AGP lukker server og nækter advokat
Fra : Fredborg

Dato : 21-09-02 23:43

Jeg har et spørgesmål

jeg mener at en af de andholte ved AGPs edonkey server racia er blevet
ret dårligt behandlet

først og fremmest har du ikke givet til talte tid til at lære
dommerkendelsen som forsten kun gav(efter hvad jeg kunne få ud af dette
juridise sprog) lov til at tjekke tiltaltes computer om han kørte en
edonkey server men det gjorde han ikke men AGP gav sig aligevæl til at
ryde i alle biblioteker på tiltaltes computer og der efter rudede du
skuffe osv i gennem... og da mente til talte at han havde brug for en
advokat som han oz havde fået oplyst i starten af forlæbet at han havde
ret til men han havde startet med at takke nej fordi det i starten kun
galdt om at tjkke hans computer for server...

men han gav sig til at ringe rundt til venner og bekendte efter en
advokat men dette gav ikke noget resutat men en af hans venner fortalte
ham at han have et til at få AGP til at tilkalde en advokat men der blev
bare sagdt at det var der ikke tid til...

Kan denne opførsel være rigit???

læs hele historien her:

http://www.siffan.dk/siffansversion.asp

og dommer kendelsen er her:

http://www.siffan.dk/kendelsen.asp

... det jeg så vil vide ja han har jo rnt faktis ret til at gp tilkalder
en advokat

i USA ville sagen være blevet droppet hvcis tiltalte var blevet nægtet
en advokat men hvad råder i vores uheldige yr er til???

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Thomsen

Dato : 22-09-02 00:36

Gider du ikke skrive det indlæg om, så vi andre også kan forstå, hvad du
skriver ?
Ordene og formuleringerne ser ud som om, de har fået for meget 'vrøvlevand'.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-09-02 01:07

I news:3d8d021e$0$62720$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
skrev Knud Thomsen dette:

> [...]
> du skriver ?
> Ordene og formuleringerne ser ud som om, de har fået for meget

Formuleringen på hans hjemmeside er da forståelig (rent sprogligt, ikke
AGP's opførsel). Dog mangler kendelsen, er den fjernet bevidst eller pga
teknisk uheld ?

Har som fredborg heller ikke juridisk indsigt i hvad man har krav på og hvad
de har beføjelser til, men som han forklarer det lyder det som om at de har
været ude i et par gråzoner?
Håber nogen kan kaste lidt juridisk lys over episoden.

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 22-09-02 08:28

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> været ude i et par gråzoner?
> Håber nogen kan kaste lidt juridisk lys over episoden.

Det er utroligt, nu har Jeg læst en del indlæg i de seneste dage om Anti
Pirat Gruppen, og i 90% af tilfældene forkorter folk AGP (Anti Girat
Pruppen)?
De er ude efter PC folket, har Mac en AGP Port?

Carsten Pedersen

Fra : Jean

Dato : 22-09-02 08:38

Sune Storgaard krev:
> Dog mangler kendelsen, er den fjernet bevidst eller pga
> teknisk uheld ?

Se venligst forsiden:
http://www.siffan.dk/default.asp

Mvh Jean

--
Vil du købe billige mobiltelefoner,
så er Wanna-save.com svaret!

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 22-09-02 12:55

Knud Thomsen wrote:
> [...]
> du skriver ?
> Ordene og formuleringerne ser ud som om, de har fået for meget

Er ikke sikker på at det er hans skyld, jeg synes ofte man ser Kandu.dk
laver l*rt i indlæg der bliver sendt....

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Knud Thomsen

Dato : 22-09-02 14:17

"Bjarke Ravn-Jonsen" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Er ikke sikker på at det er hans skyld, jeg synes ofte man ser Kandu.dk
> laver l*rt i indlæg der bliver sendt....

Jeg tvivler på, at kandu.dk er i stand til at fremstille så mange
alternative måder at stave ord på henholdsvis sætte ordene sammen, at
indlægget er uforståeligt.
Det eneste, som kan frembringe den type indlæg er indtagelse af for megen
væske sent på dagen eller tidligt på morgenen !

Venlig hilsen
Knud

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 22-09-02 15:18

"Knud Thomsen" <091255@iname.com> skrev i en meddelelse news:3d8dc27d$0$11014$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[KLIP]
> Det eneste, som kan frembringe den type indlæg er indtagelse af for megen
> væske sent på dagen eller tidligt på morgenen !

Eller måske ordblindhed.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : rea721

Dato : 22-09-02 15:25

Ole Gaarde Kristensen wrote:

> Eller måske ordblindhed.

Det har KT en helt speciel holdning til.
mega tråd i netikettegruppen.

Fut dk.admin.netikette fordi dette ikke er relevant for jura gruppen

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-09-02 13:35

"Knud Thomsen" <091255@iname.com> wrote in message news:<3d8d021e$0$62720$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Gider du ikke skrive det indlæg om, så vi andre også kan forstå, hvad du
> skriver ?
> Ordene og formuleringerne ser ud som om, de har fået for meget 'vrøvlevand'.

Nu var det ikke mig som skrev det oprindelig indlæg, men her er en
kort opsummering:

Den private forening som kalder sig &#8221;Anti Pirat Gruppen&#8221;,
har ifølge egen påstand, udskrevet to skærmbilleder (hvis indehold
enhver med et grafik program kunne genskabe på en times tid) &#8211;
og på baggrund af disse to udskrifter har de fået en dommerkendelse
der giver dem lov til at trænge ind i en tredje parts hus, nægte
denne adgang til advokat og forhindre ham fri bevægelse i sit eget
hjem. Nogen finder denne opførsel uhensigtsmæssige i et retssamfund.

Fra : Zik

Dato : 21-09-02 20:41

ok til alle jer fjolser, der åbenbart ikke var istand til gide svarer fordi
det var for dåligt formuleret.

det centrale er for mig at se, det der står i tiltaltes version
(www.siffian.dk) om at han blev nægtet adgang til en advokat, grundet
travlhed. Det finder jeg meget problematisk!!!

Zikterion

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-09-02 14:43

Zik wrote:
> ok til alle jer fjolser, der åbenbart ikke var istand til gide svarer
> fordi det var for dåligt formuleret.

Næ, det vrimlede blot med meningsforstyrrende stavefejl, at det var
vanskeligt at forholde sig til dit indlæg.
Og der ligger ingen vurdering af, hvorfor du staver dårligt, blot en
konstatering at dine fejl og formuleringer skabte unødig "støj" så det
var vanskeligt at forstå, hvad du mente.

Arne H.Wilstrup

Fra : Zik

Dato : 22-09-02 23:33

ok, læse kan du heller ikke.....
det var ikke mig der havde skrevet overstående indlæg, jeg var bare istand
til at læse det, og så at det påpegede en for mig at se meget relevant
problemstilling!

Zik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-09-02 07:28

Zik wrote:
> ok, læse kan du heller ikke.....
> det var ikke mig der havde skrevet overstående indlæg, jeg var bare
> istand til at læse det, og så at det påpegede en for mig at se meget
> relevant problemstilling!

Tja, du har ret i at jeg ikke hæftede mig ved om det var dig eller en
anden der havde skrevet det temmelig uforståelige indlæg - men bortset
fra det, så fandt jeg at dine voldsomme udfald var skudt over målet.

Men jeg skal da gerne give mit besyv med her ved at fortælle at
stavefejl er støj i kommunikationen og derfor bør undgås. Det betyder
ikke at vi alle er fejlfri, men at modtage et indlæg, der næsten kun
rummer stavefejl, gør det altså vanskeligt at læse, hvad enten du ønsker
det eller ej.

At du synes det er i orden at fare ud med grovheder fordi nogle på en
urban måde forsøger at forklare disse ting for dig, siger nok mere om
dig end om mig. Men bortset fra dette, så er indlægget hamrende off
topic, så derfor slutter diskussionen her.

EOD

Arne H.Wilstrup