Tv-out chip og Geforce Ti4200
Fra : Martin Andersen

Dato : 22-09-02 15:13

Hej !

Jeg funderer på at købe et Ti4200 kort, og det
er vigtigt at Tv-out chip'en er bedst muligt.
Ifølge denne artikel:

http://www.tvtool.info/go.htm?http://www.tvtool.info/english/tvchips_e.htm

er det bedste chip Conexant CX25871.
Men på hvilke grafikkort sidder denne chip ?
Jeg er specielt interesseret i Daytona geforce4 Ti4200.
Der er ikke nogle oplysninger på producentens hjemmeside.

Med hilsen Martin Andersen

Fra : Rasmus S

Dato : 22-09-02 16:58

"Martin Andersen" <andmar@adslhome.dk> wrote.

> [...]
> Jeg er specielt interesseret i Daytona geforce4 Ti4200.
> Der er ikke nogle oplysninger på producentens hjemmeside.

Der sidder Conexant på mit Innovision GF4 Ti4200. Skide godt kort, kører
bare og kan køre OC 300/600 med standard blæser på mit system.

Mvh

Rasmus

Fra : ransdam

Dato : 22-09-02 21:27

Hej Martin

Ifølge denne hjemmeside :
http://www.bench-house.com/article.php?oliver=255&sid=103&pop=DoP&form22=+Go
%21+

sidder der også Connexant på Leadtek Winfast A250LE 64 Mb og Prolink Ti4200
64 Mb kort.

Efter hvad jeg lige har kunnet læse mig til er det åbenbart Philips chips på
alle de kort hvor der er både tv in og out, men ellers er det åbenbart
kendetegnene at flere og flere kort specielt dem med 128 Mb ram leveres med
den noget dårligere Philips chip.

I øvrigt synes jeg at de enkelte producenteres hjemmesider generelt gør alt
for ikke at nævne noget som helst om hvilken chip de anvender på deres kort,
så man skal åbenbart ud i et større detektiv arbejde for selv at finde ud af
det.

Hilsen
Jan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-09-02 21:50

ransdam skrev bl.a.:

> Efter hvad jeg lige har kunnet læse mig til er det åbenbart Philips
> chips på alle de kort hvor der er både tv in og out,

Ja, det er SAA7108 er med TV-in

> men ellers er
> det åbenbart kendetegnene at flere og flere kort specielt dem med 128
> Mb ram leveres med den noget dårligere Philips chip.

Både ja og nej.

Den "dårlige" Philips chip er SAA7102 (u. TV-in) og SAA7108 (m. TV-in).
SAA7104, der er på mange kort, er derimod en nyere version og bedre version
end den gamle Philips.7102/8. Så er det spændene hvordan den klarer sig når
den bliver testet senere.

TV-Tool site: "The test will be completed with this chip soon."

Enig...

http://www.forum-3dcenter.net/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=29658

--
Lars (Asus Ti4200 / SAA7104)