hjælp area 51
Fra : kim

Dato : 20-09-02 22:56

hvor sidder begrænsning ....hvad giver det at fjerne den
mvh kim

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 21-09-02 09:04

> hvor sidder begrænsning ....hvad giver det at fjerne den

Der er skive i variatoren og en 'blindtarm' på udstødningen. Kører efter
dette ca. 90 på toppen på dens eget speedometer, hvilket i den virkelige
verden er en ca 80. Kører 25 på en liter efter dette. I.M.O. er tuning ud
over dette vanvid.

MVH Anders AREA51

Fra : Ally

Dato : 21-09-02 10:09

> [...]
> efter dette ca. 90 på toppen på dens eget speedometer, hvilket i den
> virkelige verden er en ca 80. Kører 25 på en liter efter dette.

Enig. Min kører, under normale forhold, ca. 85, 95 under gunstige forhold,
og jeg måler min til 27 km/l.

Hilsen
Allan, også Area51
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 21-09-02 11:57

> Enig. Min kører, under normale forhold, ca. 85, 95 under gunstige forhold,
> og jeg måler min til 27 km/l.
>
> Hilsen
> Allan, også Area51

Hej Allan.

Hvor langt har du kørt på din??

Jeg runder snart 21000

MVH Anders

Fra : kim

Dato : 21-09-02 23:09

har du haft problemer indtil nu ,anders
mvh kim
"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d8c50c4$0$66793$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ally

Dato : 22-09-02 00:36

Ups... jeg overså lige dit svar! Jeg har kørt tæt på 16.000 km. Det
eneste, jeg har fået lavet, er alm. slitage... skiftet bremseskiver,
variator (12.000 km.), skiftet olie og skiftet bagdæk.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 22-09-02 21:13

> har du haft problemer indtil nu ,anders

Nej egentlig ikke. Armene til spejlene ruster lidt for hurtigt. Skift
skruerne der holder låget til bremsevædsken til nogle i rustfrit ellers
er de ikke til at få a'. Service ordner jeg selv (
bremseklodser,olie,variatorruller og rem etc.)

Men alt i alt glad og tilfreds.

MVH Anders

PS: eneste 'fejl' er nok at ALLE fjolser prøver at stjæle den fordi den ser
'lækker' ud.

Fra : Ally

Dato : 22-09-02 23:39

On Sun, 22 Sep 2002 22:13:14 +0200, "Anders Sune Jensen"
<lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> wrote:

>Nej egentlig ikke. Armene til spejlene ruster lidt for hurtigt.

Aha... min er altså ikke alene om det!

>PS: eneste 'fejl' er nok at ALLE fjolser prøver at stjæle den fordi den ser
>'lækker' ud.

Det har jeg heldigvis ikke været ude for. Hvordan har du tyverisikret
den?

Hilsen
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 23-09-02 21:53

> Det har jeg heldigvis ikke været ude for. Hvordan har du tyverisikret
> den?

Med en skivelås og Aprilias egen kædelås der kan sættes fast til stellet.
Samt dynamit i rummet under sædet med tidsforsinkelse.

Anders

Fra : Ally

Dato : 23-09-02 22:26

On Mon, 23 Sep 2002 22:53:13 +0200, "Anders Sune Jensen"

>Med en skivelås og Aprilias egen kædelås der kan sættes fast til stellet.

Hm... så må det være området, du bor i Jeg har, heldigvis, aldrig
været ude for tyveriforsøg. Jeg har en kraftig Abus wirelås.

>Samt dynamit i rummet under sædet med tidsforsinkelse.

Har du noget tilovers?

Hilsen
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 24-09-02 16:05

> Hm... så må det være området, du bor i Jeg har, heldigvis, aldrig
> været ude for tyveriforsøg. Jeg har en kraftig Abus wirelås.

Området!!! Ja lige uden for mit arbejde i fuldt dagslys. Og lige for at
nævne hvor jeg arbejder : Tycho Brahe Planetarium på
Gammel Kongevej, en af Kbh. mest befærdede veje!!!!! Ja tyv skyr ingen
midler. Og for at det ikke skal være løvn skete det neden for mit kontor!!!!

