" De smaa mennesker, jeg forelsker mig i "~
Fra : T'abula R'asa

Dato : 20-09-02 20:27

Tilbage i februar maaned 2002 efterlyste en gruppe studerende[*] fra
Den Sociale Hoejskole[**] paedofile, som havde lyst til at medvirke
i et interview omkring deres sexualitet.

Efter flere overvejelser, heriblandt megen ubegrundet paranoia, deltog
jeg selv i denne undersoegelse, og taenker nu, at interviewet muligvis
kunne interesse nogen derude, evt. DSS' nye laesere. Nuvel, maaske mest
de sidste, for mine svar tilfoerer ikke diskussionen meget nyt, men I
andre kan saa opfatte indlaegget her som en opsummering af min fortid
samt mine foelelser, tanker og holdninger til denne tilvaerelse.

Omkring den 11-aarige pige, som omtales et par gange, skal det siges,
at jeg ikke laengere har kontakt med vedkommende, hvad flere i dette
forum allerede maatte vaere bevidste om, men baade problemstillingen
som saadan og egne frustrationer er i dag stadig aktuelle, nu blot
med en anden pige i hovedrollen. Saa at sige.

God laeselyst
Peter S. Winding, sexualkritisk antipaedagog og paedofil.
TabulaRasa@nym.alias.net

---

[ *] Lonnie Jeppesen, Oscar Mattson & Rasmus Birkemose.

[**] Den Sociale Hoejskole tilbyder socialraadgiveruddannelsen.

Spoergsmaal:

1. Hvor gammel er du?
Omkring de tredive.

2. Er du i et forhold med en voksen - mand eller kvinde? - eller har
du vaeret?
Ikke paa nuvaerende tidspunkt, og det er spoergsmaalet, om det
overhovedet vil blive aktuelt igen, men foer i tiden havde jeg enkelte
forhold til baade jaevnaldrende og noget aeldre kvinder.

3. Har du boern?
Nej.

4. Naar du i dag ser tilbage paa din barndom, hvordan vil du saa
beskrive den?
Omkring forholdet til baade foraeldre, legekammerater, paedagoger og
laerere, lignende den i vid udstraekning saa mange andres, hvorfor jeg
ogsaa mener, at den er uden den store betydning for mit sexual- samt
foelelsesliv i dag.

5. Havde du et naert forhold til din familie?
Som enebarn foeler jeg, at forholdet til mine foraeldre var taettere,
end hos andre med soeskende. Paa samme tid har forholdet til min far
bedst kunne beskrives som forkvaklet - og jeg har mest af alt kunne
bruge denne som et billede paa, hvordan jeg ikke selv ville vaere, om
jeg engang fik boern.

6. Husker du, hvornaar sex eller blot intim kontakt kom ind i dit liv?
Omkring seksaarsalderen havde jeg min foerste sexuelle oplevelse med
en jaevnaldrende veninde. Det foregik paa den maade, at jeg laa
ovenpaa hende og gned min penis mod hendes vagina - hvad der med samme
formaal foerte til orgasme.

Et halvt til et helt aar forinden var jeg bevidst begyndt at onanere,
fordi jeg fra en legekammerat havde hoert om den fornemmelse, man
kunne opnaa, hvis man " roerte ved sig selv i laengere tid ".

7. Hvem skete det sammen med?
Se ovenstaaende.

8. Hvordan oplevede du det?
---------------------------
I forhold til omtalte pige; som dejligt.

9. Har du nogen minder fra barndommen, som du tror har haft stor
betydning for dit liv?
For mit liv som paedofil, formoder jeg - det er saamaend svaert at
sige. Jeg vil hellere vende den om og sige, at der har vaeret flere
episoder i min barndom, som tydelig har indikeret, at jeg allerede
tidligt havde en baade foelelsesmaessig og sexuel interesse i
mindreaarige, dengang jaevnaldrende piger.

10. Hvornaar foelte du dig foerste gang tiltrukket af et barn og
hvordan gik det til?
Lysten til et (andet) barn dukkede op imellem fingermalingen og den
obligatoriske banan i boernehaven, vil jeg tro. Men en egentlig
erkendelse af, at jeg foretrak (visse) boern frem for (visse)
jaevnaldrende og endnu aeldre, dukkede frem i omkring trettenaars-
alderen, hvor jeg husker, at en kammerats tiaarige soester virkede
langt mere laekker, end pigerne paa min egen alder.

11. Hvordan oplevede du det foelelsesmaessigt?
Paa samme maade, som andre oplever den slags, maa man formode; med
tanker, der konstant kredser omkring personen og en ellers regel-
maessig erektion. Men en egentlig kobling mellem egne foelelser og
samfundets negative reaktioner paa disse, fandt dog foerst sted paa et
noget senere tidspunkt.

12. Hvilken aldersgruppe og hvilket koen foeler du dig tiltrukket af?
For mig handler det ikke om " barnet som x-aarige objekt ", men
derimod kaerlighed og/eller lyst til visse personer - med alt, hvad
disse maatte indeholde af psyke og fysik.

Ser jeg tilbage paa de piger, jeg tidligere har vaeret forelsket i
og/eller foelt mig sexuelt tiltrukket af, har flertallet dog befundet
sig imellem de seks og otte aar. Det sidste alderstrin er baade
mentalt og fysisk interessant, oplever jeg, fordi de hverken er smaa
boern eller begyndende teenagere - hvor ingen af disse to kategorier
siger mig noget.

13. Har du talt med nogen om din seksualitet?
Ja, baade homo- og heterosexuelle venner og veninder.

14. Har du oplevet at foele dig ensom, fordi du ikke kunne tale aabent
om dit privatliv?
Det kunne indimellem vaere rart, om man kunne vaere mere aaben omkring
disse foelelser, men dybest set maa min egen ensomhed siges at vaere
af mere eksistentiel end sexuel karakter. Men det er en helt anden
historie - og den passer ikke ind i sammenhaengen.

Naar jeg alligevel selv efter saa mange aar stadig evner at holde
baade desperation, sindssyge og selvmord for doeren, haenger det vel
sammen med, at man kompenserer i forskellig grad for disse savn. Her
taler jeg om laengslen, fordi liderligheden, modsat kaerligheden, er
langt nemmere at slaa ned - forudsat man naturligvis er et blot
nogenlunde intelligent og afbalanceret vaesen.

15. Hvordan er dit forhold til familie, venner og kolleger? Er det
praeget af din seksualitet?
Generelt spiller disse foelelser ikke den store rolle i forhold til
omgangen med andre mennesker. Hvad familien specifikt angaar, har jeg
altid haft den holdning, at der ikke er nogen grund til at fortaelle
om disse ting, naar forholdet til et barn alligevel aldrig bliver
aktuelt. Hvad jeg taenker, og hvilke elektroniske og mentale billeder,
jeg i oevrigt onanerer til, forbliver derfor min egen sag.

16. Hvis dine omgivelser ikke kender til din seksualitet, hvordan tror
du saa, de ville reagere, i tilfaelde af, at de fik det af vide?
Mine foraeldre ville med stor sandsynlighed slaa haanden af mig.
Omvendt maa man konstatere, at menneskets indlevelsesevne kan vaekkes
til live for de flestes vedkommende, hvis ordene falder rigtigt.

17. Hvad mener du kendetegner en paedofil?
Der findes mange forskellige paedofile - ligesom der findes mange
forskellige homo- og heterosexuelle. Udgangspunktet for en saadan
betegnelse maa imidlertid vaere, at man som voksen forelskes i
og/eller taender sexuelt paa visse drenge og piger under 12-13 aar.

Men der kan saa vaere flere grunde til at indeholde disse foelelser;
grunde som ikke noedvendigvis berettiger til et saadant praedikat.
Eksempelvis er " kaerligheden til boern ", som den typiske forsvarer
altid taler om, ikke noedvendigvis et udtryk for reel paedofili, men
daekker maaske i virkeligheden over en uforloest episode i dennes liv
- kaerlighed og/eller sexuel lyst til boern kan for nogens vedkommende
daekke over rigtig paedofili, medens der for helt andre er tale om
" plomber i narcissistiske huller ".

