Lagkage til børn
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 20-09-02 20:36

Hej.

Min store pige bliver 5 år i oktober. Da jeg i år har bedre tid, havde
jeg tænkt mig at lave en rigtig lækker lagkage til hende og hendes
kammerater.

Men min "lagkage-horisont" er meget begrænset. Jeg kan finde en hel
del lækre "voksen-lagkager" (uh hvor tænder dog kan løbe i vand
Men hvordan laver man en super-duper lagkage til børnehavebørn?

På forhånd tak.

Hjertelig løvfaldshilsen
Dorte

Fra : Nette

Dato : 20-09-02 23:31

"Dorte R.M. Hansen" wrote
> Men hvordan laver man en super-duper lagkage til børnehavebørn?

Hej Dorte.
En idé, hvis du har mod på det. Jeg går ikke ud fra, at du er den eneste
voksne

Prik små lagkagebunde ud med et drikkeglas, lav creme, fløde, syltetøj,
bananstykker og pynt, krymmel, flag og lign. klar og server det rundt
omkring på bordet i små skåle. Lad så børnene selv lave deres favorit
lagkage.
Alle får lige hvad de helst vil have...Det er garanteret et hit, som er
afprøvet her af flere omgange

Nette

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 21-09-02 08:42

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> del lækre "voksen-lagkager" (uh hvor tænder dog kan løbe i vand
> Men hvordan laver man en super-duper lagkage til børnehavebørn?

Hej Dorte
Du kan finde et par rigtig gode opskrifter på www.rikkeskogebog.webbyen.dk
De er begge grundigt afprøvede i pågældende aldersklasse, da jeg selv har 4
børn i alderen 6, 4½, 3½ og 1½ år.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Marianne

Dato : 23-09-02 20:22

> Min store pige bliver 5 år i oktober. Da jeg i år har bedre tid, havde
> jeg tænkt mig at lave en rigtig lækker lagkage til hende og hendes
> kammerater.

I en af Camilla Plums kogebøger 'Ælle Bælle' er der en opskrift på en lagkge
med avocado og jordbær (man kan bruge frosne her udenfor sæsonen). Den er
RASENDE god og absolut børnevenlig. Både i farve og i smag.

Marianne