MVH Anders der nu har en gryde kogende olie klar i vindueskarmen til at
hælde ud over de formastelige!!

MVH Anders

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-09-02 17:16

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d907f76

> MVH Anders der nu har en gryde kogende olie klar i vindueskarmen til at
> hælde ud over de formastelige!!

God idé! Så kan de fanme lære det.

Noget helt andet: Jeg har aldrig set sådan en Area 51.. .er den så fed?
Altså siden folk meget gerne vil stjæle din?

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen a.k.a. Ares
Kolding - DK

Fra : Ally

Dato : 24-09-02 21:26

On Tue, 24 Sep 2002 18:15:57 +0200, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

>Noget helt andet: Jeg har aldrig set sådan en Area 51.. .er den så fed?
>Altså siden folk meget gerne vil stjæle din?

Jeg synes, den er fed, men jeg er nok ikke helt upartisk, da jeg har
en. Kan tjekkes f.eks. her:

http://www.epinions.com/auto-Motorcycles-Scooters-Aprilia-Area_51

http://home.swipnet.se/~w-15333/

Hilsen
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-09-02 09:03

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, den er fed, men jeg er nok ikke helt upartisk, da jeg har
> en. Kan tjekkes f.eks. her:

Jeg har været inde og se den og den ser rigtig fed ud! Men prisen? Puha!

Så bliver jeg beskyldt for at min Speedfight er dyr (14500), når andre
scootere i et design der kommer tæt på ligger over de 20kkr... hmmmmmmmm

Fra : Joergen Bech

Dato : 25-09-02 12:34

>Noget helt andet: Jeg har aldrig set sådan en Area 51.. .er den så fed?
>Altså siden folk meget gerne vil stjæle din?

Tja, jeg har også en Area51-knallert (fra '99) og en af de få gange
jeg efterlod den uden ekstra kæde og skivebremse var der en, der
forsøgte sig med en skruetrækker eller noget lignende. Låsen var
i hvert fald ødelagt da jeg kom ud til den - men vedkommende havde
altså ikke haft held til at rende med den.

Kostede mig en bunke penge at få lavet. Valgte at købe et komplet
nyt låsesæt (tænding+boks+tank) for ikke at skulle rende rundt med
to forskellige nøgler resten af dens dage.

Og nej, jeg har ikke købt en Area51 for at blære mig: Jeg syntes
ganske enkelt at den helt igennem så ud til at være af højere kvalitet
end alt andet på markedet, og da det er mit eneste transportmiddel
sætter jeg høj pris på dens pålidelighed (og store tank, for den sags
skyld). At den tiltrækker uheldige elementer må jeg så bare tage med.

Der er iøvrigt også en der engang (meget synligt) har ridset
sideskjoldene (ved sædet). Går ud fra at det var misundelse eller
irritation over at den var for godt låst af. Det ville have kostet
650,- pr. side at få stykkerne udskiftet, så jeg valgte blot at vænne
mig til synet. Men pænt er det ikke.

Mvh

JB

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-09-02 15:20

"Joergen Bech @ post1.tele.dk>" <jbech<NOSPAMNOSPAM> skrev i en meddelelse

> [...]
> i hvert fald ødelagt da jeg kom ud til den - men vedkommende havde
> altså ikke haft held til at rende med den.

Utrolig man ikke kan have det i fred.

> Kostede mig en bunke penge at få lavet. Valgte at købe et komplet
> nyt låsesæt (tænding+boks+tank) for ikke at skulle rende rundt med
> to forskellige nøgler resten af dens dage.

Ja, og en kasko er så dyr den er svær at forsvare for sig selv, økonomisk
set :-/

> [...]
> sætter jeg høj pris på dens pålidelighed (og store tank, for den sags
> skyld). At den tiltrækker uheldige elementer må jeg så bare tage med.

Det er også en af grundende til at jeg købte mig en PUG Speedfight 2. Synes
designet er i top og kvalitet ligeså. Prisen er fair, både indkøb, men også
reservedele

Trælst at høre :-/

Fra : Joergen Bech

Dato : 25-09-02 15:39

>Ja, og en kasko er så dyr den er svær at forsvare for sig selv, økonomisk
>set :-/

Jo, jeg har skam kasko (dropper den dog til næste år, da scooteren
ikke er så meget værd at det kan "betale" sig længere).
Men selvrisikoen er på ca. 1400,-, hvilket også var prisen på
låsesættet, og så er der jo ingen grund til at blande forsikringen
ind i det.

Jeg havde også kasko på min Vespa Zip (45). Den blev stjålet
efter blot 10 måneder, men dengang gjorde jeg heller ikke noget
ud af at sætte ekstra låse på den som jeg gør med Area51'eren.
Da den blev stjålet indenfor det første år fik jeg dog fuld nypris
udbetalt, men jeg kom da lidt for sent på arbejde den dag den
pludselig var væk. Kunne "de" dog blot have snuppet den en
måned tidligere hvis det endelig skulle være - *før* jeg havde
betalt gode penge for det første serviceeftersyn :(

JB

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-09-02 17:05

"Joergen Bech @ post1.tele.dk>" <jbech<NOSPAMNOSPAM> skrev i en meddelelse

> Jo, jeg har skam kasko (dropper den dog til næste år, da scooteren
> ikke er så meget værd at det kan "betale" sig længere).

Jeg skal give over 4000 for kasko på min... ikke det værd synes jeg. Så
hellere låse den forsvarligt fast og håbe de ikke ødelægger noget, selvom
det nok er usansynligt.

Fra : Joergen Bech

Dato : 25-09-02 22:12

>Jeg skal give over 4000 for kasko på min... ikke det værd synes jeg. Så
>hellere låse den forsvarligt fast og håbe de ikke ødelægger noget, selvom
>det nok er usansynligt.

Jeg giver vist ca. 3000,- ialt for kasko+ansvar. Det var noget dyrere
før jeg fyldte 30.

Mvh

JB

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-09-02 22:33

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg giver vist ca. 3000,- ialt for kasko+ansvar. Det var noget dyrere
> før jeg fyldte 30.

Billigt. De steder jeg har ringet rundt har kun et for øje: Tyveri. Så de er
ligeglade med alder og tun og hvad vi har. Det er kun pga. tyveri den skal
være så dyr.

Hvor har du din forsikret?

Fra : Joergen Bech

Dato : 26-09-02 21:00

On Wed, 25 Sep 2002 23:33:09 +0200, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

> [...]
>ligeglade med alder og tun og hvad vi har. Det er kun pga. tyveri den skal

Hos Codan. Kiggede lige i mine gamle policer. Jeg betalte 2719,-
tilbage i 1999, men jeg er sikker på, at prisen var steget til næsten
3000,- sidste gang. Jeg har mine øvrige forsikringer hos Codan,
men om det har nogen indflydelse på knallertforsikringen har jeg ikke
undersøgt.

/JB

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-09-02 21:09

> [...]

> 3000,- sidste gang. Jeg har mine øvrige forsikringer hos Codan,
> men om det har nogen indflydelse på knallertforsikringen har jeg ikke

Sikker på den ikke er steget yderligere? Det tilbage i 99' lyder bekendt,
men anno 02' er den næsten dobbelt så høj jvf. alle selskaber her i byen..
:-/

Fra : Joergen Bech

Dato : 27-09-02 07:46

On Thu, 26 Sep 2002 22:09:06 +0200, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

>Sikker på den ikke er steget yderligere? Det tilbage i 99' lyder bekendt,
>men anno 02' er den næsten dobbelt så høj jvf. alle selskaber her i byen..
>:-/

Fandt en kvittering fra februar sidste år: 2840,- Noget siger mig at
jeg må se at få ryddet op i mine papirer :) Men det er helt 100 at
den ikke var mærkbart over 3000,-, for så havde jeg droppet
kaskoen.

JB

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 27-09-02 09:09

> [...]

> jeg må se at få ryddet op i mine papirer :) Men det er helt 100 at
> den ikke var mærkbart over 3000,-, for så havde jeg droppet

Hmm, du er heldig. Jeg kan ikke få den til under 4000 her i byen. Trælst :-/