu så er det ikke så slemt, for når den
er kamp varm :) så fedter den ikke, og derved ikke et problem :)

VH
Lars Molnit
Bandit 1200 S, med nye dæk nu også :) *mums*
MZ ETZ 251 CDi
måske en RS50 i hustanden også :) hvis konen mente det seriøst :)

>
> --
> Armand.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste