E-Mail
webnoob 5265
[XNews] Launch billedfiler
Fra : Palle Jensen

Dato : 22-09-02 16:33

Hey,

Bruger som subjectet antyder XNews. Når nogle har postet en jpeg fil
vises den automatisk i body.

Men det sker som bekendt ikke med GIF, PNG, BMP...etc.

I en besked står der f.eks.:

-----------------
begin 666 tdc-tis.png
Attachment decoded: tdc-tis.png
`
end
-----------------

Hvis jeg dobbeltklikker på tdc-tis.png får jeg en dialog boks op hvor
der står: "Pressing OK will execute whatever this is", men når jeg
trykker OK ser der intet. Er det fordi XNews ikke ved at jeg har
associeret png med PNG? Hvordan får jeg det til at spille? Det er
lidt irriterende at skulle gemme et attachment for at se det..

--
Palle

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-09-02 17:24

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Bruger som subjectet antyder XNews. Når nogle har postet en jpeg fil
> vises den automatisk i body.
>
> Men det sker som bekendt ikke med GIF, PNG, BMP...etc.

Nej, de skal så at sige gemmes. Tast F4 når indlægget er åbnet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-09-02 17:57

> Nej, de skal så at sige gemmes. Tast F4 når indlægget er åbnet.

Det er jeg altså ikke så sikker på...

En af mine kammerater som jeg lokkede til at installere XNews påstår
hårdnakket at han kan gøre det... Hmm.. Kan det mon være fordi han
automatisk gemmer alle indlæg?

Fra : Madsen

Dato : 22-09-02 22:17

Palle Jensen skrev:

> En af mine kammerater som jeg lokkede til at installere XNews påstår
> hårdnakket at han kan gøre det... Hmm.. Kan det mon være fordi han
> automatisk gemmer alle indlæg?

Det tror jeg. Hvis ikke så få ham til at fortælle hvad han har gjort
for at få den til at vise både *.gif, *.jpg og *.png inline uden at
gemme filen først, for det kunne jeg i så fald også godt tænke mig at
min gjorde.

Mon ikke han har været inde i Setup > Files og tilføje filtyperne til
de to felter? (Attachment handling).

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 23-09-02 00:27

Den 22-9 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> for at få den til at vise både *.gif, *.jpg og *.png inline uden at
> gemme filen først, for det kunne jeg i så fald også godt tænke mig at

Det er *KUN* jpg der kan vises inline! Alt andet vises i/med/ved hjælp af
det associerede program.

--
Dino

Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren

<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html>

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-09-02 15:43

> Det er *KUN* jpg der kan vises inline! Alt andet vises i/med/ved
> hjælp af det associerede program.

Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om at kunne launc'e filen
inde fra XNews. Hvis en har postet en png fil orker jeg ikke at
markere filen til download. Trykke F4. finde filen og åbne den, for
derefter at slette billedet...

Jeg ville gerne kunne åbne billedet direkte fra XNews.

Fra : Madsen

Dato : 23-09-02 01:28

Dino skrev:

> Det er *KUN* jpg der kan vises inline! Alt andet vises i/med/ved
> hjælp af det associerede program.

Jeg havde også min mistanke, men rart at få det bekræftet. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 23-09-02 16:07

Palle Jensen skrev:

> Jeg ville gerne kunne åbne billedet direkte fra XNews.

Det burde du også kunne, men ikke inline, altså direkte i selve
indlægget som JPEG-filer jo normalt bliver vist i Xnews.

Hvis du stiller Xnews sådan her f.eks.:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/attachments.gif>
- så vil Xnews åbne *.gif og *.png lige så snart du åbner et indlæg
hvor en sådan filtype er vedhæftet. Xnews vil dog først gemme det
vedhæftede i Attachments-mappen og derefter åbne billedet med det
program som er associeret med *.gif og *.png på din compuer.

Madsen.

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-09-02 16:21

> [...]
> vedhæftede i Attachments-mappen og derefter åbne billedet med det
> program som er associeret med *.gif og *.png på din compuer.

Ja OK. Den er rimelig tæt på i orden Men jeg skal stadig ind og
slette en masse skrammel i min attachment mappe på et tidspunkt.

Men jeg kommer nok ikke nærmere...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-09-02 16:51

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Men jeg skal stadig ind og slette en masse skrammel i min
> attachment mappe på et tidspunkt.

Gør evt. som jeg. Der er en masse skrammel hist og her - bl.a. i den
nævne hvis man anvender binære grupper - som man alligevel skal fjerne.
Smid det hele ind i en batfil, som du lader køre minimeret med
selvlukning ved afslutningen og lav en genvej til batfilen.

Altså noget i stil med fx:

@echo off
cls
echo j | del C:\WINDOWS\RECENT\*.*
echo j | del C:\WINDOWS\TEMP\*.*
echo j | del C:\TEMP\*.*
echo j | del D:\programs\Xnews\downloads\
if exist C:\1\Udbakke.bak del C:\1\Udbakke.bak
cls

Naturligvis revideret efter hvad du ønsker at slette og din opsætning.
Og så skal det selvfølgelig være "echo y", hvis dine vinduer og dermed
DOS snakker engelsk.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-02 17:11

Palle Jensen skrev:

> Ja OK. Den er rimelig tæt på i orden Men jeg skal stadig ind og
> slette en masse skrammel i min attachment mappe på et tidspunkt.

Et trejde bud, som ligger tæt på Rudis, er at lade attachment
biblioteket være Windows' Temp bibliotek?

--
Morten

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-09-02 19:22

> Et trejde bud, som ligger tæt på Rudis, er at lade attachment
> biblioteket være Windows' Temp bibliotek?

Kan ikke huske det, men jeg antager du siger det fordi det bibliotek
slettes ved restart?!

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-02 20:31

Palle Jensen skrev:

> Kan ikke huske det, men jeg antager du siger det fordi det bibliotek
> slettes ved restart?!

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men det er nok der du finder størst
chance for at ting bliver slettet automatisk. Desuden er det bibliotek
også med når der bliver kørt clean up på disken. Spørg evt. i

--
Morten

Fra : Madsen

Dato : 23-09-02 16:31

Palle Jensen skrev:

> Ja OK. Den er rimelig tæt på i orden Men jeg skal stadig ind og
> slette en masse skrammel i min attachment mappe på et tidspunkt.

Ja, det er så ulempen.

> Men jeg kommer nok ikke nærmere...

Hvis du kommer nærmere så fortæl det gerne her i gruppen for jeg vil
også gerne vide hvordan, men noget tyder på at det ikke kan lade sig
gøre uden at gemme det vedhæftede først. Man kunne evt. lave en
batch-fil som tømmer attachments-mappen engang imellem, men så lang
tid tager det jo heller ikke at tømme den mappe. :)

Madsen.