/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Opraab til danske bilister og motorcyklist~
Fra : Robert Henriksen


Dato : 21-09-02 23:45

Hvorfor mon der sidder en pensioneret polititjenestemand i en anonym
varebil en fredag aften ved 23-tiden langs en af hovedstadens ind- og
udfaldsveje? Han sidder der naturligvis for at fotografere de biler og
motorcykler der bliver fört med en höjere hastighed end tilladt ifölge
Färdselsloven. Mon stedet og tidspunktet er valgt fordi der
erfaringsmässigt sker mange uheld paa netop dette sted og tidspunkt?
Meget taler for at det er et godt sted at holde og fotografere set ud
fra en ökonomisk betragtning.

Hvorfor mon Köbenhavns Politi ynder at maale trafikanternes hastighed
i
Hillerödgade (mellem Borups Allé og Tomsgaardsvej) og paa Englandsvej
(mellem Irlandsvej og Sundbyvestervej)? Er det fordi der
erfaringsmässigt sker mange uheld paa netop disse brede veje med
fortorv cykelsti og to körebaner i hver retning? Meget taler for at
det er to gode steder at staa og maale trafikanternes hastighed set ud
fra en ökonomisk betragtning da hastigheden begge steder ikke maa
overstige 50 timekilometer.

Hvorfor mon Frederiksberg Politi ynder at maale trafikanternes
hastighed paa Roskildevej (mellem Dalgas' Boulevard og Söndre
Fasanvej)? Er det fordi der erfaringsmässigt sker mange uheld paa
netop denne brede vej med fortorv cykelsti og to körebaner i hver
retning? Meget taler for at det er et godt sted at staa og maale
trafikanternes hastighed set ud fra en ökonomisk betragtning da
hastigheden dér ikke maa overstige 50 timekilometer.

Skal vi bilister og motorcyklister acceptere at vores parlamentarikere
og
polititjenestemänd hovedsageligt fokuserer paa vores hastighed og at
det
tilsyneladende er forbigaaet deres opmärksomhed at trafikanternes
agtpaagivenhed hensyntagen og omtanke ogsaa er afgörende for
trafiksikkerheden?

Hvorledes kan vi bilister og motorcyklister faa vores parlamentarikere
og
polititjenestemänd til at indse at vi ikke vil finde os i denne
snävertsynede fokus paa vores hastighed og at vi dermed ikke vil finde
os i samlebaands-bödeforeläg for selv smaa hastighedsoverskridelser og
paa steder hvor sund logik taler for en höjere hastighedsgränse?

Naar vi bilister og motorcyklister udspörges af en polititjenestemand
om vi kan erkende en forseelse er vi sigtede vi har dermed ikke pligt
til at udtale os og vi kan tilmed ikke straffes for at tale usandt.
Der er saaledes ingen grund til at vi erkender eller nägter forseelsen
idet vi blot kan meddele polititjenestemanden at vi ikke önsker at
udtale os.

Hvis en polititjenestemand vil udlevere et stykke papir der
tilkendegiver at vi vil modtage et bödeforeläg er vi i vores gode ret
til at nägte at tage imod papiret ligesom vi er i vores gode ret til
at nägte at kvittere for nogetsomhelst.

Modtager vi et brev fra politiet med et billede af vores bil eller
motorcykel hvor politiet beder os oplyse förerens identitet er vi i
vores gode ret til at undlade at besvare brevet. Hvis det var os selv
der förte köretöjet eller hvis vi havde overladt köretöjet til en
person uden körekort har vi ikke pligt til at udtale os da vores
udtalelse kan resultere i en sigtelse mod os selv. Hvis köretöjet blev
fört af en fremmed med körekort siger Färdselslovens §65 stk. 1 at vi
efter anmodning fra politiet skal oplyse hvilke personer der har
benyttet köretöjet. Hvis vi ikke besvarer brevet med billedet fra
politiet indleder politiet en efterforskning for at faa klarlagt om
ejeren skal sigtes for at have fört köretöjet med en for höj hastighed
eller om ejeren skal sigtes for overträdelse af Färdselslovens §65
stk. 1. Overträdelse af Färdselslovens §65 stk. 1 straffes med en böde
paa 500 kroner. Bödens störrelse er fast og uafhängig af
hastighedsoverskridelsen.

Naar bödeforeläget modtages med posten er det anfört i bödeforeläget
at sagen vil blive overgivet til retten hvis betalingsfristen
overskrides. Vi er i vores gode ret til at lade vores sag pröve ved
retten saa vi gör intet forkert ved at undlade at betale böden paa
dette tidspunkt.

Naar sagen skal pröves ved retten vil vi modtage en indkaldelse fra
retten hvor vi anmodes om at give möde. Vi er i vores gode ret til at
undlade at möde op og det vil altid väre angivet i indkaldelsen om
manglende möde vil resultere i politifremstilling.

Hvis der er tale om en hastighedsoverskridelse paa mindre end 70%
(mindre end 40% for tunge köretöjer og köretöjer med paahängsköretöj)
vil der blive afsagt en udeblivelsesdom saafremt vi ikke giver möde i
retten. Thi kendes for ret. Vi bliver dömt til at betale en böde paa
präcis det samme belöb som nävnt i politiets allerförste bödeforeläg
og der er intet tilläg af omkostninger. Böden vil have en
forvandlingsstraf paa et antal dages häfte men her gör man klogt i at
betale inden fristens udlöb.

Med denne fremgangsmaade har man belastet systemet maksimalt det har
ikke
kostet os noget og vi har tilmed faaet et halvt aars kredit.

Hvis alle vi bilister og motorcyklister handlede som her skitseret
ville vores parlamentarikere og polititjenestemänd faa noget at tänke
over.

Har vi handlet amoralsk eller er der blot tale om civil ulydighed?

Hvad synes du selv?

God tur!

Robert Henriksen, cand.med.vet.
Kronborggade 33
2200 Köbenhavn N

 
 
Morten Juel (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-09-02 00:16

fedt indlæg, og fed procedure, jeg vil følge den næste gang

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk



Morten Birkelund (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 22-09-02 12:14

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message
news:amiu51$hm8$1@sunsite.dk...

> fedt indlæg, og fed procedure, jeg vil følge den næste gang

Og hvor tror du så at de vil finde alle de penge de ikke får ind som bøder?
Og alle de ekstra udgifter ved at alle bøder skal igennem hele systemet.

Der vil så komme et underskud som skal betales og det bliver jo så bare over
skatten.


--
Morten Birkelund



Klaus Rejkjær (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 22-09-02 12:48

>
> Og hvor tror du så at de vil finde alle de penge de ikke får ind som
bøder?
> Og alle de ekstra udgifter ved at alle bøder skal igennem hele systemet.
>
> Der vil så komme et underskud som skal betales og det bliver jo så bare
over
> skatten.

Nu er det jo sådan, at indtægter fra hastighedsbøder aldrig har figureret
som en post i regeringens budget. Det er først noget de fandt på efter
indførelsen af fotovogne. Når man medregner en sådan indtægt, må man
nødvendigvis også medregne udgifter til dækning af borgernes
grundlovssikrede rettigheder. Ellers vil regnestykket jo aldrig komme til at
stemme.

Det er dog stadig en diskussion der ikke er hjemmehørende i denne gruppe, da
den i høj grad er politisk funderet (selv om de argeste modstandere har
glemt deres synspunkter fra før magtens sødme lagde røgslør over deres
hukommelse - hvilket ikke kun gælder denne debat, men vel nærmest er noget
generelt for politikere uanset partibog).

MVH Klaus



Mogens Knudsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-09-02 12:59

On Sun, 22 Sep 2002 13:47:31 +0200, "Klaus Rejkjær" <krej@danbbs.dk>
wrote:

>Nu er det jo sådan, at indtægter fra hastighedsbøder aldrig har figureret
>som en post i regeringens budget. Det er først noget de fandt på efter
>indførelsen af fotovogne. Når man medregner en sådan indtægt, må man
>nødvendigvis også medregne udgifter til dækning af borgernes
>grundlovssikrede rettigheder. Ellers vil regnestykket jo aldrig komme til at
>stemme.

Endvidere kan man jo blot følge med på politiets web-side, da de nu
løbende fortæller, hvor kontrollen opsættes.
---

Mvh Mogens
GM R6 24V

Klaus Rejkjær (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 22-09-02 13:29

>
> Endvidere kan man jo blot følge med på politiets web-side, da de nu
> løbende fortæller, hvor kontrollen opsættes.

Jeg har lige prøvet, men kan ikke umiddelbart finde noget. Har du et link ?

MVH Klaus



Mogens Knudsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-09-02 13:36

On Sun, 22 Sep 2002 14:29:22 +0200, "Klaus Rejkjær" <krej@danbbs.dk>
wrote:

>Jeg har lige prøvet, men kan ikke umiddelbart finde noget. Har du et link ?

Læste det i avisen og har ikke selv prøvet.
Det var justitsministerens ordre på baggrund af den store kritik.
---

Mvh Mogens
GM R6 24V

Claus Rittig (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-09-02 18:13

"Mogens Knudsen " <oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8db8f8.24884902@sunsite.auc.dk...
> On Sun, 22 Sep 2002 14:29:22 +0200, "Klaus Rejkjær" <krej@danbbs.dk>
> wrote:

Stop venligst denne X-posting, den er temmelig irrelevant i flere grupper!

Rittig
dk.fritid.motorcykel



Steffen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Steffen


Dato : 22-09-02 00:19


Robert Henriksen <robhen@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:210842e1.0209211444.632daa7a@posting.google.com...
> Hvorfor mon der sidder en pensioneret polititjenestemand i en anonym
> varebil en fredag aften ved 23-tiden langs en af hovedstadens ind- og
> udfaldsveje? Han sidder der naturligvis for at fotografere de biler og
> motorcykler der bliver fört med en höjere hastighed end tilladt ifölge
> Färdselsloven. Mon stedet og tidspunktet er valgt fordi der
> erfaringsmässigt sker mange uheld paa netop dette sted og tidspunkt?
> Meget taler for at det er et godt sted at holde og fotografere set ud
> fra en ökonomisk betragtning.
>
> Hvorfor mon Köbenhavns Politi ynder at maale trafikanternes hastighed
> i
> Hillerödgade (mellem Borups Allé og Tomsgaardsvej) og paa Englandsvej
> (mellem Irlandsvej og Sundbyvestervej)? Er det fordi der
> erfaringsmässigt sker mange uheld paa netop disse brede veje med
> fortorv cykelsti og to körebaner i hver retning? Meget taler for at
> det er to gode steder at staa og maale trafikanternes hastighed set ud
> fra en ökonomisk betragtning da hastigheden begge steder ikke maa
> overstige 50 timekilometer.
>
> Hvorfor mon Frederiksberg Politi ynder at maale trafikanternes
> hastighed paa Roskildevej (mellem Dalgas' Boulevard og Söndre
> Fasanvej)? Er det fordi der erfaringsmässigt sker mange uheld paa
> netop denne brede vej med fortorv cykelsti og to körebaner i hver
> retning? Meget taler for at det er et godt sted at staa og maale
> trafikanternes hastighed set ud fra en ökonomisk betragtning da
> hastigheden dér ikke maa overstige 50 timekilometer.
>
> Skal vi bilister og motorcyklister acceptere at vores parlamentarikere
> og
> polititjenestemänd hovedsageligt fokuserer paa vores hastighed og at
> det
> tilsyneladende er forbigaaet deres opmärksomhed at trafikanternes
> agtpaagivenhed hensyntagen og omtanke ogsaa er afgörende for
> trafiksikkerheden?
>
> Hvorledes kan vi bilister og motorcyklister faa vores parlamentarikere
> og
> polititjenestemänd til at indse at vi ikke vil finde os i denne
> snävertsynede fokus paa vores hastighed og at vi dermed ikke vil finde
> os i samlebaands-bödeforeläg for selv smaa hastighedsoverskridelser og
> paa steder hvor sund logik taler for en höjere hastighedsgränse?
>
> Naar vi bilister og motorcyklister udspörges af en polititjenestemand
> om vi kan erkende en forseelse er vi sigtede vi har dermed ikke pligt
> til at udtale os og vi kan tilmed ikke straffes for at tale usandt.
> Der er saaledes ingen grund til at vi erkender eller nägter forseelsen
> idet vi blot kan meddele polititjenestemanden at vi ikke önsker at
> udtale os.
>
> Hvis en polititjenestemand vil udlevere et stykke papir der
> tilkendegiver at vi vil modtage et bödeforeläg er vi i vores gode ret
> til at nägte at tage imod papiret ligesom vi er i vores gode ret til
> at nägte at kvittere for nogetsomhelst.
>
> Modtager vi et brev fra politiet med et billede af vores bil eller
> motorcykel hvor politiet beder os oplyse förerens identitet er vi i
> vores gode ret til at undlade at besvare brevet. Hvis det var os selv
> der förte köretöjet eller hvis vi havde overladt köretöjet til en
> person uden körekort har vi ikke pligt til at udtale os da vores
> udtalelse kan resultere i en sigtelse mod os selv. Hvis köretöjet blev
> fört af en fremmed med körekort siger Färdselslovens §65 stk. 1 at vi
> efter anmodning fra politiet skal oplyse hvilke personer der har
> benyttet köretöjet. Hvis vi ikke besvarer brevet med billedet fra
> politiet indleder politiet en efterforskning for at faa klarlagt om
> ejeren skal sigtes for at have fört köretöjet med en for höj hastighed
> eller om ejeren skal sigtes for overträdelse af Färdselslovens §65
> stk. 1. Overträdelse af Färdselslovens §65 stk. 1 straffes med en böde
> paa 500 kroner. Bödens störrelse er fast og uafhängig af
> hastighedsoverskridelsen.
>
> Naar bödeforeläget modtages med posten er det anfört i bödeforeläget
> at sagen vil blive overgivet til retten hvis betalingsfristen
> overskrides. Vi er i vores gode ret til at lade vores sag pröve ved
> retten saa vi gör intet forkert ved at undlade at betale böden paa
> dette tidspunkt.
>
> Naar sagen skal pröves ved retten vil vi modtage en indkaldelse fra
> retten hvor vi anmodes om at give möde. Vi er i vores gode ret til at
> undlade at möde op og det vil altid väre angivet i indkaldelsen om
> manglende möde vil resultere i politifremstilling.
>
> Hvis der er tale om en hastighedsoverskridelse paa mindre end 70%
> (mindre end 40% for tunge köretöjer og köretöjer med paahängsköretöj)
> vil der blive afsagt en udeblivelsesdom saafremt vi ikke giver möde i
> retten. Thi kendes for ret. Vi bliver dömt til at betale en böde paa
> präcis det samme belöb som nävnt i politiets allerförste bödeforeläg
> og der er intet tilläg af omkostninger. Böden vil have en
> forvandlingsstraf paa et antal dages häfte men her gör man klogt i at
> betale inden fristens udlöb.
>
> Med denne fremgangsmaade har man belastet systemet maksimalt det har
> ikke
> kostet os noget og vi har tilmed faaet et halvt aars kredit.
>
> Hvis alle vi bilister og motorcyklister handlede som her skitseret
> ville vores parlamentarikere og polititjenestemänd faa noget at tänke
> over.
>
> Har vi handlet amoralsk eller er der blot tale om civil ulydighed?
>
> Hvad synes du selv?
>
> God tur!
>
> Robert Henriksen, cand.med.vet.


Jeg synes ikke idéen er helt tosset. Var ude for indbrud i går, og jeg kan
så oplyse at politiet ikke rykker ud til det mere. De havde heller ikke tid
til at tage telefonen, men det tror da pokker når de sidder i "anonyme
> varebiler en fredag aften ved 23-tiden langs en af hovedstadens ind- og
> udfaldsveje"


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.351 / Virus Database: 197 - Release Date: 20-04-02



Bjørn Løndahl (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 22-09-02 03:29

"Steffen" <Airbus@REMOVEofir.dk> skrev i
news:3d8cfccb$0$11008$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.351 / Virus Database: 197 - Release Date: 20-04-02

Whau.... kun 5 måneder gammel virus-database ;-(


Claus Rittig (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-09-02 08:15

"Steffen" <Airbus@REMOVEofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8cfccb$0$11008$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


> Jeg synes ikke idéen er helt tosset. Var ude for indbrud i går, og jeg kan
> så oplyse at politiet ikke rykker ud til det mere. De havde heller ikke
tid
> til at tage telefonen, men det tror da pokker når de sidder i "anonyme
> varebiler en fredag aften ved 23-tiden langs en af hovedstadens ind- og
> udfaldsveje"

Og følg så proceduren, så du sikrer at flest muligt af politiets ressourcer
går til fartsyndere som ikke tør stå ved deres handlinger, så er du da HELT
sikker på at de ikke har ressourcer til at rykke ud til dine indbrud...

Okay, det er ikke færdselspolitiet der rykker ud til indbrud, men hvis mange
nok trækker ressourcer ud af færdselspolitiet til tåbeligt tovtrækkeri, så
bliver de ressourcer jo ikke brugt andre steder hvor de kunne være til gavn.

Rittig



Thomas Hjort (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 22-09-02 11:12


"Steffen" <Airbus@REMOVEofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8cfccb$0$11008$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Robert Henriksen <robhen@ofir.dk> skrev i en

>
>
> Jeg synes ikke idéen er helt tosset. Var ude for indbrud i går, og jeg kan
> så oplyse at politiet ikke rykker ud til det mere. De havde heller ikke
tid
> til at tage telefonen, men det tror da pokker når de sidder i "anonyme
> > varebiler en fredag aften ved 23-tiden langs en af hovedstadens ind- og
> > udfaldsveje"

Nå de havde heller ikke tid til at tage telefonen? LOL
De skal også have tid til at hente basser jo...

Mvh Thomas



Søren Lindholt (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 23-09-02 12:18


Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in article
<amk50g$30jb$1@news.cybercity.dk>...
> Nå de havde heller ikke tid til at tage telefonen? LOL
> De skal også have tid til at hente basser jo...
>

Hehe. Ja, hvis jeg skal have dem i tale går jeg bare ud ved 17-tiden hvor
de holder under p-forbudsskiltet, og henter pizzaer og kyllinger hos
Barbaros i nr. 41.

--
Søren
Nr. 43


Jes Vestervang (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-09-02 15:58

Søren Lindholt wrote:
>
> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:
>> Nå de havde heller ikke tid til at tage telefonen? LOL
>> De skal også have tid til at hente basser jo...
>>
>
> Hehe. Ja, hvis jeg skal have dem i tale går jeg bare ud ved 17-tiden hvor
> de holder under p-forbudsskiltet, og henter pizzaer og kyllinger hos
> Barbaros i nr. 41.
>
Du burde da lige at knipse dem med digitalkameraet og smide billedet på
binaer.motor Den slags ironiske billeder er altid sjove
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der bare kører op på fortovet istedet

Knud Thomsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Thomsen


Dato : 22-09-02 00:17


"Robert Henriksen" <robhen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:210842e1.0209211444.632daa7a@posting.google.com...
>> Har vi handlet amoralsk eller er der blot tale om civil ulydighed?
>
> Hvad synes du selv?


Hvis du og alle andre bare holdt hastighedsgrænserne ville der jo slet ikke
forekomme nogen fotos - og så ville alle være glade.

Det er jo altså farten, som 'trykker' på udløseren - ikke det at du bare
kører forbi omtalte varevogne.

Venlig hilsen
Knud


PS: Jeg er ikke hellig - er selv blevet fotograferet 3 gange, men betaler
'med glæde'.


Sten Schou (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 22-09-02 11:54


"Knud Thomsen" <091255@iname.com> skrev i en meddelelse
news:3d8cfdd6$0$62667$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvis du og alle andre bare holdt hastighedsgrænserne ville der jo slet
ikke
> forekomme nogen fotos - og så ville alle være glade.

Nej, skatteministeren ville ikke blive glad, der er nemlig regnet med et
vist provenu af dette "arbejde".

Hilsen Sten



Lars Vestman (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars Vestman


Dato : 22-09-02 00:22

"Robert Henriksen" <robhen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:210842e1.0209211444.632daa7a@posting.google.com...

[........................]

> polititjenestemänd til at indse at vi ikke vil finde os i denne
> snävertsynede fokus paa vores hastighed og at vi dermed ikke vil
finde
> os i samlebaands-bödeforeläg for selv smaa hastighedsoverskridelser
og
> paa steder hvor sund logik taler for en höjere hastighedsgränse?

Det kan jeg nemt følge dig i - altså det, at trafikanternes
kompetancer er meget oversete. Jeg så hellere end gerne stor fokus på
dette - læs evt. mere om det på min hjemmeside.

> Har vi handlet amoralsk eller er der blot tale om civil ulydighed?

En kombination af begge.

En løsning til dit - tilsyneladende - meget store problem:

Let trykket fra speederen.
Hastighedsgrænser er netop _grænser_ - ikke kun "retningslinier" eller
"vejledende regler". Lev med det!

--
Lars Vestman
Volvo 245 GL aut.
www.vestman.subnet.dk/ m. bildesign, trafiksikkerhed m.m.



Jan (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 22-09-02 00:29

Robert Henriksen wrote:
..
> Böden vil have en
> forvandlingsstraf paa et antal dages häfte men her gör man klogt i at
> betale inden fristens udlöb.

Hvorfor dog det? , hvis man betaler er det jo en indtægt til systemet , hvis
man tager hæften så belaster man jo systemet max, + man påfører det udgifter
istedet for en indtægt ;)

>
> Har vi handlet amoralsk eller er der blot tale om civil ulydighed?

Ikke mere amoralsk end det er at sætte fælder op

/Jan



Tonny Eskesen\(DKMC\~ (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Tonny Eskesen\(DKMC\~


Dato : 22-09-02 05:29


"Robert Henriksen" <robhen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:210842e1.0209211444.632daa7a@posting.google.com...
>> CUT ELLY<<
> Robert Henriksen, cand.med.vet.
> Kronborggade 33
> 2200 Köbenhavn N

Og så spørger jeg lige, blev et lignende indlæg ikke postet for et stykke
tid siden med samme ordlyd eller er det mig der husker forkert,
Mener bestemt at jeg kan huske det med den gamle pensionerede betjent.

hamselv, der kommer direkte far vennefest hso Wild Turkyes, herfra.



Claus Rittig (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-09-02 08:18

"Tonny Eskesen(DKMC)" <hamselv@sletdette-brammingnet.dk> skrev i en
meddelelse news:amjh1a$apq$1@sunsite.dk...

> > Robert Henriksen, cand.med.vet.
> > Kronborggade 33
> > 2200 Köbenhavn N
>
> Og så spørger jeg lige, blev et lignende indlæg ikke postet for et stykke
> tid siden med samme ordlyd eller er det mig der husker forkert,
> Mener bestemt at jeg kan huske det med den gamle pensionerede betjent.

Jo, men afsender er åbenbart ikke blevet klar over at hans holdning er for
asocial til at mange vil følge ham, og så kan man jo prøve igen

If you can't do the time, don't do the crime.

Rittig



Mogens Knudsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-09-02 08:36

On Sun, 22 Sep 2002 09:17:55 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Jo, men afsender er åbenbart ikke blevet klar over at hans holdning er for
>asocial til at mange vil følge ham, og så kan man jo prøve igen

Man kunne så håbe, at den rigtige gruppe blev brugt næste gang:
dk.politik.trafik
---

Mvh Mogens
GM R6 24V

Knud Thomsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Thomsen


Dato : 22-09-02 08:51


"Mogens Knudsen " <oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8d729e.6875155@sunsite.auc.dk...
>
> Man kunne så håbe, at den rigtige gruppe blev brugt næste gang:
> dk.politik.trafik

Den bliver sandelig OGSÅ brugt - sammen med en hel række andre

Venlighilsen
Knud


Klaus Rejkjær (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 22-09-02 08:49

>
> Jo, men afsender er åbenbart ikke blevet klar over at hans holdning er for
> asocial til at mange vil følge ham, og så kan man jo prøve igen
>
Nu er det jo i høj grad en personlig sag hvad man føler for den udvidelse af
overvågningssamfundet der ligger i indførelsen af fotovogne. At kalde
mandens holdning for asocial er i hvert fald langt over målet.

Her er blot tale om at man har visse rettigheder, og at nogle vælger at
bruge dem - andre ikke. I øvrigt bør denne diskussion ikke foregå her i
gruppen, da den i høj grad er baseret på egen politisk observans
(diskussionen altså)

MVH Klaus



Claus Rittig (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-09-02 10:12

"Klaus Rejkjær" <krej@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:hsej9.442$5l1.2758701@news1...

> > Jo, men afsender er åbenbart ikke blevet klar over at hans holdning er
for
> > asocial til at mange vil følge ham, og så kan man jo prøve igen

> Nu er det jo i høj grad en personlig sag hvad man føler for den udvidelse
af
> overvågningssamfundet der ligger i indførelsen af fotovogne. At kalde
> mandens holdning for asocial er i hvert fald langt over målet.

Det mener jeg da slet ikke er over målet! Det er jo ikke en påvirkning af
politikere til at ændre på hastighedsgrænser (evt. på udvalgte strækninger
som dem han nævner) han sigter efter, det er ensidigt en chikane af
politiets opgave med at håndhæve vore hastighedsgrænser. Det synes jeg er
asocialt! Politiets ressourcer kan anvendes meget bedre end til den slags.

> Her er blot tale om at man har visse rettigheder, og at nogle vælger at
> bruge dem - andre ikke.

Rettigheder er een ting, en vatpik der ikke tør stå ved sine handlinger, når
han bliver taget med fingrene i kagedåsen er noget helt andet.

> I øvrigt bør denne diskussion ikke foregå her i
> gruppen, da den i høj grad er baseret på egen politisk observans
> (diskussionen altså)

Jeg kan desværre ikke se hvilken gruppe der er tale om, for indlægget er
x-posted til adskillige. En rigtig dårlig idé! Derfor står jeg af
diskussionen her, men jeg er at finde på dk.fritid.motorcykel, hvis vi skal
sludre videre.

Rittig



Henrik Steen Larsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 22-09-02 09:13

> Og så spørger jeg lige, blev et lignende indlæg ikke postet for et stykke
> tid siden med samme ordlyd eller er det mig der husker forkert,
> Mener bestemt at jeg kan huske det med den gamle pensionerede betjent.

Jo - den har været her tidligere. Bødeproceduren er et forslag - et tilbud
om du vil - til at vise sin utilfredshed med fotofælder. Der er svjv intet
ulovligt i det. Selvfølgelig er ulovligt at køre for stærkt - det der vel
opponeres imod er graden af overvågning.


mvh
hsl
*ca. 3 år uden bøder*



rasmus carlsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : rasmus carlsen


Dato : 22-09-02 13:42

I kunne jo bare køre ordenligt ... så ville vi andre kunne færdes nogenlunde
sikkert ...!



Klaus Rejkjær (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 22-09-02 13:59

> I kunne jo bare køre ordenligt ... så ville vi andre kunne færdes
nogenlunde
> sikkert ...!

Det var dog et konstruktivt indlæg ;o/

Jeg mener egentlig også at jeg kører ordentligt. Over 20 år uden skader og
kun et par mindre hastighedsbøder er vel ikke så dårligt. Men når man med
posten modtager et bødeforlæg for en forseelse begået en lørdag eftermiddag
kl. 14.35 på en næsten tom H.C. Ørstedvej (i København til orientering),
for at have fremført et motorkøretøj med den svimlende hastighed af 56 km/t,
og dermed groft har forbrudt sig mod landets love - ja så ryger respekten og
forståelsen en smule. Og spørgsmålet om ikke man kunne udnytte ressourcerne
mere effektiv trænger sig på.

Jeg er dog ikke i tvivl om indtjeningsmulighederne, hvilket tilsyneladende
også har været den største tilskyndelse til indførslen af fotovogne. Hvis
man virkelig ville fange trafiksyndere, kunne man tage folkene ud fra
fotovognene og synligt opstille ved forskellige vejkryds for at knalde folk
der lige skal nå med over efter lyset har skiftet. Det ville være mere
præventivt, og garanteret også fjerne de farligste elementer fra vejene (i
hvert fald fratage dem retten til af køre bil).

MVH Klaus



rea721 (22-09-2002)
Kommentar
Fra : rea721


Dato : 22-09-02 14:27

Klaus Rejkjær wrote:

-snip alt-

Venligst stop jeres krydsposting til 5 grupper... og find ud af hvilken
gruppe der er mest relevant.

XFUT dk.politik.trafik / som bedste skud.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


rasmus carlsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : rasmus carlsen


Dato : 22-09-02 17:12

> > I kunne jo bare køre ordenligt ... så ville vi andre kunne færdes
> nogenlunde
> > sikkert ...!
>
> Det var dog et konstruktivt indlæg ;o/
>
> Jeg mener egentlig også at jeg kører ordentligt. Over 20 år uden skader og
> kun et par mindre hastighedsbøder er vel ikke så dårligt. Men når man med
> posten modtager et bødeforlæg for en forseelse begået en lørdag
eftermiddag
> kl. 14.35 på en næsten tom H.C. Ørstedvej (i København til orientering),
> for at have fremført et motorkøretøj med den svimlende hastighed af 56
km/t,
> og dermed groft har forbrudt sig mod landets love - ja så ryger respekten
og
> forståelsen en smule.

- jeg forstår dig udemærket ... det er ikke helt sådan, det burde være. Men
prøv en dag at stille dig ved et lyskryds (f.ex H.C. Ørstedvej og Gl.
Kongevej) og se hvor mange, der virkelig kører rigtig skidt. Meget for
stærkt og over for rødt ...

ras



Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 20:20

In article <4%ij9.445$5l1.2759646@news1>,
"Klaus Rejkjær" <krej@danbbs.dk> wrote:

> Det ville være mere præventivt, og garanteret også fjerne de
> farligste elementer fra vejene (i hvert fald fratage dem retten til
> af køre bil).

Det er vist ret almindeligt at lovovertrædere vil have at politiet
koncentrer sig om alt andet end netop deres lovovertrædelser.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

T. Liljeberg (22-09-2002)
Kommentar
Fra : T. Liljeberg


Dato : 22-09-02 21:29

On Sun, 22 Sep 2002 21:20:11 +0200, Martin Edlich
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>In article <4%ij9.445$5l1.2759646@news1>,
> "Klaus Rejkjær" <krej@danbbs.dk> wrote:
>
>> Det ville være mere præventivt, og garanteret også fjerne de
>> farligste elementer fra vejene (i hvert fald fratage dem retten til
>> af køre bil).
>
>Det er vist ret almindeligt at lovovertrædere vil have at politiet
>koncentrer sig om alt andet end netop deres lovovertrædelser.

Er formå¨let med færdselsloven og håndhævelsen af samme at tjene penge
eller at gøre trafikken mere sikker?

Tom

--
A society that will trade a little liberty for a little order will
lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson

Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 21:41

In article <6u9sou4b5mj74hprl9hb0vuf2mq5meoo3p@4ax.com>,
T. Liljeberg <liljeberg.t@cox.net> wrote:

> Er formå¨let med færdselsloven og håndhævelsen af samme at tjene penge
> eller at gøre trafikken mere sikker?

Det er at gøre trafikken mere sikker, men det ville da være fjollet at
ikke regne med indtægten fra bøderne.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

T. Liljeberg (22-09-2002)
Kommentar
Fra : T. Liljeberg


Dato : 22-09-02 22:21

On Sun, 22 Sep 2002 22:41:21 +0200, Martin Edlich
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>In article <6u9sou4b5mj74hprl9hb0vuf2mq5meoo3p@4ax.com>,
> T. Liljeberg <liljeberg.t@cox.net> wrote:
>
>> Er formå¨let med færdselsloven og håndhævelsen af samme at tjene penge
>> eller at gøre trafikken mere sikker?
>
>Det er at gøre trafikken mere sikker,

Er det så ikke bedre at bruge ressourcer på områder, der har den
største virkning på trafiksikkerhed?

>men det ville da være fjollet at
>ikke regne med indtægten fra bøderne.

Det bør bare ikke være afgørende for, hvor indsatsen lægges.

Tom

--
A society that will trade a little liberty for a little order will
lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson

Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 22:39

In article <aicsouco5vl9n28genh96r7lmr920mjakv@4ax.com>,
T. Liljeberg <liljeberg.t@cox.net> wrote:

> Er det så ikke bedre at bruge ressourcer på områder, der har den
> største virkning på trafiksikkerhed?

Det gør man sådan set også.

> Det bør bare ikke være afgørende for, hvor indsatsen lægges.

Næh, men det at der bliver uddelt bøder, viser at indsatsen lægges de
rette steder.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

T. Liljeberg (22-09-2002)
Kommentar
Fra : T. Liljeberg


Dato : 22-09-02 23:21

On Sun, 22 Sep 2002 23:38:43 +0200, Martin Edlich
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>In article <aicsouco5vl9n28genh96r7lmr920mjakv@4ax.com>,
> T. Liljeberg <liljeberg.t@cox.net> wrote:
>
>> Er det så ikke bedre at bruge ressourcer på områder, der har den
>> største virkning på trafiksikkerhed?
>
>Det gør man sådan set også.

Jeg troede ellers, at vi kunne blive enige om, at det gjorde mere for
trafiksikkerhed, hvis man f.eks. fokuserede indsatsen på uforsvarlig
kørsel i høj-risiko områder, fremfor hastighedsovertrædelser i områder
med mindre risiko.

>> Det bør bare ikke være afgørende for, hvor indsatsen lægges.
>
>Næh, men det at der bliver uddelt bøder, viser at indsatsen lægges de
>rette steder.

Det viser, at man lægger indsatsen på steder, hvor der er mange
overtrædelser. Overtrædelser med kontant afregning. Det viser ikke, at
det er optimalt mht trafiksikkerhed.

Tom

--
A society that will trade a little liberty for a little order will
lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson

Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 23:31

In article <oegsouslbcmef3hedjvleq5cs55mqk5jmf@4ax.com>,
T. Liljeberg <liljeberg.t@cox.net> wrote:

> Jeg troede ellers, at vi kunne blive enige om, at det gjorde mere for
> trafiksikkerhed, hvis man f.eks. fokuserede indsatsen på uforsvarlig
> kørsel i høj-risiko områder, fremfor hastighedsovertrædelser i områder
> med mindre risiko.

Man gør jo begge dele. Det du siger svarer til at fortælle politiet at
de ikke skal bruge ressourser på fx butikstyverier. Fotofælderne giver
et stort udbytte (også i trafiksikkerhed) med en lille indsats
(økonomisk).
Det er som regel pensionerede politimænd, der betjener fotofælderne og
der går derfor ikke noget fra politiets andre arbejdsområder pga den
indsats. Uforsvarlig kørsel i høj-risiko områder kræver "rigtige"
politifolk i "rigtige" politibiler - ikke pensionerede politifolk i
varevogne.

> Det viser, at man lægger indsatsen på steder, hvor der er mange
> overtrædelser. Overtrædelser med kontant afregning. Det viser ikke, at
> det er optimalt mht trafiksikkerhed.

At folk får en bøde for at køre for hurtigt burde få dem til at kigge
lidt på deres speedometer og holde farten på det tilladelige.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

T. Liljeberg (22-09-2002)
Kommentar
Fra : T. Liljeberg


Dato : 22-09-02 23:42

On Mon, 23 Sep 2002 00:30:39 +0200, Martin Edlich
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>> Det viser, at man lægger indsatsen på steder, hvor der er mange
>> overtrædelser. Overtrædelser med kontant afregning. Det viser ikke, at
>> det er optimalt mht trafiksikkerhed.
>
>At folk får en bøde for at køre for hurtigt burde få dem til at kigge
>lidt på deres speedometer og holde farten på det tilladelige.

Det er jeg da helt enig i. Jeg er bare ikke enig i, at alene det, at
der udskrives mange bøder er bevis for, at man bruger ressourcerne
optimalt.

Tom

--
A society that will trade a little liberty for a little order will
lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson

Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 23:44

In article <fohsoukbh1gj7lp9ihinrnvf2ckv3do2lb@4ax.com>,
T. Liljeberg <liljeberg.t@cox.net> wrote:

> Det er jeg da helt enig i. Jeg er bare ikke enig i, at alene det, at
> der udskrives mange bøder er bevis for, at man bruger ressourcerne
> optimalt.

Du glemte vist at læse det om at man i virkeligheden ikke bruger nogen
ressourser på netop dette formål.
Der går jo netop ikke noget fra den normale patruljering pga
fotofælderne.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Claus Rittig (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-09-02 16:03

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam4-220522.00440923092002@dtext.news.tele.dk...

STOP SÅ DEN X-POSTING!

Rittig
dk.fritid.motorcykel



Per Riber (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Riber


Dato : 23-09-02 19:02

Mon, 23 Sep 2002 17:03:03 +0200 skrev "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com>:

>"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
>news:newsspam4-220522.00440923092002@dtext.news.tele.dk...
>
>STOP SÅ DEN X-POSTING!
>
>Rittig
>dk.fritid.motorcykel
>

Hvorfor i alverden stopper du den ikke selv..?

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Claus Rittig (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-09-02 20:43

"Per Riber" <per@riber.as> skrev i en meddelelse
news:lfluou8vh6n2fbpakquv16m6abnpaon8u4@4ax.com...

> >STOP SÅ DEN X-POSTING!

> Hvorfor i alverden stopper du den ikke selv..?

Kan du fortælle mig hvordan jeg skulle gøre de to debattører opmærksom på
fejlen, hvis jeg kun postede i dk.fritid.motorcykel?

Rittig



Per Riber (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Riber


Dato : 23-09-02 21:52

Mon, 23 Sep 2002 21:43:28 +0200 skrev "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com>:

>"Per Riber" <per@riber.as> skrev i en meddelelse
>news:lfluou8vh6n2fbpakquv16m6abnpaon8u4@4ax.com...
>
>> >STOP SÅ DEN X-POSTING!
>
>> Hvorfor i alverden stopper du den ikke selv..?
>
>Kan du fortælle mig hvordan jeg skulle gøre de to debattører opmærksom på
>fejlen, hvis jeg kun postede i dk.fritid.motorcykel?
>
>Rittig
>

Det kunne du ikke, men du kunne have sendt dit indlæg i alle grupper
med fut (follow-up-to) til gruppen, hvori du mener, at tråden hører
hjemme (fx dk.politik.trafik).

Spørg mig ikke, hvordan dette gøres i din newsreader - jeg aner det
ikke, men i min Agent er det ganske nemt.

mvh Per

Claus Rittig (24-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-09-02 19:44

"Per Riber" <per@riber.as> skrev i en meddelelse
news:tcvuoughcq3cb4j9go2sv9dd2d85p1ikui@4ax.com...

> Det kunne du ikke, men du kunne have sendt dit indlæg i alle grupper
> med fut (follow-up-to) til gruppen, hvori du mener, at tråden hører
> hjemme (fx dk.politik.trafik).

Okay. Måske prøver jeg det næste gang... hvis jeg kan finde ud af det.

Rittig



Leonard (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-09-02 14:08

robhen@ofir.dk (Robert Henriksen) skrev:

>Med denne fremgangsmaade har man belastet systemet maksimalt det har
>ikke
>kostet os noget og vi har tilmed faaet et halvt aars kredit.

Hvorfor går der ca. 3 mdr. imellem at en eller anden kommer med dette
forslag om at belaste systemet maksimalt og samtidig påstå at det er
gratis?
Det er absolut ikke gratis, de fleste af os betaler skat til at holde
hele systemet igang og at belaste det maksimalt fører ikke til at der
ændres noget, andet end at der flyttes flere skattekroner til dette
unødvendigt belastede område i den offentlige administration.

Hvis man er utilfreds med noget der er politisk bestemt her i landet,
så findes der flere politiske veje at bruge for at være med til at
ændre systemet.
Brug dem og ikke mine skattekroner!
--
http://leonard.dk/
VW Transporter TDI 2,5 Syncro '02
Suzuki F4WDX - Ski Nautique (Ford-V8 5,8l) '90

Henrik Steen Larsen (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 23-09-02 14:31

> >Med denne fremgangsmaade har man belastet systemet maksimalt det har
> >ikke
> >kostet os noget og vi har tilmed faaet et halvt aars kredit.
>
> Hvorfor går der ca. 3 mdr. imellem at en eller anden kommer med dette
> forslag om at belaste systemet maksimalt og samtidig påstå at det er
> gratis?
> Det er absolut ikke gratis, de fleste af os betaler skat til at holde
> hele systemet igang og at belaste det maksimalt fører ikke til at der
> ændres noget, andet end at der flyttes flere skattekroner til dette
> unødvendigt belastede område i den offentlige administration.

Det er "gratis" for den bøderamte

> Hvis man er utilfreds med noget der er politisk bestemt her i landet,
> så findes der flere politiske veje at bruge for at være med til at
> ændre systemet.
> Brug dem og ikke mine skattekroner!

Bare fordi staten har indrettet et omkostningtungt retssystem, bør det ikke
afholde borgerne fra at udnytte deres rettigheder.

Alt andet er i praksis gidseltagning - og det er jeg inderligt meget imod.


mvh
hsl - der i øvrigt ikke har max-belastet systemet endnu.



Claus Rittig (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-09-02 16:05

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
news:amn530$fch$1@news.cybercity.dk...

> Bare fordi staten har indrettet et omkostningtungt retssystem, bør det
ikke
> afholde borgerne fra at udnytte deres rettigheder.
> Alt andet er i praksis gidseltagning - og det er jeg inderligt meget imod.

Ja der er vi jo så forskellige. Jeg mener at en mand der ikke er mand nok
til at stå ved sine handlinger er en vatpik.

Rittig



Henrik Steen Larsen (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 23-09-02 22:00

> > Bare fordi staten har indrettet et omkostningtungt retssystem, bør det
> ikke
> > afholde borgerne fra at udnytte deres rettigheder.
> > Alt andet er i praksis gidseltagning - og det er jeg inderligt meget
imod.
>
> Ja der er vi jo så forskellige. Jeg mener at en mand der ikke er mand nok
> til at stå ved sine handlinger er en vatpik.
>
> Rittig

Fair nok

De tre bøder jeg har fået har jeg skam også betalt uden brok. Forskellen var
her, det var "personlig betjening" - og det gør altså en stor forskel for
mig. I 1 af sagerne synes jeg selv, at det var ganske rimeligt, at jeg fik
et ordenligt gok i nødden. I den sag var jeg ved at overskride 70% grænsen
inde i København - og det vil jeg skam godt erkende, ikke var særlig
smart... overhovedet.



Jes Vestervang (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-09-02 15:44

Robert Henriksen wrote:
-klip-meget----

Når du X-poster til så mange grupper, så bør du sætte en FUT (follow-up to)
til den nyhedsgruppe hvor emnet passer bedst og så lige skrive en note om
det i bunden. Det er imo ret meningsløst at der diskuteres på kryds og
tværs mellem fem forskellige nyhedsgrupper, når det hele sagtens kunne
foregå i en enkelt. Folk skal alligevel nok finde ud af at hoppe over i
nyhedsgruppen der futtes til hvis det interesserer dem.

FUT: dk.admin.netikette
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste