Email på t68
Fra : Mikael

Dato : 22-09-02 17:11

hejsa, jeg ved godt at tråden har været oppe at vende før, men jeg kan
stadig ikke få konfigureret min telefon til at hente/sende mails.

jeg har en adsl linje ved tdc, jeg ringede og snakkede med dem, for at sikre
at jeg kunne hente mails via den konto, ham jeg snakkede med kunne ikke se
noget problem i det.. han gav mig følgende tlf. nummer til dataforbindelsen:
21210000..

så har jeg fuldt guiden på http://www.bjargum.dk
datakonto:

navn: tdc gsm
tlfnr: prøvet både 21210000 og 38161737
brugernavn: mit brugernavn
password: mit password
anm. om passw: nej
datahastighed: 9,6
opkaldstype: ISDN
DNS adresse: 196.162.146.9

Emailkonto:

tilslut vha.: tdc gsm
protekol: POP3
ing. server: mail.tele.dk
ing. port: 110
postkasse: mit brugernavn
password: mit password
udg server: mail.tele.dk
udg port: 25
emailadresse: min emailadresse
søgeinterval: fra

når jeg siger send og modtag, ringer den op - forbinder - kontrollere -
ingen forbindelse til serveren!

hvad gør jeg galt..?

Mvh Mikael

Fra : Fischer

Dato : 22-09-02 17:31

> [...]
> snakkede med kunne ikke se noget problem i det.. han gav mig
> følgende tlf. nummer til dataforbindelsen: 21210000..

Det burde kunne lade sig gøre og telefonnummeret er korrekt.

> opkaldstype: ISDN

Hvad kan du vælge her?
Du kunne evt. prøve noget andet.

> ing. server: mail.tele.dk

pop3.mail.dk

> udg server: mail.tele.dk

smtp.mail.dk

..... men

> når jeg siger send og modtag, ringer den op - forbinder -
> kontrollere - ingen forbindelse til serveren!

..... så langt er du åbenbart ikke nået endnu.

*Fischer

Fra : Mikael

Dato : 22-09-02 19:50

> Hvad kan du vælge her?
> Du kunne evt. prøve noget andet.

jeg kan også vælge analog, men det har vist ingen betydning, for den kommer
med samme fejl.. det går bare lidt hurtigere inden fejlmeddelsen kommer..

har også rettet serverne, men den kommer stadig med samme fejl.. kan det
have noget at gøre med at jeg er logget på med min adsl linje, og at man
ikke kan komme på 2 gange med det samme brugernavn..?

eller kan det have noget at gøre med at jeg bruger telmore..?

Mvh Mikael

Fra : Nuggi

Dato : 22-09-02 21:09

Det med telmore det er ikke noget problem, jeg har selv adsl hos tdc og mit
mobil hos telmore

jeg mener at jeg brugte ip adresser til de 2 mail "adresser" istedet for
mail.tele.dk osv.

Nuggi

"

Fra : Palle Kaarsberg

Dato : 22-09-02 22:51

Hej Mikael

Jeg har det samme problem som dig. Efter mange forgæves forsøg, spurgte jeg
forhandleren om det kunne være telefonen der var noget galt med. Han gav mig
lov til at prøve min opsætning på hans private tlf, da de ikke havde nogen
hjemme.
Jeg kom igennem i første forsøg.
Det eneste forhandleren kunne tilbyde var at sende den på værksted, men
havde ikke nogen forklaring på hvad der kunne være galt.

Mvh
Palle
prk@it.dk

Fra : Mikael

Dato : 22-09-02 23:32

my bad - efter at ha bøvlet med det hele aften finder jeg ud af at der er et
"mellemrum" foran mit brugerID til dataforbindensen - efter det var der
ingen knas..

jeg ville også være lidt ked af at skulle sende den på værksted for sådan en
lille ting..:)

tak for hjælpen..

Mvh Mikael

Fra : CD

Dato : 23-09-02 23:28

Hvilke kriterier er der til abonnement? Gør det noget jeg har Opasia Nettid?

Mvh C. Dannesbo, Frederikshavn

Fra : Fischer

Dato : 24-09-02 04:07

> Hvilke kriterier er der til abonnement?

At det skal kunne bruges sammen med opkald via mobiltelefon!

> Gør det noget jeg har Opasia Nettid?

Nej, det skulle også fungere.
Brug dit sædvanlige brugernavn + adgangskode, men opkaldsnummer 21210000.

*Fischer