Dødemandsknappen?
Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 22-09-02 00:08

Hejsa

Med fare for at stille et godt gammeldags dumt spørgsmål...

- Hvad er forskellen, hvis der er en, på dødemandsknappen og tændingen ? gør
det nogen forskel om man slukker på den ene eller anden måde?

Mvh
Kristoffer

Fra : Michael Kristensen

Dato : 22-09-02 09:17

> - Hvad er forskellen, hvis der er en, på dødemandsknappen og tændingen ?
gør
> det nogen forskel om man slukker på den ene eller anden måde?

Jeg har fået af engang fået af vide, at årsagen til der er dødemandsknap på
motorcykler er, at ved styrt skal mototen kunne slukkes let med en hånd.

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 22-09-02 10:42

Dødmandsknappen slukker vist kun for motoren, men ikke for lyset.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-09-02 11:14

"Rasmus Christiansen" <c971458*remove-this*@student.dtu.dk> skrev i en
meddelelse news:amk2ok$n0f$1@eising.k-net.dk...
> Dødmandsknappen slukker vist kun for motoren, men ikke for lyset.

Det er nemlig rigtigt. Engang efter at have vasket MC kunne jeg ikke starte
den. Men der var strøm og lys på og jeg fattede ingenting før jeg opdagede
at det var dødmandsknappen der var slået til :)

mvh Thomas

Fra : Buck

Dato : 22-09-02 12:54

> den. Men der var strøm og lys på og jeg fattede ingenting før jeg opdagede
> at det var dødmandsknappen der var slået til :)

Hehe... det er en klassiker der er sjov at lave overfor nye MC-ister

Og husk så lige at hvis man styrter skal man lige ramme dødmandsknappen
inden man sparker sig væk fra cyklen i luften på vej hen over en bil...

Er det iøvrigt kun off-roadere der kan monteres en strop på?
(Sådan en man har rundt om armen, der så hiver en split ud hvis armen kommer
væk fra styret)
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Bjørn S

Dato : 22-09-02 13:15

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hehe... det er en klassiker der er sjov at lave overfor nye MC-ister

-og gamle, som aldrig benytter den

/Bjørn

Fra : RpR

Dato : 22-09-02 13:49

> Er det iøvrigt kun off-roadere der kan monteres en strop på?
> (Sådan en man har rundt om armen, der så hiver en split ud hvis armen
kommer
> væk fra styret)

Jeg har set det brugt ved RR og Scooter Cup, og en helt tosset ide er det jo
ikke, ikke altid det første man tænker på er at trykke på knappen når man
flyver af H***** til =)

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Jens Didriksen

Dato : 22-09-02 20:43

> [...]
jo
> ikke, ikke altid det første man tænker på er at trykke på knappen når man

Lidt OT: jeg så en mc-jakke i et blad med indbygget airbag. Her anbefalede
man sørme også at man skulle huske at tage sikringspinden af mc'en inden man
sprang af og gik over efter is...

Jeg kan lige se for mig den seje fyr som springer af sin mc foran alle
tøsebørnene, og lige i det han går forbi dem og skal høste frugten af sit
seje image, så blæser hans jakke sig op til dobbelt størrelse... LOL!!!

Jens

Fra : RpR

Dato : 23-09-02 13:26

> Jeg kan lige se for mig den seje fyr som springer af sin mc foran alle
> tøsebørnene, og lige i det han går forbi dem og skal høste frugten af sit
> seje image, så blæser hans jakke sig op til dobbelt størrelse... LOL!!!

Yep, jeg så noget lignende på stumpemarked i Herning sidste gang. Kan det
passe det var en vest?

Fra : Armand

Dato : 27-09-02 15:44

Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
> [...]
anbefalede
> man sørme også at man skulle huske at tage sikringspinden af mc'en

Og hvor mange kan ikke fortælle at de glemte at afmontere skivelåsen
inden kørsel?
Jeg tror nok at dervil blive solgt et stort antal ekstra
veste/gasbeholdere på dén regning :-/

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-09-02 18:12

> [...]

> Er det iøvrigt kun off-roadere der kan monteres en strop på?
> (Sådan en man har rundt om armen, der så hiver en split ud hvis armen

Nej, den kan monteres på alle typer motorcykler - ret let endda. Normalt
finder man den IKKE på off-roadere og motocross racere, men jeg måtte for
nylig montere en på min Kawasaki, for at kunne køre det der langbaneløb i
Gandrup. Speedway reglementet kræver nemlig sådan en strop, så du vil kunne
finde den på alle speedway-cykler.
Den er iøvrigt billigst hos bådforretninger, for den bruges også på
jet-ski - de må jo ikke stikke af fra føreren, hvis han skulle falde af.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 27-09-02 15:42

Buck <buck@sol.dk> skrev i en news:amkb2o$odh$1@tux.netsite.dk...

> [...]

> Er det iøvrigt kun off-roadere der kan monteres en strop på?
> (Sådan en man har rundt om armen, der så hiver en split ud hvis armen

Hvilken kropsdels bevægelse skal styre denne funktion?
- Venstre (hilse-)hånd, som også skal bruges til at dreje bensinhanen på
"Res"?
- Højre Hånd?
- Venstre eller højre fod (Hvilken sætter du på jorden ved stilstand -
Og kunne du ikke risikere atbruge den anden på et givet tidspunkt?
- Røven i sædet (har du aldrig strukket ben ved at rejse dig op under
kørsel?)

Hvilken ellers??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 27-09-02 15:38

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en

> [...]
opdagede
> at det var dødmandsknappen der var slået til :)

Træls oplevelse, som kun Honda-ejere kommer ud for (starteren kører
rundt; men unden tænding)

--
Armand.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 22-09-02 12:21

> Dødmandsknappen slukker vist kun for motoren, men ikke for lyset.
[snip]

jo, det er rigtigt, men det var mest motormæssigt jeg tænkte. Afbryder begge
dele bare tændingen på samme vis?

Mvh
Kristoffer

Fra : Frank J. Andersen

Dato : 22-09-02 20:47

>[snip]
>
>jo, det er rigtigt, men det var mest motormæssigt jeg tænkte. Afbryder begge
>dele bare tændingen på samme vis?

De slukker ens - ingen forskel

Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972 OG GS850G fra 1979

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 22-09-02 21:05

Tak. - det var alt hvad jeg ville vide.

Mvh
Kristoffer

Fra : Bo Thomsen

Dato : 23-09-02 10:51

> Tak. - det var alt hvad jeg ville vide.

jeg undgik at få stjålet min daværende honda vfr, pga.
dødemandsknappen. de havde kortsluttet den, og forsøgt på
at skubbe den igang. men kunne ikke få den startet.
jeg slukker altid for dødemandsknappen når jeg stiller mc'en fra
mig i længere tid ( over natten mv ).
bo thomsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-09-02 15:31

Bo Thomsen wrote:
> jeg slukker altid for dødemandsknappen når jeg stiller mc'en fra
> mig i længere tid ( over natten mv ).

Hvis man er snu, så sætter man lige en ekstra dødemandsknap på et hemmeligt
sted. På nogle cykler som er forberedt til alarm sidder der ligefrem et
multistik, som kan bruges til den slags. Mht. placeringen, så vær
opfindsom, meget opfindsom. Det skal ikke ende sådan at tyvene lige kender
et par std.steder, hvor de kan regne med at finde en evt. kontakt. Anbragt
rigtigt er kontakten lige så effektiv som en dyr startspærre, så det er imo
værd at overveje
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - med lidt ekstra kabelføring

Fra : Armand

Dato : 27-09-02 15:45

Bo Thomsen <fjernes_bbt@ishoejby.dk> skrev i en

> [...]
> at skubbe den igang. men kunne ikke få den startet.
> jeg slukker altid for dødemandsknappen når jeg stiller mc'en fra

En ekstra og skjult kontakt på samme ledninger, er på samme måde en
simpel startspærre at have!

--
Armand

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-09-02 16:06

Armand wrote:

> Bo Thomsen <fjernes_bbt@ishoejby.dk> skrev i en

> En ekstra og skjult kontakt på samme ledninger, er på samme måde en
> simpel startspærre at have!

Hov! Det var mit tip!

Se selv i <bi8nma.141.ln@vissen.vandhane> hvis det ikke er lige under/over
dit indlæg
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 27-09-02 17:52

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Hov! Det var mit tip!

Ved det godt, og undskyld!
Din forklaring var tillige bedre formuleret og grundigere i beskrivelsen

Jeg havde skrevet mit indlæg inden at jeg så dit, og glemte p.g.a.
tidspres (min tid på gruppen i weekenden er stjålet ud af familie og
ZXR -samværet!!) at løbe udbakken igennem for stavefejl (især
mellemsrums-tasten har fået funktionssvigt af ikke længere at blive
brugt så meget!), hvorunder jeg skulle/ville have slettet inden
afsendelse - Derfor!

Jeg kunne jo slette meddelesen; men det ser du jo ikke, nu hvor du har
hentet den ind!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-09-02 18:43

Armand wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Ved det godt, og undskyld!

Apology accepted!

> Din forklaring var tillige bedre formuleret og grundigere i beskrivelsen

Jowjow, tak for det

> Jeg havde skrevet mit indlæg inden at jeg så dit

Den slags sker også for mig til tider.

> [...]
> mellemsrums-tasten har fået funktionssvigt af ikke længere at blive
> brugt så meget!), hvorunder jeg skulle/ville have slettet inden

Ok Nye tastaturer koster forresten latterligt lidt fyi.

> Jeg kunne jo slette meddelesen; men det ser du jo ikke, nu hvor du har
> hentet den ind!

Så vigtigt er det nu heller ikke
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 28-09-02 19:10

> Ok Nye tastaturer koster forresten latterligt lidt fyi.

Jamen med en arbejdsdag til kl. 18 og væk fra hjemmet, er det ikke lige
dét man husker først på at købe ind!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-09-02 21:17

Armand wrote:

> Jamen med en arbejdsdag til kl. 18 og væk fra hjemmet, er det ikke lige
> dét man husker først på at købe ind!

Årh, pjat med dig!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 20-10-02 16:15

> Årh, pjat med dig!

OK så!
Nu er der købt et kombineret trådløst tastatur/mus, og Mads Kristiansen
har hjulpet med at fremskaffe adapter til vores forældede PC (TV har
genudsendt kampene fra fodbold-EM i Sverige i disse dage, og jeg
noterede mig store reklame-felter for "Intel 486" - Lejligheden til
genudsendelserne var 10-års jubilæum, så meget er der altså sket på dét
årti ), og tillige installere sagerne alt mens at jeg lå og
brækkede
mig i soveværelset. Så nu kører det igen!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-10-02 17:25

Armand wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> lige

> OK så!

Sikke en overtalelsesevne jeg har!

> [...]
> noterede mig store reklame-felter for "Intel 486" - Lejligheden til
> genudsendelserne var 10-års jubilæum, så meget er der altså sket på dét

Jep, men pc'erne kan alligevel ikke meget mere, de er jo kun blevet
hurtigere

>, og tillige installere sagerne alt mens at jeg lå og brækkede
> mig i soveværelset. Så nu kører det igen!

Jamen dog, influenza? Eller dagen derpå-syndromet?

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 20-10-02 22:57

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
newsluoa.021.ln@vissen.vandhane...

> Jamen dog, influenza? Eller dagen derpå-syndromet?

Tjaeh :-/
Det gik sjovt nok over i løbet af samme dag; men tømmermænd var det nu
ikke!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-09-02 21:05

"Frank J. Andersen" wrote:

> De slukker ens - ingen forskel

Hvad mener du?. At alle dødmandsknapper fungerer ens?. I så fald, nej. På BMW
afbrydes starterkredsløb også.

Ib Jakobsen

Fra : Morten Juel

Dato : 22-09-02 23:25

> Jeg har fået af engang fået af vide, at årsagen til der er dødemandsknap

> motorcykler er, at ved styrt skal mototen kunne slukkes let med en hånd.
hehe held og lykke med at nå det hvis forhjulet forsvinder !! )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk