AGP / PCI
Fra : J W Nielsen

Dato : 22-09-02 13:44

Hej...
Vi skal ha' sat et nyt grafikkort i min kammerats PC - en ældre sag: Camco
400 MHz Celeron med 192 Mb Ram...
Da snakken pt. er foregået på telefon er vi ikke helt enige om der er en
AGP-slot i den. Et forsøg i håndbogen og på www.camco.dk har ikke bragt os
nærmere...
Kan jeg telefonisk beskrive AGP-porten for ham og dermed få fundet ud af det
(han er ikke særlig PC-kyndig, men kan godt åbne kabinettet).
Hvordan ser en AGP-slot ud...
Kan man se AGP gennem W98 software og dermed slippe for at åbne PC'en ?
Eller skal jeg blot få fat på et PCI-kort - er der meget ydelse at hente ved
AGP ?

Mvh
Jørgen

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-09-02 14:15

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man se AGP gennem W98 software og dermed slippe for at åbne PC'en ?
> Eller skal jeg blot få fat på et PCI-kort - er der meget ydelse at hente

AGP-porten er trukket lidt tilbage i forhold til PCI portene, og så er den
som regel brun. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så sidder den nærmest
strømforsyningen.

Kim Larsen

Fra : Martin K

Dato : 22-09-02 14:20

J W Nielsen wrote:
> Hej...

Dav...

> Vi skal ha' sat et nyt grafikkort i min kammerats PC - en ældre sag:
> Camco 400 MHz Celeron med 192 Mb Ram...

Den er gammel, ja...

[KLIP]

> Kan jeg telefonisk beskrive AGP-porten for ham og dermed få fundet ud
> af det (han er ikke særlig PC-kyndig, men kan godt åbne kabinettet).

Sagtens...

> Hvordan ser en AGP-slot ud...

PCI-slots er typisk hvide og relativt korte, med to 'huller' i. Een lang og
een kort. AGP-porten er lidt længere og har en rød-brunlig farve. Der er
også typisk to 'huller' i, men der kan også være tre - det sidste til en
form for støtteben der findes på de fleste nye gfx-kort...

> Kan man se AGP gennem W98 software og dermed slippe for at åbne PC'en?

Det tror jeg nu ikke, men det er da meget hurtigere lige at åbne
motorhjelmen og se ned til mandlerne...

> Eller skal jeg blot få fat på et PCI-kort - er der meget ydelse at
> hente ved AGP ?

Det er klart undersøgelsen hver at finde ud af om han kan bruge AGP. Der er
pænt meget mere ydelse at hente... Men mon ikke en opgradering af mobo og
CPU ville være på sin plads også? ECS K7S5A + en Duron eller Athlon fås vel
til en 1200-1300 kr...

--
Martin K