Definition af en gaderacer?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-09-02 21:14

Hvordan definere man en gaderacer? Er det en som deltager i officielle
grandprixer? Jeg har nemlig ladet mig fortælle at GSX1000 er en gaderacer
imens Haybusa IKKE er en gaderacer.

Mvh Thomas

Fra : Bo Thomsen

Dato : 20-09-02 21:36

> Hvordan definere man en gaderacer? Er det en som deltager i officielle
> grandprixer? Jeg har nemlig ladet mig fortælle at GSX1000 er en
> gaderacer imens Haybusa IKKE er en gaderacer.

jeg må skuffe dig Thomas men det er ingen af delene - men der imod
en person som "racer" ( kører "vildt" hurtigt ) på de offentlige veje.

hvad der er en gaderacer er sku op til den person man spørger,
min mormor siger sikkert også "gaderacer" om en gs500e
( mæ fuldkåbe ) når den overhaler hende!!!
mens jeg nok vil kalde de fleste R udgaver for racere dog er nogle
mere velegnet til bane end andre.
igennem centrum ( kbh ) kl. 0800 der er en 125 sikkert lyn-hurtig, men
turen paris t/r gøres nok lidt hurtiger på en zx 12r.
og på de alm. offentlige veje, der er det op til chaufførens evner
hvem der er hurtigst ( imo )
mvh
bo thomsen

Fra : Mads Lund

Dato : 23-09-02 07:40

> hvad der er en gaderacer er sku op til den person man spørger,
> min mormor siger sikkert også "gaderacer" om en gs500e

Hov hov, eftersom jeg kører ræserløb (foretrækker nu termen motor-vædde-løb)
på en GS500, så en den i gade trim nærmest indbegrebet af en gade ræser.

> og på de alm. offentlige veje, der er det op til chaufførens evner
> hvem der er hurtigst ( imo )

Eller dødsforagt ;-(

Mads Lund
Mange ræsere, som køres på .... tjo ræserbaner

Fra : Bo Thomsen

Dato : 23-09-02 08:22

> Eller dødsforagt ;-(

ja
bo th omsen

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-09-02 21:35

On Fri, 20 Sep 2002 22:14:26 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvordan definere man en gaderacer?

Svaret er at det gør man ikke....hele begrebet er "a contradiction in
terms",selv om de fleste af os har en intuitiv opfattelse af begrebet
så er det i virkeligheden meningsløst......race køres på en bane
BASTA.

Gadecykler kan (højst) være sportscykler som R1,Blade,Gixxer1000
(oftest dem man tager ind på en bane hvor de så bliver racere pr.
defintion),sportstouring som f.eks Hayabusa,ZX12,Blackbird,touring,
offroad,crossere,choppere osv. ad infinitum et absurdum.

Hvad der er hvad er ej heller statisk,ofte vil cykler med nogle år på
bagen rykke over i anden kategori efterhånden som cyklerne udvikler
sig,typisk sportscykler bliver sportstouring eller sågar
touringcykler...

Ganske klar over at det nok ikke lige var det svar du havde
ønsket/tænkt på...but there U have it.

-M

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-09-02 21:55

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> touringcykler...
>
> Ganske klar over at det nok ikke lige var det svar du havde

Tak for svarende begge to!.

Det er mere fordi at ham min kollega med sin nye GSX1000 sikkert vil påstå
at Haybusa og ZX12 ikke har noget med gaderacere at gøre, og derfor ikke
ligger i samme katagori, imens hans GSX1000 er og bliver verdens hurtigste
gaderacer...Og det ville jeg være meget træt af at høre på eftersom ZX12 og
Haybusa begge er hurtigere (topspeed) end hans. Og det var også hvad jeg
sagde til ham, men det mente han ikke kunne passe :)

Men hvorom alting er, så er GSX1000 ikke verdens hurtigste MC
(gaderacer/touring/chopper eller what ever..) og nu for vi at se hvad han
siger til det.

Mvh Thomas
SV650S *som er verdens hurtigste her på gaden, når altså naboens Duc996 står
i garagen :)*

Fra : Michael K. S.

