Kan man finde gamle sager på nettet??
Fra : Tina

Dato : 21-09-02 13:51

Hejsa NG

Er der nogle der ved om man kan finde gamle sager, som har været for
retten???

Mvh.
Tina

Fra : Knud Thomsen

Dato : 21-09-02 15:38

Det kommer nok en hel del an på om nogen har lagt dem ind. Chancen for at
finde rigtig gamle sager er nok ikke stor medmindre de er meget principielle
eller interessante - i så fald kunne der være en eller anden lommejurist,
som har moret sig med at lægge dem ind.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 21-09-02 16:19

Mener der er en hjemmeside som hedder ugeskrift fra retsvæsen eller lignende
der skulle være noget.
Mvh.
Christian

Fra : Camilla Scharff

Dato : 21-09-02 18:39

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> skrev...
> Mener der er en hjemmeside som hedder ugeskrift fra retsvæsen eller
lignende
> der skulle være noget.

Ugeskrift for Retsvæsen er et ugeskrift (hvor kløgtigt ), der også findes
on-line og har adressen: www.ufr.dk - men du skal ikke forvente at kunne
finde domme med mindre du vil betale for et abonnement, der koster ca. 5.600
kr.
UfR indeholder desuden langt fra alle domme, der afsiges.

Mvh. Camilla

Fra : Tina

Dato : 21-09-02 20:36

Det hander omkring en sag mod lego i 60´erne??
Omkring et firma der hed Puwi legetøj, tror jeg nok. Omkring en kopierings
sag

Fra : Morten

Dato : 21-09-02 22:23

> Det hander omkring en sag mod lego i 60´erne??
> Omkring et firma der hed Puwi legetøj, tror jeg nok. Omkring en kopierings
> sag

Nogle gange er man bare ret heldig med google:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=lego+puwi,
som leder til et dødt link, men man kan se, at det må være U1961.46H, du
måske tænker på?
"Efterligning af konkurrents plastic-byggeklodser stred efter omstændighederne
ikke mod konkurrencelovens § 15.
A havde efterlignet nogle af B gennem en årrække fremstillede byggekloder af plastic.
Byggesættene frembød dog sådanne forskelligheder, at A ikke fandtes at have over-
trådt konkurrencelovens § 15, og det tillagdes ikke betydning, at A ved at give
sine klodser samme mål og farver som B's havde tilstræbt, at de kunne anvendes
sammen. (Dissens)."

Du kan se den fulde dom (som er for lang til et indlæg her, og det må man vist
heller ikke) ved at gå på biblioteket og finde Ugeskrift for retsvæsen årgang 1961,
og slå op på side 46.

Mvh.
Morten

Fra : rea721

Dato : 21-09-02 22:38

Morten wrote:

> Du kan se den fulde dom (som er for lang til et indlæg her, og det må
> man vist heller ikke) ved at gå på biblioteket og finde Ugeskrift for
> retsvæsen årgang 1961, og slå op på side 46.

Eller klikke her
http://makeashorterlink.com/?Q6C122ED1

Der er også en sag fra 1993 her:
http://makeashorterlink.com/?M2F112ED1

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Morten

Dato : 21-09-02 23:25

> Eller klikke her
> http://makeashorterlink.com/?Q6C122ED1

Nå ja, jeg fik ikke tjekket med cached :-/

Mvh.
Morten

Fra : Tina

Dato : 23-09-02 11:56

Hvor har du egentlig fundet denne sag hende??

Bare søgt på google??

Fra : Morten

Dato : 23-09-02 12:00

Ja, som jeg skrev i det første indlæg:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=lego+puwi

Linket til det første hit virker ikke, men trykker du på 'Cached' lige under
www.cbs.dk/..., kommer du til dommen.

Mvh.
Morten

Fra : rea721

Dato : 23-09-02 15:55

Tina wrote:

> Hvor har du egentlig fundet denne sag hende??
> Bare søgt på google??

Kæææmpe arbejde.... sad i timer og nørklede med alskens programmer... og
sniffede hele internettet igennem ...

Nej seriøst, som Morten skriver.... han lavede søgearbejdet og jeg trykkede
på 'Cached' .... nemmerer kunne det ikke være.