Stofmærke på læderdragt...
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 21-09-02 11:58

Måske OT men eftersom det er et klubmærke på en læderdragt så...

Anyway - jeg skal have sat et stofmærke (10 cm diameter) fast på
læderdragtens venstre skulder. Den umiddelbare løsning ville være at sy den
på, men det er garanteret møg hamrende besværligt. Derfor tænkte jeg om man
ikke bare kunne lime det fast med epoxy lim.

Er der erfaringer med dette?

Eller skal jeg hellere finde en lædersmed og få det sat på der?

mvh
hsl
*plastikråkker in training*

Fra : Bent Andersen

Dato : 21-09-02 12:51

Man kan få noget detr hedder "tekstillim" der er beregnet til at lime stof
med, om det virker på læder ved jeg dog ikke.
Hvis du vil have det syet på vil jeg anbefale en skrædder eller en systue
eller noget i den retning, de er nok lidt blidere/bedre end din lædersmed.

mvh
Bent Andersen

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 21-09-02 12:56

Hej Henrik

Som gammel lædersmed, vil jeg da gerne råde:

Der er ikke nogen lim der holder i længden på læder. Bedst er det dog med
cement (som du kan købe hos en læderhandel). Du skal nok lime det nogle
gange over en sæson. Jeg tror jeg vil sy et meget tyndt stykke læder på
mærket (det kan gøres på symaskine). Sy det først og klip det til bagefter.
Læder mod læder holder bedre i limingen.
Jeg synes jo det er mere besværtligt at foklarer alt dette her end at sy det
på... Endnu lettere var det hvis du kunne få en anden til det:........

Go fornøjelse

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 21-09-02 13:01

> [...]
det
> på... Endnu lettere var det hvis du kunne få en anden til det:........

Takker for info (naturligvis også Bent Andersen).

Jeg har lige sendt en forespørgel om syning afsted til Dansk MC
Skindbeklædning i Søborg.

Fra : Niller

Dato : 21-09-02 19:34

Hej Henrik

Hvis du er snedig spørger du da bare nogle af tøserne her i gruppen

Det er vel ikke mere end hvad en kop øl kan klare........

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F

Fra : Anneli

Dato : 21-09-02 20:54

"Niller" <nielsras@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du er snedig spørger du da bare nogle af tøserne her i gruppen

Øhhh ja, men hvem siger, at vi kan sy?! ;0)
Jeg ville personligt ringe til min mor! Nu ved jeg ikke, hvad hun siger,
hvis Henrik ringer til hende, men måske kan Henrik ringe til sin egen
mor? :0)

Stor hilsen Anneli og Savage :0)

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-09-02 08:49

LOL

> [...]
> Jeg ville personligt ringe til min mor! Nu ved jeg ikke, hvad hun siger,
> hvis Henrik ringer til hende, men måske kan Henrik ringe til sin egen

Tvivler stærkt på at hun gider. Det med at sy i læder er vist temmelig
hårdt/besværligt.

Naturligvis må københavnske kvinder gerne sige til - jeg skal gerne spendere
en stor kop øl, eller noget der minder om det

Fra : Denise

Dato : 22-09-02 09:10

"Niller" <nielsras@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Henrik
>
> Hvis du er snedig spørger du da bare nogle af tøserne her i gruppen

Hej
På en textil lim jeg har, står der at det også kan bruges til læder. Så jeg
ville da prøve med sådan noget først i stedet for at lave hul i
læderdragten, kan købes hos sy og stofforretninger, og sikkert også andre
steder. Så kan man jo se hvor længe det holder. Man kan sagtens sy i læder
med trekantet nål, men skal det absolut sys på, ville jeg få professionelle
til det, altså forretninger. Flere syforretninger kan sy bælter, så de kan
sikkert også sy mærker i lædertøj.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-09-02 09:17

> [...]
professionelle
> til det, altså forretninger. Flere syforretninger kan sy bælter, så de kan

Forslaget er allerede overvejet, men Hans L Baldrian advarede tidligere i
tråden om, at lim ikke ville holde ret længe af gangen.

Så jeg går efter www.danskmcskind.dk - de må kunne nogen ting

Fra : Michael K. S.

Dato : 22-09-02 09:24

On Sun, 22 Sep 2002 10:17:21 +0200, "Henrik Steen Larsen"
<slet.hsl.@code12.dk> wrote:

>Så jeg går efter www.danskmcskind.dk - de må kunne nogen ting

De har i hvert fald syet min Dainese-læderlap til min fulde
tilfredshed efter mit seneste stunt - Billigt og hurtigt var det endda
også.

-M

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-09-02 12:21

On Sat, 21 Sep 2002 12:57:37 +0200, "Henrik Steen Larsen"
<slet.hsl.@code12.dk> wrote:

Hej Henrik.

>Eller skal jeg hellere finde en lædersmed og få det sat på der?

Hvis du har en "rigtig" skomager i din nærhed har han symaskinen til
det.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Per Emborg

Dato : 22-09-02 13:40

Ja nu er vi inde på det rigtige
Jeg er Skomager og vi lever af det , alt det med lim glem det det ser pæn ud
den første uge og derefter begynder det at løsne sig rundt i kanterne det
lim vi bruger til at hæfte det på med først er en blød kontakt lim der ikke
knækker
Det er først når placeringen er fundet det bliver svært mange vil gerne
havde feks. et skulder mærke på og det er lige der hvor beskyttelsen sidder
!!!! og ja den kan pilles ud men den sidder i en lomme og man skal ned i den
lomme og sy og at gøre det uden foret krøller , og man ikke kan få den
beskytelse til at passe bagefter Grrrrr.
Så find et sted på emnet uden beskyttelse
Min pris for en sådan rep. circa 50-75 kr og så bliver det der , og jakken
er næsten tæt bagefter ja tit er der en eller anden menbram i 3M - Scoth-
Gorretex etc....og den bliver man nødt til at sy igemmen

X-Eleven
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk
www.kvikkerten.dk

Fra : Poul Tyrrell

Dato : 28-09-02 17:02

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message
> [...]
man
> ikke bare kunne lime det fast med epoxy lim.

Har set alle de gode råd om at sy. Jeg vil bare godt tilføje, at det KAN
godt lade sig gøre at lime mærket på. Jeg har selv sat mit "Moto Guzzi Klub
Danmark"-tekstilmærke på skulderen af min Vanucci læderdragt, og endda lige
der hvor man ikke kan komme til at sy pga. skulder-beskyttelsen.

Metoden, som jeg fik fra Moto Guzzi klubben, er følgende:

1. Afmærk området, som mærket skal sidde på. F.eks. ved at tegne med en
blyant omkring mærket.
2. Rens grundigt af med acetone.
3. Læg et lag tekstil-kontaktlim på området, og lad det tørre natten over.
4. Dagen efter limer du både på jakken og på mærket, og venter til limen
virker tør.
5. Så er der bare tilbage at presse mærket på. Pres, slå eller hvad du nu
kan komme til, så mærket kommer til at sidde godt fast.

Mit mærke har kun siddet én sæson foreløbig, men de andre i klubben siger,
at det holder i flere år.

Ikke for at forklejne, at det måske er bedre at sy lædder bagpå mærket, men
det KAN altså også lade sig gøre uden.

--
M.v.h.
Poul Tyrrell