Her begaar flertallet af kritikerne imidlertid den stoerste fejl; at
man uden den mindste skelen til mennesket bag disse foelelser,
notorisk haelder til sidstnaevnte udlaegning.

18. Hvad mener du, der skal til, for at der er tale om seksuelt
misbrug af et barn?
At man befoeler eller paa anden vis involverer et barn i sexuelle
aktiviteter mod dets vilje. Hverken mere eller mindre.

19. Betragter du dig selv som paedofil?
Ja, som een af flere slags.

20. Hvis nej, hvordan vil du saa beskrive din egen seksualitet?
-

21. I din omgang med boern har du da:
- Blottet dig?
- Beroert barnet intimt?
- Bedt barnet beroere dig intimt?
- Givet eller faaet oralsex?
- Haft samleje?
- Andet
Jeg har ikke tidligere overtraadt lovgivningen paa dette omraade. Og
har ingen intentioner om at begynde med min nuvaerende (elleveaarige)
veninde. Ikke ud fra den betragtning, at visse mennesker maatte finde
det "umoralsk" eller hvad man nu kan praestere i mangel af bedre - det
kunne ikke interessere mig mindre - men alene fordi det ville kunne
faa nogle uheldige konsekvenser for min egen fremtid. Naar jeg ikke
her inddrager barnet i en saadan overvejelse, skyldes det, at jeg ikke
under nogen omstaendigheder kunne indlade mig paa et sexuelt forhold
med et menneske, som ikke selv havde et klart oenske om dette.

Men proevede man selv at tilbringe en rum tid med ungerne i en privat
sfaere, befriet fra foraeldre, paedagoger og andre roevere, ville man
maaske hurtigt finde ud af, at de tit og ofte indeholder mere end blot
lysten til at tegne med tuscher og fedte rundt med Pokemon-kort. Det
aendrer ikke paa det faktum, at sexuelle relationer mellem boern og
voksne uanset forholdenes karakter er uhensigtsmaessige for baade
barnet og den voksne, men det aendrer heller ikke paa virkeligheden,
som den nu engang tager sig ud. " Facts don't cease to exist because
they are ignored ", som Huxley saa rigtigt skrev.

For nogle aar siden tilbragte jeg en stor del af min fritid sammen med
en otteaarig dreng. Vi lavede, hvad de fleste paedofile nu engang
fordriver fritiden med; spillede fodbold, PlayStation, tegnede,
kastede vandballoner efter lusebefaengte piger (heriblandt mit livs
store, tabte kaerlighed), gik i skoven, zoologisk have, svoemmehallen
osv., men naar man saa havde ham paa tomandshaand, hvad jeg af samme
grund ikke praktiserer laengere, forvandlede ungen sig til et monster
af proportioner, der naermest overfaldt mig med kys paa munden, hang
omkring halsen og konstant forsoegte at tage mig i skridtet.

Til sidst valgte jeg helt at afbryde kontakten til ham, fordi jeg
frygtede, at det foer eller senere ville bringe mig i fedtefadet.

22. Var det dig eller barnet, der tog initiativet (vaelg en bestemt
haendelse, hvis der er flere)?
-

23. Hvordan foeltes situationen lige efter haendelsen?
-

24. Hvordan var/er dine foelelser for barnet?
-

25. Nogle mennesker synes, paedofile er seksuelle afvigere. Hvad synes
du om den holdning?
Naturligvis er det afvigende i den forstand, at flertallet ikke
bekender sig til disse foelelser. Men mere interessant er det vel, om
der er tale om en decideret psykisk lidelse. Psykiske, herunder
sexuelle, lidelser karakteriseres imidlertid ved, at de udoever en saa
negativ indvirkning paa det enkelte menneskes liv, at dette ikke
formaar at fungere normalt, dvs. som flertallet, i andre sammenhaenge;
det kan man ikke paastaa er tilfaeldet for fleres vedkommende.

Naar svaret herpaa alligevel er saa entydigt, at det netop skulle
vaere en sygdom, haenger det primaert sammen med mediernes rolle i
hetzen mod det paedofile menneske. Leverer man ikke varen som laeg-
eller fagmand (laes: fremmer oekonomiske interesser), har budskabet
simpelthen ingen interesse. Pressens udelukkelse af kompetente fagfolk
som eks. cand. psyk. Bent Pedersen og prof. i sexologi Preben Hertoft,
som begge har nuancerede holdninger til baade paedofile og sexuelle
relationer mellem boern og voksne, understoetter i den grad kritikken.

Sidstnaevnte kommer en ellers sjaelden gang til orde i Berlingske
Tidende, d. 15. april 1998, med bl.a. den udtalelse, " at trangen til
at kigge paa boerneporno ikke er en egentlig sygdom ". Den dato er der
nogen af os som stadig husker.

Jeg mener i oevrigt, at man altid skal tage udgangspunkt i mennesket
frem for praedikatet, at der er flere forklaringer, for hverken den
psykologiske brist, doedsangsten eller Peter Pan-syndromet giver svar
paa flg.:

- Hvorfor visse paedofile tiltraekkes af drenge fremfor piger, og
omvendt.

- Hvorfor visse paedofile tiltraekkes af en helt bestemt aldersgruppe,
andre et langt bredere spektrum.

- Hvorfor visse paedofile ikke tiltraekkes af alle boern - hvis det
netop udelukkende skulle handle om " barnet som objekt " og ikke
selve personen.

- Hvorfor visse paedofile ogsaa forelskes i og taender sexuelt paa
jaevnaldrende, hvor jeg gerne naevner egne forhold til voksne
kvinder.

- Hvorfor mange mennesker, som er blevet misbrugt som boern, som ikke
oensker at paatage sig ansvaret, der foelger med det at blive
voksne, som er bange for at skulle doe, som foeler, taenker og
opfoerer sig som femaarige - alligevel ikke har den fjerneste
interesse i boern.

Holder vi os til det rent fysiske, mener jeg, at der stort set ikke er
forskel paa, om man taender paa sorte stoevler, store bryster - eller
de mindreaariges fraekke roeve. Saa ironisk nok er det faktisk det
mindste af to afvigende aspekter, som goer folk aller mest oproerte;
modsat det, at man som paedofil forelskes i visse boern.

26. Har du benyttet Internet som et redskab, og til hvad? (moedested,
boerneporno, opsoege boern)
Ja, jeg har i mere end seks aar brugt Internettet i flere henseender.

Foerst og fremmest giver det mulighed for at tale med andre om disse
foelelser paa nogle vilkaar, som mindsker risikoen for at blive udsat
for vold og trusler om samme. Og saa har det naturligvis aabnet op
for, at mennesker som jeg kan erhverve sig, og naturligvis onanere
til, lovlige billeder af noegne boern.

27. Hvad mener du om, at man har ivaerksat behandling for maend, som
har seksuel kontakt med boern?
- tror du paa behandling?
- oensker du behandling, eller har du tidligere oensket det?
Det kommer an paa aarsagen til, at folk havner i den situation. Er det
ikke muligt at finde ud af at begaa sig blandt andre, at lade vaere
med at indvirke i negativ retning paa andres liv, oftest pga. lav
impulskontrol og en ringe selvforstaaelse, er det kun rimeligt, at der
sanktioneres paa den ene eller anden vis. Paa samme maade vil flere
mennesker kunne drage fordel af et ikke-medicinsk, terapeutisk
forloeb, saafremt disse foelelser maatte udspringe af bestemte,
negative episoder i egen barndom eller senere livsforloeb - ogsaa
mennesker, som umiddelbart definerer dem selv som vaerende paedofile.

Selv har jeg en yderst kritisk indstilling til psykiatrien herhjemme,
som jeg mener baade skader og fastholder sindslidende patienter i en
(selvfoelgelig profitorienteret) medicinsk virkelighed, og oensker i
oevrigt ingen form for "behandling" af den simple grund, at hverken
psykiatere, psykologer eller sexologer sidder med svarene paa de
spoergsmaal, mit eget foelelsesliv stiller.

Og saa skal jeg i oevrigt ikke undskylde, at andre mennesker maatte
forgribe sig paa boern, ligesom flertallet heller ikke skal staa til
regnskab for den endnu stoerre forsamling af heterosexuelle
psykopater, som render rundt derude efter moerkets frembrud.

28. Hvilke forestillinger har du om fremtiden - alt lige fra samfund
til egen situation!?
Ganske haabloes.

Jeg maa se mig selv forvist til en livslang tilvaerelse uden mulighed
for at give og modtage den store, aegte kaerlighed, jeg foeler i
forhold til baade tidligere, den nuvaerende og sikkert kommende
veninder. Og kun en lejlighedsvis brug af milde saavel haarde
stimulanser kan holde det paa behoerig afstand, i mit eget tilfaelde.

For den brede befolkning handler paedofili om, at visse mennesker i
samfundet maatte vaere til fare for boernenes sikkerhed, at de selv
samme personer oeger efterspoergslen paa boernepornografisk materiale,
at disse tilmed holder gang i en blomstrende sexindustri i den tredje
verden. Men for mange paedofile, handler det helt konkret om at skulle
staa op om morgenen og forholde sig til en endimensional virkelighed,
hvor man ikke tillades helt basale, helt livsnoedvendige ting som eks.
det at holde i haand, tungekysse og maerke kropsvarmen fra det
menneske, man elsker og holder saa meget af.

Hvad samfundet og fremtiden angaar, kunne man maaske haabe, at denne
sexuelle praeference blev mere accepteret, at synet paa mennesker som
jeg blev mere nuanceret, at man ganske enkelt genfandt mennesket bag
disse tanker og foelelser, men ser man paa, hvilke kraefter der ligger
gemt bag modstanden, er det imidlertid tvivlsomt, om den store
revolution venter lige om hjoernet. Interesseorganisationer og
specielt de borgerlige medier vil til enhver tid forsoege at profitere
paa andres ulykke, ligesom den almene borger kan have et vaeld af
virkelige grunde til at hetze mennesker, som ikke passer ind i den
store tanke- og foelelsesmaessige illusion - eksempelvis som daekke
for egne perversioner og forskruede forestillinger.

Hvad foerstnaevnte angaar benytter jeg lejligheden til specielt at
fokusere paa et foretagende som Red Barnet, som (a) gang paa gang
overtraeder straffelovens bestemmelser omhandlende " diskrimination af
sexuelle minoriteter i et offentligt forum ", (b) konstant lyver og
fordrejer sandheden om paedofile og boerns vilkaar i hjem- og udland -
og (c) tilmed oedsler folks penge bort paa dyre rejser og middage.

Paa den maade vil barnets vaesen altid blive en regulaer kastebold
mellem foraeldrenes mange bevaeggrunde, organisationers oekonomiske
hensyn og en borgerlig regerings solformoerkede dagsorden.

Lovgivningsmaessigt er jeg, som tidligere beskrevet, ikke fortaler for
sexuelle og kaerlighedsmaessige relationer mellem boern og voksne, for
tillod man disse forhold, i et ellers forskelligt omfang, ville der
opstaa en naturlig fare for, at fornuften udkonkurreres af lysten.
Alt andet maa noedvendigvis udspringe af selvbedrag, siger jeg i skarp
kontrast til den almene paedofile roest.

Men folk, og i saerdeleshed den irriterende, hoejtraabende, kritiske
masse, burde maaske taenke en ekstra gang over, hvilke foelelses-
maessige konsekvenser en saadan afskrivning har for det enkelte
menneske. Uanset hvem og hvad man ellers maatte forelskes i, er
behovet for netop fysiske beroeringer trods alt universelt.

29. Hvis du kunne faa et oenske opfyldt, hvad skulle det saa vaere?
At mit livs store, og hoejt elskede, kaerlighed, ikke blev een dag
aeldre. Men den virkelighed udfolder sig kun under sene aftenhimle,
blinkende stjerner og lukkede oejenlaag.