Newbie: Kan en klasse referer til sig selv~
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-02 16:53

Jeg er løbet panden mod en mur i en mindre programmeringopgave. Jeg ved
ikke helt, om jeg kan forklarer mit problem, men jeg prøver.
Jeg har brug for i en klasse at kalde skabe et objekt af en anden klasse,
men med "sig selv" som et af parametrene.

public class Kunde

bla bla

   public void nyKonto(int saldo)
   {
       k = new Konto(Kunde, saldo)
   }

"Konto" er den anden klasse og "Kunde" skulle refrere til    selv samme
klasse som kodestumpen står i.

Håber der er nogen der gider tage sig tid til at hjælpe mig

Mvh
Jonatan

Fra : Dennis Bohnstedt Han~

Dato : 22-09-02 17:14

Hej ZS

Alle objekter har en implicit "reference" til sig selv, hvis du skriver
this. Hvis du f.eks. et sted i din kundeklasse skriver:

   k = new Konto(this, saldo);

Vil du lave en ny Konto med en "reference" til dit Kunde objet og en
given saldo.

Hygge
/Dennis

Fra : Ukendt