Jaguar - Ownership & Permissions
Fra : Storm

Dato : 22-09-02 15:33

Hvad skal en fil vise med Get Info i Ownership & permissions, for at den
problemløst kan redigeres/slettes/flyttes af en selv og andre?

Lyder følgende skummelt:

Owner - Me
Access - Read & Write

Group: staff (Me)
Access Read only
Others Read only

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-09-02 18:19

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvad skal en fil vise med Get Info i Ownership & permissions, for at den
> problemløst kan redigeres/slettes/flyttes af en selv og andre?

Du og andre skal også have adgang til at skrive i mappen hvor emnet
ligger.

Others skal sættes til read & write.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 22-09-02 19:32

> Du og andre skal også have adgang til at skrive i mappen hvor emnet
> ligger.

> Others skal sættes til read & write.

Men det kan da ikke være rigtigt at jeg skal ændre det for alle filer
enkeltvis med Get Info. Jeg har forøgt med forskellige afkrydsninger i
Sharing, men jeg synes ikke det ændrer noget. Personal File Sharing
lyder for mig som det jeg har brug for.

Er jeg på afveje?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-09-02 23:12

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> enkeltvis med Get Info. Jeg har forøgt med forskellige afkrydsninger i
> Sharing, men jeg synes ikke det ændrer noget. Personal File Sharing

Det er selvfølgelig ikke nogen holdbar løsning. Vi må have en unix guru
på banen.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 22-09-02 23:14

Storm wrote:

> [...]
>enkeltvis med Get Info. Jeg har forøgt med forskellige afkrydsninger i
>Sharing, men jeg synes ikke det ændrer noget. Personal File Sharing

Nej men du skal klikke på den knap der er nederst i vinduet "Ejer &
tilladelser" Anvend på underliggende emner.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Storm

Dato : 23-09-02 11:44

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> Nej men du skal klikke på den knap der er nederst i vinduet "Ejer &
> tilladelser" Anvend på underliggende emner.

I System Preferencer - Sharings - Services?
Den mulighed har jeg ikke her.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-09-02 12:15

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> I System Preferencer - Sharings - Services?
> Den mulighed har jeg ikke her.
Nej, i Get info!

/Thomas

Fra : Storm

Dato : 23-09-02 12:39

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> Nej, i Get info!

Owner - Me
Access - Read & Write

Group: staff (Me)
Access Read only
Others Read only

Her kan jeg ikke se at jeg har mulighed for at sige anvend på
underliggende niveauer.
Er det nogle af pop-up menuerne her der ved andre valg for den oplyste
betyder anvend på underliggende niveauer?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 23-09-02 14:26

Storm wrote:

> [...]
>Er det nogle af pop-up menuerne her der ved andre valg for den oplyste
>betyder anvend på underliggende niveauer?

Vælg den mappe du vil share - tast æble + i så dukker der et info vindue
op her åbner du ejere & tilladelser - foretag de ændringer du ønsker,
klik på knappen Anvend på underliggende emner.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Storm

Dato : 23-09-02 14:38

> [...]

> op her åbner du ejere & tilladelser - foretag de ændringer du ønsker,
> klik på knappen Anvend på underliggende emner.

Nåååhhhh - tak skal du ha' - det var æble i der var tricket.
Der er lige lidt forskel i mulighederne om man siger CTRL klik og vælger
Get Info eller Æble i

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 23-09-02 14:33

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Er det nogle af pop-up menuerne her der ved andre valg for den oplyste
> betyder anvend på underliggende niveauer?

du skal tage get info på mappen hvori filerne ligger - det er her du kan
copy til underliggende....
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Storm

Dato : 23-09-02 14:43

fMichael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> du skal tage get info på mappen hvori filerne ligger - det er her du kan
> copy til underliggende....

Ups - nu nåede jeg lige at konkludere forkert. Jeg troede det var æble i
contra ctrl - get info der var pointen.
Der er selvfølgelig hvor man står der er afgør sagen.
Takker

--
Venlig hilsen Nina Storm