frame/iframe/layers i tabel... eller hvad?
Fra : Nadine

Dato : 22-09-02 04:01

Det drejer sig om siden www.nadine.dk/basis.
Hvordan laver jeg det sådan at de links jeg har i venstre side
gør sådan at det eneste der skifter på siden er indholdet i højre
side - dér hvor der pt. står noget tekst.

Jeg har puslet lidt med frames, men kan ikke hitte ud af hvordan
jeg får det sådan at billedet forbliver upåvirket.

Det jeg vil have er vel en frame i en celle i tabellen.
Kan man det? Og hvordan?
Alternativer med samme resultat er selvfølgelig velkomne.

Kærligst,
Nadine =o)

PS: Idiotsikret begynderforklaring ville være lækkert *G*

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-09-02 05:03

Sun, 22 Sep 2002 03:00:59 +0000 (UTC), skrev Nadine
<kontaktnadine@hotmail.com>:

>Det jeg vil have er vel en frame i en celle i tabellen.
>Kan man det? Og hvordan?

Du kan indsætte en iframe og giv den et navn.

Sættes her:
      <TD WIDTH="50%">
         <iframe name="hoejre" width="400"
height="450" frameborder="0" scrolling=no
src="side.html"></iframe></TR>

</TABLE>

I denne skal så være en htmlside ved start og dine links skal se
sådan ud:

<A HREF="http://www.nadine.dk/omnadine.html" target="hoejre">

Fra : Nadine

Dato : 22-09-02 07:29

Novra... 1000 tak!
Så kom jeg lidt videre =o)

Så er der blot det med baggrundsbilledet tilbage...
Hvordan bliver billedet 006.jpg synligt bag den iframe jeg nu har indsat i
tabellen?
Det nytter jo ikke at jeg bare sætter det som baggrund i selve dokumentet.
Kan man definere bgcolor i det html-dokument der vises til at være
transparent eller noget i den stil?

Kærligst,
Nadine

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-09-02 07:38

Sun, 22 Sep 2002 06:28:35 +0000 (UTC), skrev Nadine
<kontaktnadine@hotmail.com>:

>Det nytter jo ikke at jeg bare sætter det som baggrund i selve dokumentet.
>Kan man definere bgcolor i det html-dokument der vises til at være
>transparent eller noget i den stil?

Prøv med
<BODY STYLE="background-color: transparent">

og i iframetagget
allowTransparency="true"

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Nadine

Dato : 22-09-02 07:57

> [...]
> Se også min signatur.
>
> Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -

Orv... det kan jeg godt se... Sorry... Det skal ikke gentage sig! ;)

Det virker!!! *jubler som en gal*
Atter engang 1000 tak!

Nadine