Bestilling af dæk på reifenversand.com ?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-09-02 16:18

Hej alle

Jeg skal ha' skiftet dæk på mc'en om ikke ret længe, og jeg har fundet et
sæt Bridgestone BT45 Battlax på www.reifenversand.com som vidst er billige.
Hvordan er det så lige med at bestille skidtet?? (Jeg ved, det er blevet
beskrevet før, men kunne ikke finde det.)
Det bliver sendt med A post, ikke? Hvad koster forsendelsen og hvor lang tid
går der, og sidst men ikke mindst hvad med betalingen? Foregår det pr.
efterkrav, pengeoverførsel via kontonr. eller Visa/Mastercard ?

Måske der findes andre og billigere steder at købe netop disse dæk?

Psycho Cowboy
Babygixxer - som snart skal have nye friske sutter!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-09-02 16:40

> [...]
> går der, og sidst men ikke mindst hvad med betalingen? Foregår det pr.
> efterkrav, pengeoverførsel via kontonr. eller Visa/Mastercard ?

Hej Ib

Sådan bestiller jeg dæk i Tyskland:

Find ud af hvilken type dæk du vil have. Find ud af hvilken dækstørrelse du
skal bruge. Det står bl.a. i din bruger manual. Lad være med at sætte
bredere dæk på end fælgen er lavet til. Det giver aldrig bedre
køreengeskaber og kan forværre sving-egenskaberne.

Det kan anbefales at bestille dæk i god tid da tiden fra april til Juni er
højsæsonen, hvor mange af dækkene er i restordre. Altså hvis du ved du vil
komme til at mangle dæk, så bestil i januar.

Ved Reifenversand handler man direkte på deres hjemmeside og betaler direkte
med Visakort. Firmaet bruger et privat kurerfirma til at bringe dækkene ud.
Hvis man ikke er hjemme bliver der lagt en seddel og man skal ringe og
aftale en ny afleveringstid. Det er nemmest hvis leveringsadressen er en
adresse man kan træffes på evt. på arbejdspladsen eller lign. Vær at træffe
på leveringsadressen!

Sådan udfylder du Kundeopgivelserne i Reifenversand:

Vorname, Name: = Fornavn, Efternavn
Firmenname: = Firmanavn
Straße/Hausnr.: = Gade husnumer
Stadt: = By
Bundesland: = (Skriv intet)
PLZ: = Postnummer
Staat: = Land (Skriv Dänemark)
Telefon: = Telefonnummer
Fax: = Faxnummer
Email: = E-mail
Eine Notiz an uns: = En besked til os (Skriv Mærke, Model, Årgang og Kw)
An die obige Adresse liefern = Lever til den ovenstående adresse
An eine andere Adresse liefern = Lever til en anden adresse

Fra : albert

Dato : 22-09-02 16:43

Jeg har lige fået derfra.

Der gik en lille uge og det blev leveret med noget der hed DFD eller sån - i
samme stil som Apost...

Betaling var Visa og portoen var omkring ?7.5 hvilket er ganske ok taget
størrelsen/vægten af pakken i betragtning.

Trods de dårlige kommentarer Reifenversand har fået herinde, har jeg absolut
intet at klage over!

Mvh Albert

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-09-02 17:15

> Måske der findes andre og billigere steder at købe netop disse dæk?

Lige en ting til. Tommy Fer som også kører GSXR 250 har fundet et nyudviklet
sæt dæk fra Pirelli der hedder sport Deamon. De er vildt billige! Ca 740kr
for et sæt med porto og det hele fra Reifenversand. Tommy kan lave rullende
stoppies, så grebet er godt nok. Om de holder længe vides ikke, men
umiddelbart virker de som et rigtigt godt tilbud.

Se dem her: http://www.pirellimoto.com/tires/catalogo/scheda.asp?ID=172

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-09-02 18:38

> [...]
> stoppies, så grebet er godt nok. Om de holder længe vides ikke, men
> umiddelbart virker de som et rigtigt godt tilbud.

_____________________

Hmmm... det lyder sgu da ret attraktivt! Måske jeg lige skulle fange ham
over icq'en og høre hvad det er for noget!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : B.S.

Dato : 22-09-02 19:22

Hej

Pas på Reifenversand de er måske reelle nok, men meget tunge at danse med.
Jeg bestilte oprindelig nogle dæk som det viste sig de ikke havde. Jeg fik
så at vide af dem at jeg bare skulle bestille nogle andre. Det gjorde jeg så
hvorefter de trak penge for begge ordrer på min konto, altså også den ikke
leverede. Så ved jeg godt at man kan gå i banken og brokke sig, men det er
lidt med modifikationer for de har skam fået pengene, det er banken der
refunderer pengene og det er det ikke alle banker der gør i længden. Jeg
måtte skrive til den 6 gange inden de gad at undersøge sagen, de reagerede
slet ikke. Til sidst efter 6 gang sendte de dog pengene tilbage.

BS
ZX12R 02
multisol@bigfoot.com

Fra : Squish

Dato : 23-09-02 12:10

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
>
> Psycho Cowboy
> Babygixxer - som snart skal have nye friske sutter!

Jeg bestilte et dæk d. 21. august og har efter 2 rykkere, stadig INTET
hørt! Ikke engang at svare på mine mails, har de kunnet tage sig sammen
til! Det kan godt være at deres dæk er billige, men det nytter jo
ikke noget, hvis de ikke gider sende dem! :-/

Mvh. Squish

Fra : B.S.

Dato : 24-09-02 19:01

Hej

Du er da heldig at de ikke har trukket penge for dem, det kan de nemt finde
på.

BS
zx12r02

Fra : Vestegnens MC Servic~

Dato : 26-09-02 16:49

Bestiller selv dæk i Tyskland men hos et andet firma og der er der ingen
problemer.
Vestegnens MC
cbr 1000