Test til Rita og andre.
Fra : Hønemor

Dato : 22-09-02 00:54

Hejsa .
Jeg vil blive glad, hvis i har tid at teste min side
Virker alt som det skal og er indlæsningen af siderne O.K.
For en nybegynder vil jeg blive glad for, hvad der kan ændres, gøres bedre,
mangler m.m.
siden er jo laaaaaangt fra færdig, der er lang vej endnu.

Med hensyn til rammesiden har jeg store problemer.....Nogle gange har jeg
fået gemt f.eks. forsiden som index eller omvendt.
Så har jeg ikke kunne få hjemmesiden op at stå igen.....Så jeg begynder gang
på gang forfra med at lave siderne og sætte billederne ind...........Man
bliver skisme så træt af det.
Er der nogen der har gode råd, hvis man kommer til at gemme forkert ????????
Jeg har et stooooort projekt, så jeg har ikke tid til alle de bommerter
))
Hvordan gemmer i jeres hjemmeside, hvis det hele kolapser ?
Foreløbig har jeg bare taget en copy af hotellet og lagt på et andet drev.
Hm....Hvad gør i ? Kan man brænde den eller laver i backup eller er der
nogle indstillinger i FrontPage, hvor man kan fortryde m.m.

Håber i kan hjælpe.
Haløjsa Rita.....Jeg har snuppet din kode til media-player )))
Virker den optimalt ? Men det er lidt træls at den har den grå farve.....Er
der ingen muligheder for at ændre farver i sådan en fyr ?????
KH Hønemor
www.pspvenner.dk

Fra : Rita Olesen

Dato : 22-09-02 06:57

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa .
> Jeg vil blive glad, hvis i har tid at teste min side

> Virker alt som det skal og er indlæsningen af siderne O.K.

Serveren er nede lige nu, men det kan du jo ikke gøre for.
Kigger på det senere.

> [...]
drev.
> Hm....Hvad gør i ? Kan man brænde den eller laver i backup

Min hjemmeside ligger kun et sted på min computer,
men for en sikkerheds skyld brænder jeg den af
og til på en cd i tilfælde af, at computeren
skulle gå helt død, det er nu ikke sket endnu.
Har man ikke en ekstra kopi liggende af allerede
uploadede sider, kan man downloade de uploadede
sider fra udbyderen gennem FTP.

> eller er der nogle indstillinger i FrontPage, hvor man kan fortryde
m.m.

Når en side først er gemt og lukket ned, er der vist ikke
noget at gøre. Inden siden lukkes ned er der Fortryd-funktionen.

> [...]
farve.....Er
> der ingen muligheder for at ændre farver i sådan en fyr ?????

Det ved jeg ikke, men hvis det ikke kan lade sig
gøre, er der sikkert andre koder, hvor farven
er som den ønskes.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Jens Bjargum

Dato : 22-09-02 12:03

> [...]
bedre,
> mangler m.m.
> siden er jo laaaaaangt fra færdig, der er lang vej endnu.

Man kan kun se 1 af knapperne. Resten af dem der har du refereret til
billedet på din egen harddisk... c:\

Jeg synes ikke jeg kan afspille noget ved at trykke på den mediaplayer i
toppen.

når man går ind under Indledning så skriver du en hel masse om PSP. Jeg
ville nok lige første gang jeg skriver ordet, så skrive det fuldt
ud...PhotoShop.....da der måske er mange der ikke lige ved hvad PSP er.

Det er lige som om at teksten på siden "indledning" er meget højrejusteret
(i 1024x768 skærmopløsning....i 800x600 er det måske ok). Det ville være
pænere hvis du kunne centrere de to spalter på siden.

> [...]
> bliver skisme så træt af det.
> Er der nogen der har gode råd, hvis man kommer til at gemme forkert
????????

Jeg forstår ikke helt hvordan du kommer til det? Når jeg bruger Frontpage så
navngiver jeg da kun siden første gang jeg opretter den, og herefter kommer
jeg da aldrig mere til at rode med filnavnet. Så hvordan er det lige at du
kommer til at gemme dem som noget forkert? er det når du opretter en ny
side at du får gemt den som index.htm?

> [...]
> Hm....Hvad gør i ? Kan man brænde den eller laver i backup eller er der
> nogle indstillinger i FrontPage, hvor man kan fortryde m.m.

Jeg tager bare en kopi af hele webhotellet hver gang jeg har lavet noget.
Så har jeg jo en kopi på computeren plus den der ligger uploadet på
webhotellet. Dvs man skal være uheldig at både min computer og webhotellets
går fuldstændig ned samtidig, før at jeg vil miste det hele.

