/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Et par tekniske spørgsmål.
Fra : Daddy


Dato : 21-09-02 10:47

Hej

Når starteren begynder at hakke i det for derefter at tage fat er det så
ikke typisk
batteriet det er galt med.??
Jeg har prøvet med at andet batteri som er ca. halvt så stort og problemet
er der stadig, dog knap så meget,
hvor meget betyder batteriets størrelse når starteren aktiveres??

Når spændingen over batteriet med motoren igang er 13,5 v. er ladningen så
ikke OK ??

Det er ikke fordi jeg er for nærig til at skifte batteriet, men cyklen skal
bare kunne starte
og køre til synshallen og så måske et par småture, så hvis nu man kunne
vente til foråret så !!!

PS: det er en BMW 75/5 det drejer sig om.

MVH
Ole Fisker



 
 
Moller (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-09-02 17:03

> Når starteren begynder at hakke i det for derefter at tage fat er det så
> ikke typisk
> batteriet det er galt med.??

El-stareteren mangler sin startstrøm, og derved de store problemer...

> Jeg har prøvet med at andet batteri som er ca. halvt så stort og problemet
> er der stadig, dog knap så meget,
> hvor meget betyder batteriets størrelse når starteren aktiveres??

Alfa omega... jo støre batteri, jo støre strøm kan det smide afsted af
gange, men der er andre faktore i batteriet som også bestemmer hvor meget
strøm i kortere perioder osv. som den kan give, og især startermotoren
kræver en stor start strøm...

>
> Når spændingen over batteriet med motoren igang er 13,5 v. er ladningen så
> ikke OK ??

Du mener vel 14,5Volt ik ??? ellers er det forskelligt på diverse
maskiner hva den er i forskellige omdr. osv... tjek data'ende til din
laderegulator.

> Det er ikke fordi jeg er for nærig til at skifte batteriet, men cyklen
skal
> bare kunne starte
> og køre til synshallen og så måske et par småture, så hvis nu man kunne
> vente til foråret så !!!

Har du prøvet at afmontere batteriet, og gi den en fuld opladning, og så
se om det hjalp ??? lyder som en kombination af dårligt batteri, og dårligt
lade system.

VH
Lars Molnit

>
> PS: det er en BMW 75/5 det drejer sig om.
>
> MVH
> Ole Fisker
>
>



Armand (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-09-02 17:55


Daddy <Daddy@Daddysduo.dk> skrev i en
news:3d8c3fcb$0$62667$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Når starteren begynder at hakke i det for derefter at tage fat er det

> ikke typisk
> batteriet det er galt med.??

Mnjaaarh :-/

Mon ikke at det er kullene det er galt med?!

- -
Armand.



Steen Gruby (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 22-09-02 12:26

On Sat, 21 Sep 2002 11:47:12 +0200, "Daddy" <Daddy@Daddysduo.dk>
wrote:

Hej.
>
>Når spændingen over batteriet med motoren igang er 13,5 v. er ladningen så
>ikke OK ??
>
Hvis ladespændingen med ca. 3000 RPM kun er 13,5 volt lader den ikke
tilstrækkeligt.
Prøv at måle en gang til ved 3000 RPM og med lyset tændt.
Kravet er 14,2 - 14.6 volt.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Bent Erik Thomsen (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 23-09-02 22:04


"Daddy" <Daddy@Daddysduo.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8c3fcb$0$62667$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Når starteren begynder at hakke i det for derefter at tage fat er det så
> ikke typisk
> batteriet det er galt med.??
> Jeg har prøvet med at andet batteri som er ca. halvt så stort og problemet
> er der stadig, dog knap så meget,
> hvor meget betyder batteriets størrelse når starteren aktiveres??
>
> Når spændingen over batteriet med motoren igang er 13,5 v. er ladningen så
> ikke OK ??
>
> Det er ikke fordi jeg er for nærig til at skifte batteriet, men cyklen
skal
> bare kunne starte
> og køre til synshallen og så måske et par småture, så hvis nu man kunne
> vente til foråret så !!!
>
> PS: det er en BMW 75/5 det drejer sig om.
>
> MVH
> Ole Fisker



Et for billigt uoriginalt batteri kan også være problemet. Det er det på
min.
Den kan simpelhen ikke levere strøm nok når motorblokken er kold.
Det går an når den er lun/varm.

Næste gang skal der et ordentligt (Yoishi eller hvad er det nu de hedder)
batteri i.
Det holder sikkert også længere.

mvh
--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)




Claus Rittig (24-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-09-02 19:51

"Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> skrev i en meddelelse
news:amnv6m$q5q$1@tux.netsite.dk...

> Næste gang skal der et ordentligt (Yoishi eller hvad er det nu de hedder)
> batteri i.

Yuasa.

Rittig



Ole Fisker (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Ole Fisker


Dato : 26-09-02 07:01

Hej

Tak for rådene.

Hvis jeg måler spændingen over batteriet med 3000 omdr og langt lys er der
stadig kun 13,5 volt over batteriet.

Det batteri jeg afmonterede kan tilsyneladende godt lades op, så det tyder

at den ikke lader nok.

SÅ hvordan finder jeg ud af om det er generator, ensretter eller laderelæ
det er
galt med.

MVH
Ole Fisker



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste