Yamaha XJ 600 motorstøj
Fra : Frank Bille

Dato : 21-09-02 14:26

Hej

Min kæreste er ved at se på en XJ600 af første generation. Den har gået
61000 km og lyder rigtigt sund i motoren, men i perioder kommer der en ret
kraftigt bankende lyd mest i området omkring 4000 omdr. Det lyder som om det
kommer fra området omkring knastkæde tunnellen. Er der nogen der har et
bud/erfaringer ?.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-09-02 18:19

> kommer fra området omkring knastkæde tunnellen. Er der nogen der har et
> bud/erfaringer ?.

sådan sagde min diversion inden lejet ved trækakslen røg!
Ved godt det ikke er fra samme generation, men prøv alligevel at se, om du
kan rykke i akslen hvor det forreste kædehjul sidder.

Bare et bud, men kender som sagt ikke motoren på den gamle xj600.

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96 (som står ved MP med en åben gearkasse, og det bliver dyrt! )

Fra : Frank Bille

Dato : 21-09-02 20:46

Hej Thomas

Den nuværende ejer af cyklen har ganske rigtigt strammet kæden totalt op, så
det kunne være en mulighed det du nævner. Hvad kostede reparationen af lejet
?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-09-02 19:41

> [...]
>
> Den nuværende ejer af cyklen har ganske rigtigt strammet kæden totalt op,

> det kunne være en mulighed det du nævner. Hvad kostede reparationen af

det kommer til at koste ca 7000,-, 4000,- af dem er arbejdstimer.

mvh

Thomas Jensen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-09-02 15:00

> Min kæreste er ved at se på en XJ600 af første generation. Den har gået
> 61000 km og lyder rigtigt sund i motoren, men i perioder kommer der en ret
> kraftigt bankende lyd mest i området omkring 4000 omdr.

Hej Frank

En XJ 600 skal ikke lave kraftige bankelyde. Umiddelbart koster sådan noget
en ombytningsmotor. De ligger i 5-7000kr. Hvis motoren har gået 61.000km kan
det ikke betale sig at få et værksted til at lave det. Hvis du selv kan er
det noget andet.

Find en anden. Der er masser af dem. Den skal trække jævnt og uden rusken
spinde uden mislyde. Den skal kunne køre minimum 190 på en lige vej helst
over 200. Læs hvad jeg har skrevet på www.dmcn.dk

--
Mojn
Jens Bager Jensen