Dato : 21-09-02 06:31

On Fri, 20 Sep 2002 22:54:56 +0200, "Thomas Hjort"
> [...]

>Haybusa begge er hurtigere (topspeed) end hans. Og det var også hvad jeg
>sagde til ham, men det mente han ikke kunne passe :)

Årrh - herregud så lad dog manden,hvis det nu betyder så meget for
ham,og foreslå ham så at han kommer ud og får prøvet sine evner af på
en racerbane når nu cyklen er så hurtig )

Det er sikkert under alle omstændigheder en kortsigtet affære,Honda
skulle angiveligt lancere en GP-replica 1000 V4'er i 2004 med
190-200hk,og der dukker nok noget tilsvarende op fra de andre også -
Det er med at "nyde" det mens han endnu kan ).

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-09-02 20:43

Michael K. S. wrote:
> Det er sikkert under alle omstændigheder en kortsigtet affære,Honda
> skulle angiveligt lancere en GP-replica 1000 V4'er i 2004 med
> 190-200hk

Æhh, kun V4? Kedeligt :-/ Det ville da være sjovt med lidt utraditionel
teknik på gaden
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - temmelig traditionel...

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-09-02 19:24

On Mon, 23 Sep 2002 21:42:32 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Æhh, kun V4? Kedeligt :-/ Det ville da være sjovt med lidt utraditionel
>teknik på gaden

Definer utraditionel ! Hvis du tænker på en V5'er, så har MCN
tidligere på året hævdet at der er en Blackbirdafløser med V5 i
Honda's roadmap med debut i 2005...

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50677&documentID=131566

-M

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 25-09-02 13:09

Michael K. S. wrote:

> Definer utraditionel ! Hvis du tænker på en V5'er, så har MCN
> tidligere på året hævdet at der er en Blackbirdafløser med V5 i
> Honda's roadmap med debut i 2005...

Tsk.tsk.tsk. På 1200-1300cc. Er det bare mig, eller er det kubik-ræs gået
over gevind?

/Rune

Fra : Hekto

Dato : 25-09-02 13:24

In article <YHhk9.27636$Qk5.1271676@news010.worldonline.dk>,
nuggi@NOSPAMmip.sdu.dk says...

> Tsk.tsk.tsk. På 1200-1300cc. Er det bare mig, eller er det kubik-ræs gået
> over gevind?
>
> /Rune

Det kan man vel roligt sige!
Måske jeg skulle overveje at køre på cykelstien???
(ihvertfald indtil vejen drejer!)

Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-09-02 14:11

On Wed, 25 Sep 2002 14:09:28 +0200, Rune Soegaard Larsen
<nuggi@NOSPAMmip.sdu.dk> wrote:

>Tsk.tsk.tsk. På 1200-1300cc. Er det bare mig, eller er det kubik-ræs gået
>over gevind?

Rune du ved det jo godt.Fabrikanterne ved hvad der er bedst for os,vi
skal ikke tænke selv - Nej vi skal have så mange hk som overhovedet
muligt,for det er jo det vi vil ha' er det ikke - Så vi rigtig kan
komme ud på motorvejen og køre stærkt ......(as if)

-M
I love mankind,it's people i can't stand......

Fra : Hekto

Dato : 25-09-02 15:00

In article <e3d3pu02prii2sl7p1l985qr3rencchu66@4ax.com>,
MichaelKS@image.dk says...

> [...]
> komme ud på motorvejen og køre stærkt ......(as if)
>
> -M
> I love mankind,it's people i can't stand......

Nååååh! ... på motorvej!!??
Uanset hvad man kører på, kræver det da, at man har fået Det hvide
Snit først, inden man synes at det er sjovt!

Fra : Mads Lund

Dato : 25-09-02 15:14

> Nååååh! ... på motorvej!!??
> Uanset hvad man kører på, kræver det da, at man har fået Det hvide
> Snit først, inden man synes at det er sjovt!

Hmm, jeg må hellere finde et spejl

Mads Lund
Ninja9RT, fin til større veje (og det er en skam der ikke kan mases en 12'er
motor ind i stellet, men når ZX10R motoren kommer..................)

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-09-02 15:20

On Wed, 25 Sep 2002 16:13:31 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

>Hmm, jeg må hellere finde et spejl

Du kommer bare forbi - jeg har en skalpel og en lille præfrontal
lobotobi,hvor svært kan _det_ være ....

-M

Fra : Hekto

Dato : 25-09-02 20:18

In article <cah3pu4if0sv0muqc53ukae7hvl98hg17b@4ax.com>,
MichaelKS@image.dk says...

> Du kommer bare forbi - jeg har en skalpel og en lille præfrontal
> lobotobi,hvor svært kan _det_ være ....
>
> -M

..... SNIT .... sagde det! ... og Mads kunne for alvor skrive 'No Fear'
bag på!!!*LOL*
Se det for jer! Med 210 Km/t ind i en hvilken somhelst kurve! ... uden
så meget som at blinke!
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-09-02 21:00

"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse

> .... SNIT .... sagde det! ... og Mads kunne for alvor skrive 'No Fear'
> bag på!!!*LOL*
> Se det for jer! Med 210 Km/t ind i en hvilken somhelst kurve! ... uden
> så meget som at blinke!

Hmmm...
Ja... Jeg prøver... Jeg prøver virkelig... Men jeg KAN ikke få øje på
forskellen...

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 25-09-02 21:26

In article <3d9214ec$0$69045$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
ClausRittig@Hotmail.Com says...
> [...]
>
> Hmmm...
> Ja... Jeg prøver... Jeg prøver virkelig... Men jeg KAN ikke få øje på

ØØØØVV! ....*LOL*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-09-02 14:51

Michael K. S. wrote:

> Definer utraditionel !

Utraditionel=mærkelig!

> Hvis du tænker på en V5'er, så har MCN
> tidligere på året hævdet at der er en Blackbirdafløser med V5 i
> Honda's roadmap med debut i 2005...

Ok Den solsort skal nok blive skæg Men jeg kan da egentlig ikke
forstå hvorfor de ikke bare putter V5'ere i begge, hvis de virkelig er
overbeviste om at det er noget der duer.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-09-02 15:43

On Wed, 25 Sep 2002 15:50:40 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Ok Den solsort skal nok blive skæg

Hvis du siger det....

> Men jeg kan da egentlig ikke
>forstå hvorfor de ikke bare putter V5'ere i begge, hvis de virkelig er
>overbeviste om at det er noget der duer.

Kig ikke på mig,jeg fatter ikke hvorfor de ikke laver en 90-100
hk,130-140 kg's 400 ccm til mig,jeg er snart træt af at vente......

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-09-02 15:47

Michael K. S. wrote:

> Hvis du siger det....

Nåja, undskyld, færgeagtig

> Kig ikke på mig,jeg fatter ikke hvorfor de ikke laver en 90-100
> hk,130-140 kg's 400 ccm til mig,jeg er snart træt af at vente......

Du nævner den godt nok ret tit! ...og du har egentlig fat i noget.
Findes der ikke nogle nyere modeller på det japanske hjemmemarked, eller er
de også gået i stå med 400'erne?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Janner

Dato : 21-09-02 08:05

Bed ham om at tørre øjnene ! Han har med hans nye bøtte jern ikke købt et af
verdens syv vidundere *GG*.

Man der vel oftest Gix 1000 sammenlignet med Blade, Rl osv. og ja i den
klasse har den flest HK , men ikke den
af disse jeg kunne drømme om at vælge ...... Ville langt foretrække en af de
andre til regulært Race .... Og snakker vi
lige ud af den lange vej er der udmærkede spejle på både ZX12 og Hussabussen
, der skulle man nok kunne få øje på
din kæphøje kollegas Gix'er

Giv ham et lommetørklæde og sig han har en fin scooter *GG*

Hygge

Onkel Jan
Cbr 929 RR
www.gugmc.dk