word nedlukning
Fra : Freddy Stig Hansen

Dato : 22-09-02 17:34

Er der en eller flere der kan give mig et bud på hvorfor mit worddokument er
utroligt lang tid om at lukke ned .
Det samme gælder for vedhæftede wordfiler i emails.

MVH
Benito

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 27-09-02 09:06

"Freddy Stig Hansen" <freddyhansen@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> worddokument er utroligt lang tid om at lukke ned .
> Det samme gælder for vedhæftede wordfiler i emails.

Det kan være en række forskellige ting der spiller ind:

1) Din word laver en sikkerhedskopi, dvs. at hele dit word-dokument gemmes
igen som en ny fil (den oprindelige får filtypen .WBK) og det kan tage
laang tid for store dokumenter. Fjern krydset i Funktioner ->
Indstillinger -> Gem -> Opret sikkerhedskopi.

2) Lænker
Et word-dokument som indeholder en lænker til billeder eller andre
dokumenter, skal opdatere disse ved save. Hvis hvis du har mange af dem,
eller lænker til store, komplicerede værker, så tager det sin tid for Word
at tygge sig igennem.

3) Netværk
Hvis dine dokumenter ligger på et netværk, kan det være at serveren har
for travlt emd andre ting, og du må vente. Hvis det er din egen harrdisk,
prøv i først omgang at defragge den - eller gør mere plads på disken.

4) Prøv evt. at indstille din word til at lave små med hurtige lagringer
Funktioner -> Indstillinger -> Gem -> Gem hurtigt og
ditto -> Gem oplysninger hvert 10 minut (default)

5) Hvis din word er sat op til at køre med sideindeling i baggrunden
så kan det godt være, at det tager lang tid at gemme dine store
dokumenter.
Fjern krydset i Funnktioner -> Indstillinger -> Generelt -> Sideindeling i
baggrunden

6) Du kan have et anti-virusprogram kørende i baggrunden som er sat op til
specielt at tjekke word-dokumenter. Prøv at slå det fra.

Og endeligt kan din pc have for lidt systemressourcer. Mere RAM, større HD
og hurtigere CPU er et godt bud på en løsning.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk