bogmærke knap..hvordan ?
Fra : Martin

Dato : 22-02-01 23:10

Ja en knap som skal bogmærke en side
den må IKKE bogmærke den side den er på så derfor kan dette ikke
bruges...

onClick="window.external.AddFavorite(location.href, document.title);">

hvad skal man skrive i stedet for ??

knappen sidder fx på test.html men skal indexere til index.html da det
er frames !
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 23-02-01 00:08

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Ja en knap som skal bogmærke en side
> den må IKKE bogmærke den side den er på så derfor kan dette ikke
> bruges...

<script type="text/javascript">

<!-- Begin
if ((navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") &&
(parseInt(navigator.appVersion) >= 4)) {

var url="http://www.html.dk";
var title="Tutorials og artikler om webdesign på html.dk";

document.write('<p><a
href="javascript:window.external.AddFavorite(url,title);"');
document.write('">Klik her for at tilføje denne side til dine
foretrukne!</a>');
}
else {
var msg = "Husk at bookmarke denne side!";
if(navigator.appName == "Netscape") msg += " (CTRL-D)";
document.write(msg);
}

// End -->
</script>

Det burde give sig selv hvor du skal skrive navn og URL på den side du vil
have tilføjet

Hygge
Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-02-01 00:09

Thu, 22 Feb 2001 22:10:05 GMT, skrev Martin <martini@mailme.dk>:

>Ja en knap som skal bogmærke en side
>den må IKKE bogmærke den side den er på så derfor kan dette ikke
>bruges...

På forsiden af min hjemmeside (se signatur) er der et script, hvor du
selv kan bestemme, hvilken side der skal bogmærkes.

Fungerer kun i IE, Netscapebrugere får en meddelelse.

Højreklik på siden og kig efter <!-- Start på føj til Favoritter i IE
-->.

Det er godt nok med tekst og ikke en knap, men det skulle evt. kunne
erstattes med noget grafik.

med venlig hilsen
Knud
--