Jens

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-09-02 12:40

"Jens Bjargum" <nyhedsgruppe@nospambjargum.dk> skrev...
> når man går ind under Indledning så skriver du en hel masse om PSP. Jeg
> ville nok lige første gang jeg skriver ordet, så skrive det fuldt
> ud...PhotoShop.....da der måske er mange der ikke lige ved hvad PSP er.

Godt argument - især fordi jeg bestemt mener, at PSP er forkortelse for
Paint Shop Pro og ikke PhotoShop...

Camilla

Fra : Jens Bjargum

Dato : 22-09-02 13:41

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens Bjargum" <nyhedsgruppe@nospambjargum.dk> skrev...
>
> Godt argument - især fordi jeg bestemt mener, at PSP er forkortelse for
> Paint Shop Pro og ikke PhotoShop...
>
> Camilla

Ja der kan i bare se Jeg sad og tænkte over det da jeg skulle skrive
det, og mente også at det var noget med Pro...men syntes photoshop pro lød
forkert...men det er selvfølgelig så fordi at det er Paintshop Pro.

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-09-02 12:43

Jens Bjargum skrev i et tidliger indlæg:

> [...]
> Jeg ville nok lige første gang jeg skriver ordet, så skrive det fuldt
> ud...PhotoShop.....da der måske er mange der ikke lige ved hvad PSP
Betyder det ikke Paint Shop Pro? oo-

--
MVH Lars

- nogen burde lave en FAQ/OSS

Fra : Hønemor

Dato : 22-09-02 14:12

> Man kan kun se 1 af knapperne. Resten af dem der har du refereret til
> billedet på din egen harddisk... c:\

Det skulle være rettet nu ))

> Jeg synes ikke jeg kan afspille noget ved at trykke på den mediaplayer i
> toppen.

Godt du sagde det, og den skulle også gerne virke nu

> når man går ind under Indledning så skriver du en hel masse om PSP. Jeg
> ville nok lige første gang jeg skriver ordet, så skrive det fuldt
> ud...PhotoShop.....da der måske er mange der ikke lige ved hvad PSP er.

Ja, det havde jeg ikke lige tænkt på....måske fordi siden henvender sig til
dem som er meget inde i Paint Shop Pro og de kender det som Psp )
Men jeg har noteret det på forbilledet og inde i indledning nu ))

> Det er lige som om at teksten på siden "indledning" er meget højrejusteret
> (i 1024x768 skærmopløsning....i 800x600 er det måske ok). Det ville være
> pænere hvis du kunne centrere de to spalter på siden.

Ja, mon ikke det er bedre nu . Hm..... )
> Jens
Tusind tak for hjælpen Jens og i andre gæve gutter )

Fra : Jens Bjargum

Dato : 22-09-02 14:50

> Det skulle være rettet nu ))

Ja, nu er det kun knap nummer 1 og 3 som stadig refererer til din egen
harddisk...resten virker

> Godt du sagde det, og den skulle også gerne virke nu

Jep det virker nu

> [...]
> Men jeg har noteret det på forbilledet og inde i indledning nu ))

> Ja, mon ikke det er bedre nu . Hm..... )

Ja det blev meget pænere efter at det blev centreret

Jens

Fra : Rita Olesen

Dato : 22-09-02 17:43

"Hønemor" skrev:
> Virker alt som det skal og er indlæsningen af siderne O.K.

I går aftes da jeg gik ind på din hjemmeside, kunne jeg godt se
alle knapperne i menuen, men nu kan man IKKE se
knapperne til Startside og til Tutorials 1, de linker til C-drevet.

På siden 'tutorials_1.htm' kan man IKKE se hoverknappen,
i koden står der:
"fphover.class" codebase="file:///C:/pspvenner/

På siden 'aarskalender.htm' kan man IKKE se hoverknappen,
i koden står der:
fphover.class" codebase="file:///C:/pspvenner

På 'aarskalender.htm' er der sket noget, så man IKKE
mere kan downloade zip-filen. Når der klikkes på linjen til
download, står der øverst i browseren:
C:\pspvenner\tutorials_1\aarskalender\kalender_filer.zip

Når man klikker på det nederste billede på samme side, åbnes
siden: 'storkalender.htm'. Man IKKE se baggrundsbilledet eller
aarskalender_stor.jpg eller hoverknappen.
Både baggrundsbilledet og billedet aarskalender_stor.jpg
linker til dit c-drev, i koden til hoverknappen, står der:
fphover.class" codebase="file:///C:/pspvenner

På siden bottekort.htm kan man IKKE se det første
billede: bottekort_1.jpg eller det sidste: tilbage_bottekort.jpg
Begge billeder linker til dit c-drev.

På siden brevpapir.htm kan man IKKE se de 2
hoverknapper nederst. I koden står der:

Fra : Hønemor

Dato : 22-09-02 20:40

"Rita Olesen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

Jamen jeg går snart ud af mit gode skind )))))
Jeg startede fra bunden af den anden dag og gik efter Ulriks vejleding fra
start til slut og nu er der oprettet mapper til hver eneste underside, hvor
billeder m.m. også lígger i, så skulle de ikke mere lægge sig på mit drev,
men det gør mange af dem

Da Rita i dag skrev, hvor meget der egentlig var der ikke kunne ses....Var
jeg ved at gå ud af mit gode skind
Jeg har nu været igennem omtalte sider og hvis det hele virker nu.....Så er
det fordi jeg kun kan lave siderne manuelt inde fra HTML, hvor jeg har været
igennem samtlige sider og copyeret http://www.pspvenner.dk ind manuelt, hvor
der ellers var en henvisning til mit drev.
Men det var jo ikke det der var meningen, det var meningen at det hele kunne
ses, når alt var lagt i de rigtige mapper ved at importere filerne direkte
til mapperne i FP.

Før jeg lige går videre vil jeg meget gerne vide om denne manuelle funktion
har bevirket at alt kan ses og også de F...Hoverknapper ))

På tutorials_1 siden er der 5 link som er aktive nu.
Jeg græmmes ved at blive ved med at belaste listen med problemet her.
KH Hønemor

Fra : Rita Olesen

Dato : 22-09-02 21:00

"Hønemor" skrev
> Før jeg lige går videre vil jeg meget gerne vide om denne manuelle
funktion
> har bevirket at alt kan ses og også de F...Hoverknapper ))

Hoverknappen er OK på siden Tutorials 1.
Siden aarskalender.htm er helt OK.
Siden bottekort.htm er helt OK
Siden skoleskema.htm er helt OK
Siden brevpapir.htm er helt OK

Ang. siden brevpapir_tumbnails.htm:
Det fjerde billede: brevpapir_lille_4.jpg
linker til dit c-drev
Det sidste billede: brevpapir_10_lillejpg.jpg
linker til dit c-drev.
Siden er ellers OK, man kan se hoverknapperne
Alle de store sider man kan klikke sig frem til,
ser også ud til at være helt OK

> Jeg græmmes ved at blive ved med at belaste listen med problemet her.

Det mener jeg nu ikke, at du har grund til at græmmes.
Jeg synes ... at det er friskt af dig, at du ikke har givet op!!!

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita Olesen

Dato : 22-09-02 21:14

Jeg skrev selv:

> Alle de store sider man kan klikke sig frem til,
(fra siden: brevpapir_tumbnails.htm)
> ser også ud til at være helt OK

Bortset fra siden: stor_brevpapir_11.htm -
man kan IKKE se hoverknapperne.

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Hønemor

Dato : 22-09-02 21:51

"Rita Olesen"
> (fra siden: brevpapir_tumbnails.htm)
>
> Bortset fra siden: stor_brevpapir_11.htm -
> man kan IKKE se hoverknapperne.

Det skulle man nu )
Tusind tak for hjælpen.
KH Hønemor

Fra : Hønemor

Dato : 22-09-02 21:53

> [...]

> linker til dit c-drev.
> Siden er ellers OK, man kan se hoverknapperne
> Alle de store sider man kan klikke sig frem til,

O.K. dem havde jeg nok overset, de er rettet
Mon ikke også den sidste Kuverter på Tutorial_1 virker ???

> Det mener jeg nu ikke, at du har grund til at græmmes.
> Jeg synes ... at det er friskt af dig, at du ikke har givet op!!!

Jeg har skam været ved at give op efter, at det ikke lykkedes med den nye
mappestruktur efter Ulriks vejledning ))))))
KH Hønemor

Fra : goofy

Dato : 22-09-02 22:46

Hej Hønemor
> Jeg har skam været ved at give op efter, at det ikke lykkedes med den
nye
> mappestruktur efter Ulriks vejledning ))))))
Er det en man kan få en kopi af?
Steen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-09-02 17:00

"goofy" <nospam@oncable.dk> skrev...
> Er det en man kan få en kopi af?

Findes i tråden "Mon ikke?" - Ulrik Friis' indlæg af 18.9.

Camilla

Fra : Rita Olesen

Dato : 23-09-02 05:55

"Hønemor" skrev:

> Mon ikke også den sidste Kuverter på Tutorial_1 virker ???

Jo, det hele virker nu!

Hvis hele din hjemmeside ligger samlet på din computer
nu, og billederne bliver sat ind fra den rigtige mappe, så
bliver det heller ikke nødvendigt, at skulle ind og rette i
koden.

Det er rigtigt flot, det I har lavet i PSP, jeg glæder mig til
at se resten.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk